Læs vores privatlivspolitikPrivatlivspolitik Administrér samtykke
Jump to content
Velkommen til Jubii Debat

Arkiveret

Emnet er arkiveret og er nu lukket for yderligere svar.

EverMark

Fest non/konfirmation hvorfor

Recommended Posts

gryntefnug
Jeg er så endnu mere fatsvag :D for jeg forstår stadig ikke begrundelsen for, at holde fester jævnt fordelt skulle ha' noget som helst med 1) ... 7) at gøre - altså jeg fatter ikke sammenhængen - hvorfor holde de der fester og hvad har de med konfirmationen at gøre (eller nonfirmationen at gøre) .... altså man holder en fest i September, og en i Oktober og en i November og en i Marts (fester jævnt fordelt) FORDI argument 1) til 7) og det fatter jeg ikke en brik af :stoned::D:fløjt:

:lol:

øøh ok. forfra så :) altså ; jeg har mødt en 7. klasse , hvor de fleste rent faktisk kun ville konfirmeres pga. tradition og ellers ville de nonfirmeres , og der opstod så stor diskussion i klassen at forældrene blev indblandet , det viste sig hen ad vejen , at forældrene kunne blive enige om at de fleste unge egentlig bare ville have gaver og fest . istedet for så at køre på med fest og gaver samme dag , lavede forældrene en indbyrdes aftale om at de unge kunne få en fest inden for det samme år , men forskudt for hinanden så at det kunne blive ungdomsfester, og at det store gaveræs samt indtræden i de voksnes rækker kunne vente til de blev 18.

håber den var ok denne gang

:)

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Karen69
:lol:

øøh ok. forfra så :) altså ; jeg har mødt en 7. klasse , hvor de fleste rent faktisk kun ville konfirmeres pga. tradition og ellers ville de nonfirmeres , og der opstod så stor diskussion i klassen at forældrene blev indblandet , det viste sig hen ad vejen , at forældrene kunne blive enige om at de fleste unge egentlig bare ville have gaver og fest . istedet for så at køre på med fest og gaver samme dag , lavede forældrene en indbyrdes aftale om at de unge kunne få en fest inden for det samme år , men forskudt for hinanden så at det kunne blive ungdomsfester, og at det store gaveræs samt indtræden i de voksnes rækker kunne vente til de blev 18.

håber den var ok denne gang

:)

AHHHAaaaa så det var fester ISTEDET for konfirmations-/nonfirmations-fester

så langt så godt :D

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Amaris
Når alt kommer til alt, så er festens hovedpunkt jo ikke selve det religiøse. Det er jo lige så meget en fest pga. tradition og fordi det unge menneske går ind i en ny fase.

Jo jo de er i kirken først, men reelt set er det jo ikke der det store fokus ligger for ret mange.

Jeg kan ikke se, hvorfor man ikke skulle have en fest bare fordi man fravælger det der foregår i kirken.

Lige min pointe.

Jeg synes der er ligeså stor grund til at fejre et nej som et ja - det er i begge tilfælde en fejring af et barn der så småt tager et skridt ind i en voksenverden - og begynder at træffe selvstændige valg for sig selv og sit liv.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

• Opret ny...