Jump to content
Velkommen til Jubii Debat

Arkiveret

Emnet er arkiveret og er nu lukket for yderligere svar.

jannilykke

Børn og alkohol

Recommended Posts

Splat
Hvad skulle det hjælpe at smide det ud? Jeg forstår det ikke. Vil du gøre det til hun flytter hjemmefra?

Det er da svært at drikke noget, der er hældt ud :)

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Karen69
Hvad skulle det hjælpe at smide det ud? Jeg forstår det ikke. Vil du gøre det til hun flytter hjemmefra?

Hvad der ikke er der, kan man jo ikke drikke - det siger da vel sig selv !

Og hvad er det lige i indlægget, der får dig til, at stille spørgsmålet om det er noget hun vil gøre indtil pigebarnet flytter hjemme fra ? hvorfor ... helt ærligt altså ! hun skriver om hendes 14 årige, så hvorfor .........

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Alba_a
Min pige er 14. jeg gider ikke hun drikker. Opdager vi alkohol på hendes værelse smider vi det ud.

Jeg ved at hun drikker ind imellem. Men jeg gider ikke støtte hende i det. Hun får sine lommepenge hver mandag, for så ved jeg at de er brugt inden weekenden :-) Så det er ikke hendes penge der bliver brugt på det.

Det er så stik imod hvad jeg altid har troet jeg ville gøre når hun nåede den alder. Men sådan er det med så meget. Tror ikke man med sikkerhed kan sige den slags på forhånd, for tiderne skifter såååå hurtigt idag.

Hvordan opdager I det på hendes værelse?

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Tom2x
Hvordan opdager I det på hendes værelse?

Tillid er godt, kontrol er bedre, ransagning er bedst :-D

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Gæst
Hvad der ikke er der, kan man jo ikke drikke - det siger da vel sig selv !

Og hvad er det lige i indlægget, der får dig til, at stille spørgsmålet om det er noget hun vil gøre indtil pigebarnet flytter hjemme fra ? hvorfor ... helt ærligt altså ! hun skriver om hendes 14 årige, så hvorfor .........

Ja, det gør det.

Jeg ville så som 14 årig være blever temmelig vred, hvis der blev rodet i mine ting og smidt de ting ud, mor & far ikke kunne lide.

Jeg ser det som ret grænseoverskridende at gøre overfor en 14 årig fremfor en dialog omkring emnet. Jeg kan også godt se, hvad en 14 årig gør. Gemme tingene bedre som reaktion. Så hvad, man har løst, kan jeg ikke få øje på.

Det er da fint, at I mener, at det er okay at rode i en 14 årigs værelse efter alkohol og dernæst kassere det tilsynende uden dialog. Dét vil helt sikkert ikke ske her.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Karen69
Ja, det gør det.

Jeg ville så som 14 årig være blever temmelig vred, hvis der blev rodet i mine ting og smidt de ting ud, mor & far ikke kunne lide.

Jeg ser det som ret grænseoverskridende at gøre overfor en 14 årig fremfor en dialog omkring emnet. Jeg kan også godt se, hvad en 14 årig gør. Gemme tingene bedre som reaktion. Så hvad, man har løst, kan jeg ikke få øje på.

Det er da fint, at I mener, at det er okay at rode i en 14 årigs værelse efter alkohol og dernæst kassere det tilsynende uden dialog. Dét vil helt sikkert ikke ske her.

Og nu gør du det igen ... på INTET tidspunkt er der nogen som helst der har så meget som antydet, at det handler om at rode rundt på nogens værelse efter skjulte ting og sager - i dette tilfælde sprut --------- der er heller ingen der har sagt noget om, at sprut-hældningen ville ske uden dialog ................................

alt det må stå for helt din egen regning .......

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Karen69
Tillid er godt, kontrol er bedre, ransagning er bedst :-D

Måske skulle du også forholde dig til en af dine egne ynglingssætninger

Lad være med, at læse mellem linierne - der står nemlig ikke noget !!!

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Tom2x
Måske skulle du også forholde dig til en af dine egne ynglingssætninger

Lad være med, at læse mellem linierne - der står nemlig ikke noget !!!

Jeg læste heller ikke noget mellem linierne.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Splat
Ja, det gør det.

Hvem har talt om at rode på nogens værelse? Jeg ved ikke med dig, men jeg kommer da på mine børns værelser.

Er det kun alkohol, du ikke ville smide ud eller gælder det alle rusmidler?

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Gæst
Hvem har talt om at rode på nogens værelse? Jeg ved ikke med dig, men jeg kommer da på mine børns værelser.

Er det kun alkohol, du ikke ville smide ud eller gælder det alle rusmidler?

Jeg så ikke mødt nogen teenager, der sætter alkohol på skrivebordet eller der, hvor ens øjne ser, når man aflægger besøg på værelserne. Men bevares, der må findes andre teens end dem, jeg har erfaring med, der stiller den slags frit fremme.

Jeg smider ikke noget som helst ud, der ikke er mit bag om ryggen på nogen. Jeg går i dialog og så kan ende sagtens blive, at unge mennesker ikke få fx alkohol retur som 14 årig. Men jeg vil aldrig smide andres menneskers ejendele ud fremfor at gå i dialog omkring problematikken med mine børn.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

• Opret ny...