Læs vores privatlivspolitikPrivatlivspolitik Administrér samtykke
Jump to content
Velkommen til Jubii Debat

Arkiveret

Emnet er arkiveret og er nu lukket for yderligere svar.

jannilykke

Børn og alkohol

Recommended Posts

Tullepiges_mor2
I sådanne klasser er det unægteligt sværere at lave en alkoholaftale, netop fordi at nogle af ungerne jo gerne selv må købe alkohol. Det vil dog ikke ændre at min søn ikke ville få lov til at drikke, hvis han var blandt de 15 årige..

Det er du bestemt også i din gode ret til ikke at give lov til! :) Og så er vi jo tilbage ved de individuelt gældende aftaler ;)

Og ja, selvfølgelig har de unge godt af at lære det, jeg skriver intet andet noget sted, det ændrer dog heller ikke ved at jeg ikke vil have at andre forældrer vælger at servere alkohol for mine børn, så længe de ved det ikke er okay med mig.

Og der er det så, at vi er uenige ;) for jeg vælger at lave en aftale med min datter OG har tillid til at hun overholder denne, og hun er gammel og fornuftig nok til at kunne sige; Nej tak! Istedet for at lade andre forældre skulle administrere hvem der må hvad og hvorfor!

Til gengæld har jeg tillid til at værterne ved festen kontakter mig, HVIS det skulle gå galt....

Og naturligvis, hvis jeg var utryg ved at sende hende afsted, fik hun slet ikke lov til at tage afsted.

Tullepiges mor

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
nillerdrengen30
Dét kan du tro jeg har, men det besvarer stadig ikke mit spørgsmål.

Du blander alt for meget forskelligt sammen, og kalder det alt sammen for livsfarligt. Det er ikke korrekt, og forvirrer bare debatten.

Rygning og alkohol under en graviditet er utroligt mange gange mere alvorligt end 3 bajere til en weekendfest.

Rygning generelt er mindre alvorligt, men stadigt langt værre end 3 bajere til en weekendfest.

I det hele taget er alkohol mere eller mindre uskadeligt, hvis indtaget er fornuftigt og behersket. Ellers ser det sort ud for størstedelen af Danmarks befolkning...

Selvfølgelig er debatten med andre forældre nødvendig. Husk på at børnene de første 14 år afderes liv har fulgt med i deres forældres drikkevaner, så jeg forstår da udmærket, at de gerne selv vil prøve når de når teenagealderen. Og jeg forstår også frustrationen de føler, når forældrene sætter fod ned og siger NEJ, og måske ligefrem forbyder dem at komme i tvivlsomme hjem.

Så målet nås ikke med nul-tolerance og urokkelighed, men nærmere med imødekommenhed og forståelse for de unges argumenter for og imod. DERFOR er og bliver dialogen om de unges fester så utrolig vigtig.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Alba_a
For mig at se er det faktisk lige så skadeligt at mit barn drikker sig fuld, som at mit barn får en lussing. Faktisk endda mere skadeligt eftersom alkohol forgifter din krop og det gør en lussing ikke :gruble:

Og hvem ved, måske det kan blive politiets problem at løse den slags. Det er det jo blevet med vold og andet skadeligt guf.

Så lad os bare være uenige på det punkt :)

Hvorfor er det at du ikke kan takle din andre problemer, hvorfor skal andre løse dem for dig?

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Alba_a
Jeg kan godt se, at det måske i bund og grund ville være spild af politiets tid (ligesom det er spild af deres tid at anmelde høj musik), eftersom de lovgivningsmæssigt ikke kan gøre noget. Skræmmende egentligt, men okay, nogle ting kan man være nødt til at acceptere, og det gør jeg så her.

Mine drenge vil slet ikke være i tvivl om, at det vil være smartest af dem at sige nej, lige så vel som de ikke vil være i tvivl om, at det vil være smartest atsige nej til hash, hårdere stoffer, smøger og vold.

Ikke desto mindre så synes jeg det er pisse ærgeligt at man skal diskutere alkohol i forbindelse med klassefester og sammen finde acceptabelt niveau. Alkohol er hamrende skadeligt, og der burde slet ikke være brug for at diskutere det, og da specielt ikke før de er 16 år.

"Burde" kan du ikke bruge til så meget, realiteterne er nu engang som de er og ikke alle deler dit syn på unge og alkohol.

At dine børn ikke adlyder dine regler er ikke andres problemer end jeres eget!

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Gæst
Nu skrev jeg jo så at mine børn ikke må drikke FØR de er blevet 16 år, der er en væsentlig forskel ;)

Dét ved dine børn vel og overholder?

Dét er jo en aftale, du har med dine børn.

Så siger de vel nej til alkohol i andres hjem?

Hvis du anmeldte mig til politiet for at servere alkohol i mit hjem og dine børn på 15 år kunne sige nej tak, så var hverken du eller dine børn velkomne i mit hjem længere.

Jeg serverer ikke alkohol for andres børn, men jeg mener, at hovedansvaret i den situation, du opremser er hos dig og ikke hos børnenes venners forældre eller hos politiet.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Smarott
At de serverer alkohol for mine børn. Jeg er da ganske klar over at politiet næppe tager sig synderligt af det, men det sender et ganske klart og tydeligt signal om at det ikke er accepteret her. Det at de andre forældre ved det, det har en ganske stor betydning i sig selv.

Det der gjorde mine forældre faktisk. Hvor mange fester tror du jeg deltog i efter det ?:)

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Tom2x
Det der gjorde mine forældre faktisk. Hvor mange fester tror du jeg deltog i efter det ?:)

Ingen? :cool:

Men du har helt sikkert været populær :-D

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Smarott
Ingen? :cool:

Men du har helt sikkert været populær :-D

Bingo!:D

Men så var mine forældre også sikre på, at jeg kom op i

weekenden og passede min avisrute:sarkasme:

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
nillerdrengen30

Alle store erhversledere er nemlig startet som avisbude! Rettidig omhu!

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Tom2x

Alle store erhversledere er nemlig startet som avisbude! Rettidig omhu!

Hun skulle jo betale for kost & logi på en eller anden måde.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

• Opret ny...