suus82

Mødregruppe for juni 2010 mødre og deres skønne babyer

Recommended Posts

Madgkin

Jeg har lige et par spørgsmål til jer kyndige mødre, som jeg håber I kan hjælpe mig lidt med:

August er begyndt at få noget gulligt snask omkring det ene øje og er en smule hævet, dog ikke rødt. Han har lidt sværere ved at åbne det i forhold til det andet, skal vi gøre noget ved det tror I? Sundhedsplejersken kommer igen på tirsdag, så vil få hende til at se på det, og kan evt skrive til hende i morgen, men hvis der er et eller andet vi kan gøre, der ikke gør det værre, ville det jo være fedt, så han ikke skal døje med det. Han tager tit hænderne op mod øjnene/ansigtet, så jeg ved ikke om det også irriterer ham, eller om det bare er nogle bevægelser han lave uafhængigt af det...

Og så lige til mig selv:

Dem af jer der døjede med væske i graviditeten, er det helt væk for jer nu? Nu er det jo en uge siden jeg fødte og det meste af det væske jeg havde i kroppen er væk (fik dog først lige dobbelt så store fødder imens jeg var indlagt efter fødslen og støttestrømperne hjalp ikke en dyt :tie:), men jeg har stadig den der summende fornemmelse i nogle af mine fingre, går det aldrig væk eller hvad..? :genert:

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
malou_21
malou_21: Kan den lille ikke lide at trille i barnevogn? så du havde skrevet at den var hel gal hvis du fik dig forvildet ud til den ;)

Frederik, som ellers har et stort sovehjerte, har heller ikke været meget for at sove i dag - det der søvn er kun for babyer...

Nej, hun er ikke meget for barnevognen :(

Men ærligt, så har vi ikke øvet det vildt meget. Jeg kunne ikke gå ret langt den første uge efter vi kom hjem.

Tror det er et spørgsmål om tilvænning. Og så SKAL hun altså lære det, for barnevognen var sgu dyr :lol:

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
malou_21

Jubiii, jeg tror jeg har fundet ud af strækviklen :banan:

Hun ligger ihvertfald og snorker i den, her hos mig :lun:

Har fået manden til at tage nogle billeder af det. Poster dem lige senere, så jer der har forstand på vikler kan fortælle mig om hun sidder rigtigt.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
malou_21

Her er billederne af hvordan jeg har fået hende placeret i viklen. Nogen der kan se om det er rigtigt?

Hun sidder sådan nærmest i kænguru/frø stilling, og hendes fødder ligger inde i stofkrydset, som man kan ane på billede 2.

post-163-13940001942837_thumb.jpg

post-163-13940001943168_thumb.jpg

post-163-1394000194343_thumb.jpg

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
sanneene
Jeg har lige et par spørgsmål til jer kyndige mødre, som jeg håber I kan hjælpe mig lidt med:

August er begyndt at få noget gulligt snask omkring det ene øje og er en smule hævet, dog ikke rødt. Han har lidt sværere ved at åbne det i forhold til det andet, skal vi gøre noget ved det tror I? Sundhedsplejersken kommer igen på tirsdag, så vil få hende til at se på det, og kan evt skrive til hende i morgen, men hvis der er et eller andet vi kan gøre, der ikke gør det værre, ville det jo være fedt, så han ikke skal døje med det. Han tager tit hænderne op mod øjnene/ansigtet, så jeg ved ikke om det også irriterer ham, eller om det bare er nogle bevægelser han lave uafhængigt af det...

Og så lige til mig selv:

Dem af jer der døjede med væske i graviditeten, er det helt væk for jer nu? Nu er det jo en uge siden jeg fødte og det meste af det væske jeg havde i kroppen er væk (fik dog først lige dobbelt så store fødder imens jeg var indlagt efter fødslen og støttestrømperne hjalp ikke en dyt :tie:), men jeg har stadig den der summende fornemmelse i nogle af mine fingre, går det aldrig væk eller hvad..? :genert:

til det med det gullige snask ved øjene så lyder det lidt som da Jonathans øjenbetændelse startede. har fået af vide af sp at vi skal bade hans øjne i kold kogt vand på en tot vat eller vatrondell, men synes nu ikke det har haft den store effekt endnu....

