Jump to content
Velkommen til Jubii Debat
suus82

Mødregruppe for juni 2010 mødre og deres skønne babyer

Recommended Posts

ms-sixty
Skrevet (redigeret)
Det er vi skam ikke - og jeg kan stadig ikke overskue at være alene om aftenen med alle 4 endnu...

Men vi har relativt nemme og meget, meget søde børn - og max er jo adopteret, og kan ikke helt få nok af at lave biologisk familie tror jeg ;)

men penge har vi altså ikke, og kun 1 1/2 børneværelse, så mere end vi har nu er utopi - selv om det er lige mirakuløst og spændende hver gang man får en ny!:)

Med de lækre børn I laver, stemmer jeg altså for flere uanset økonomi og plads:genert::lun:

Jeg kan godt forstå at du ikke kan overskue at være alene med dem om aftenen endnu. Jeg synes at det er mega hårdt bare at være alene med en baby:genert:

Hvor får man dem? Hvor svære er de at sætte op? Pris?

Tak;)

Redigeret af ms-sixty

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
MissCompetition
August er begyndt at få noget gulligt snask omkring det ene øje og er en smule hævet, dog ikke rødt. Han har lidt sværere ved at åbne det i forhold til det andet, skal vi gøre noget ved det tror I? Sundhedsplejersken kommer igen på tirsdag, så vil få hende til at se på det, og kan evt skrive til hende i morgen, men hvis der er et eller andet vi kan gøre, der ikke gør det værre, ville det jo være fedt, så han ikke skal døje med det. Han tager tit hænderne op mod øjnene/ansigtet, så jeg ved ikke om det også irriterer ham, eller om det bare er nogle bevægelser han lave uafhængigt af det...

til det med det gullige snask ved øjene så lyder det lidt som da Jonathans øjenbetændelse startede. har fået af vide af sp at vi skal bade hans øjne i kold kogt vand på en tot vat eller vatrondell, men synes nu ikke det har haft den store effekt endnu....

mht gul snask ville jeg bruge en tot med (sterilt) saltvand og vaske øjet fra næsen og ud.

Det lyder som begyndende øjenbetændelse -det har vi nemlig også hjemme hos os (Alexander har). Vi vasker det 2-3 gange dagligt i sterilt saltvand fra apoteket:) Eller det er faktisk løgn, vi gjorde. Men det virkede ikke, så vi har været ved læge og fået øjendråber:lol:

Her hjemme har Zelina også fået øjenbetændelse....:boo: Jeg har også dryppet og vasket med sterilt saltvand og tørret med ren mesoft... Ingen effekt overhovedet - så jeg har også ringet til lægen til morgen, og fået sendt et præparat ned til afhentning på apoteket idag! :genert:

Jeg tænker på nu... :devil:
Jeg aner det ikke endnu - måske bare minipiller! Satser på ikke at blive gravid på dem! :-P

Jeg bløder endvidere stadig en lille smule, her 15 dage efter! ;)

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
MissCompetition

Og SKØNT med en ny tråd :banan: - flot arbejde Suus! :klap:

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
MissCompetition

Vi har været til lægen i fredags med Zelina for at få en henvisning til Kennedy instituttet. (Øjenklinik for børn) Zacharias havde medfødt grå stær - så nu får vi lige kontrolleret hende, om alt er som det skal være......:)

Hun blev vejet til 3470 gram med tøj! :)

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
twixdk79

mht. prævention så hedder det kondomer her i starten. Også fordi jeg stadig har en lille rest-blødning og jo ikke bruger anden prævention selvfølgelig.

Når tiden kommer overvejer jeg p-piller igen eller evt. en hormon-spiral - men er bare ikke vild med tanken om den dims i min livmor :genert:

Dejlige billder der bliver flashet herinde!

mht. Amning, så har jeg været vanvittigt heldig denne gang. Har ikke haft sår eller blødning på trods af at barnet har et temmelig godt sug. Men hun tog fat rigtig første gang og så kørte det. Men Asta havde jeg mange sår, brugte brikker osv. Der gik der 1 måned før det var rigtig hyggeligt at amme.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
MissCompetition

Mht. amning her, så kører det bare......:gogo:

Ammer uden brik denne gang, og ikke så meget så en revne eller andet, så jeg er super tilfreds med forløbet indtil videre! :engel:

Nemesis??? :evil:

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
MissCompetition
Skrevet (redigeret)

Navn: MissCompetition

Alder: 29 år

Arbejde: Socialpsykiatrien

Bor: Taastrup

Søskende: Zacharias på 3 år, fra maj 2007

Barnets navn: Zelina

Fødselsdag: 14. juni 2010

Fødselstidspunkt: 15.04

Vægt: 3130 gram

Længde: 52 cm.

Fødemåde: Vaginalt

Gestationsalder: 39+6

Fødested: Roskilde

Fødselsberetning: http://dindebat.dk/graviditet-og-fodsel/709411-fodselsberetningen.html

http://dindebat.dk/graviditet-og-fodsel/477159-min-fodselsberetning-lang.html

Redigeret af MissCompetition

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Jessie36
Også Alexander:)

HVOR er han bare dejlig :lun:

Sikke noget lækkert hår han har :love:

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Jessie36
Der var lige et mere som skulle med :deer:

Så kær han er :lun:

Det er da et vaskeægte smil :D

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Jessie36
Her er billederne af hvordan jeg har fået hende placeret i viklen. Nogen der kan se om det er rigtigt?

Hun sidder sådan nærmest i kænguru/frø stilling, og hendes fødder ligger inde i stofkrydset, som man kan ane på billede 2.

Nej, hvor er det smart !!! Så kan man have hænderne fri...

Hvor ser du altså godt ud :)

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Opret dig som bruger eller log ind for at deltage i debatten.

Du skal have en profil for at kunne kommentere...

Opret ny bruger

Opret dig på Danmarks største Debat site - det er nemt!

Opret ny bruger

Log ind

Har du allerede oprettet en bruger? Log ind her.

Log ind

• Opret ny...