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
twixdk79

Og så lige til mig selv:

mht gul snask ville jeg bruge en tot med (sterilt) saltvand og vaske øjet fra næsen og ud.

mht summen i fingrene så har jeg stadig sovende finge her 3½ uge efter fødslen. har fået at vide jeg skal give det 2 måneder.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
falx

Her har vi ikke haft problemer med varmen. Emilie har i hvert fald boblet hele dagen - både i liften, barnevognen og i vores arme. Så hele familien har rigtig været på tur. Først til Stige Ø hvor Ida Maj har kælket, leget med sand, gynget i hængekøje og gået tur ved vandet. Og senere til en is-bod hvor forældrene fik hver deres store gammeldaws - og Ida Maj en mælkepind :lol::genert: Emilie sov fra det hele. Til gengæld har hun rå-skidt igennem 4 sæt tøj det seneste døgn - og har spyet gylp udover sig selv og mig et par gange også :8::tie: Derudover gylper hun nu ikke helt så meget som hendes søster gjorde (7-9-13) :gogo:

Vi er også blevet rigtig glade for strækviklen herhjemme efter den blev tager i brug i tirsdags. Emilie græder som regel lige lidt når vi lægger hende i den, men efter et par minutter er hun helt væk :lun: - gerne i timevis. Vi har endnu kun brugt vugge-stillingen (det gjorde vi også kun med Ida Maj), så Malou, kan desværre ikke helt svare på om Cecilie sidder som hun skal. Det ser dog umiddelbart meget rigtigt ud... Tror jeg... :genert::lol:

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
ms-sixty
:klap: Weeeeeee...NY tråd:banan: Hvor er det altså dejligt at du vil stå for den Suus og hvor ser det godt ud det du har lavet:gogo::kys:

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
ms-sixty
så vil jeg starte med at vise lidt nye billeder af Frederik

[ATTACH]900650[/ATTACH]

[ATTACH]900651[/ATTACH]

Nåååårh hvor er han nuser altså:love: Er vildt med billedet hvor han har hovedet helt oppe ved dit -det er bare SÅ hyggeligt:lun:

Jeg flasher lige ham han deler fødselsdag med lige om lidt:D

Og så lige til mig selv:

Det lyder som begyndende øjenbetændelse -det har vi nemlig også hjemme hos os (Alexander har). Vi vasker det 2-3 gange dagligt i sterilt saltvand fra apoteket:) Eller det er faktisk løgn, vi gjorde. Men det virkede ikke, så vi har været ved læge og fået øjendråber:lol:

Min væske er næsten væk igen her 3 uger efter:) Jeg har en smule i fødderne endnu. Men jeg ved fra veninder at det godt kan tage op til et par måneder før væsken er helt væk:)

Nej, hun er ikke meget for barnevognen

Men ærligt, så har vi ikke øvet det vildt meget. Jeg kunne ikke gå ret langt den første uge efter vi kom hjem.

Tror det er et spørgsmål om tilvænning. Og så SKAL hun altså lære det, for barnevognen var sgu dyr

Det var da en træls ting hun ikke bryder sig om. Jeg tror at du har ret i at det er et spørgsmål om tilvænning. Jeg ville godt nok, hvis vi havde problemet, og så have insisteret på at barnet skulle lære at bruge den, for man bliver da også helt handicappet af ikke at kunne gå en tur med barnevognen. Håber at I snart får succes med den:kys:

Her er billederne af hvordan jeg har fået hende placeret i viklen. Nogen der kan se om det er rigtigt?

Hun sidder sådan nærmest i kænguru/frø stilling, og hendes fødder ligger inde i stofkrydset, som man kan ane på billede 2.

Jeg har ingen anelse om det er rigtigt. Men hvor er du smuk altså:lun:

lille baby lækkermås, 3 uger

Årh ja, totalt lækkermås:love: Hun er altså dejlig KA:kys:

Synes at vi alle skal flashe guldklumperne herinde, så vi har helt styr på hvem det er vi skriver om:D

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
malou_21

Hvor er Alexander bare lækker, Ms Sixty :lun:

Og sikke et godt billede af far og søn. De ser helt forelskede ud, begge to :love:

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Opret dig som bruger eller log ind for at deltage i debatten.

Du skal have en profil for at kunne kommentere...

Opret ny bruger

Opret dig på Danmarks største Debat site - det er nemt!

Opret ny bruger

Log ind

Har du allerede oprettet en bruger? Log ind her.

Log ind