Arkiveret

Emnet er arkiveret og er nu lukket for yderligere svar.

jannilykke

Børn og alkohol

Recommended Posts

BitchyItchy
I og med der ikke er noget ulovligt i det, med mindre de andre forældre driver beværtning eller har en forretning, der sælger alkohol, så vil politiet jo ikke en gang tage imod din anmeldelse.

Det kan nå at komme endnu. Men som sagt, så sender det et signal i sig selv at jeg er villig til at gå så langt.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
BitchyItchy
Du synes ikke det ville være mere konstruktivt at tage en snak med forældrene i stedet for at forsøge at pusse politiet på dem. Det tvivler jeg meget på vil få den ønskede effekt.

Jo selvfølgelig gør jeg det. Det skulle da gerne være gjort allerede længe inden der begynder at blive serveret alkohol.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Alba_a
Jo selvfølgelig gør jeg det. Det skulle da gerne være gjort allerede længe inden der begynder at blive serveret alkohol.

For nu at tale lige ud af posen, så synes jeg det er direkte til grin, at du vil kontakte politiet med den slags. Det må du altså selv kunne klare.

Men forventer du virkelig at en 16-årig ikke drikker alkohol Eller er problemet, hvis forældrene acceptere det?

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Alba_a
Det kan nå at komme endnu. Men som sagt, så sender det et signal i sig selv at jeg er villig til at gå så langt.

Men forældrene vil jo næppe få det at vide med mindre du selv ringer og fortæller dem om at du har kontaktet politiet. Jeg tror ikke du skal forvente at signalet bliver modtaget som du ønsker.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
BitchyItchy
For nu at tale lige ud af posen, så synes jeg det er direkte til grin, at du vil kontakte politiet med den slags. Det må du altså selv kunne klare.

Men forventer du virkelig at en 16-årig ikke drikker alkohol Eller er problemet, hvis forældrene acceptere det?

Nu skrev jeg jo så at mine børn ikke må drikke FØR de er blevet 16 år, der er en væsentlig forskel ;)

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Alba_a
Nu skrev jeg jo så at mine børn ikke må drikke FØR de er blevet 16 år, der er en væsentlig forskel ;)

Okay men 15 år så....du svarer ikke på spørgsmålet.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
BitchyItchy
Men forældrene vil jo næppe få det at vide med mindre du selv ringer og fortæller dem om at du har kontaktet politiet. Jeg tror ikke du skal forvente at signalet bliver modtaget som du ønsker.

Mine sønner vil slet ikke få lov til at komme til fester ved ukendte mennesker før de er fyldt 16 år (måske mere), så det problem er jo ikke-eksisterende eftersom folk der kender mig og min familie de også kender til min holdning.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Alba_a
Mine sønner vil slet ikke få lov til at komme til fester ved ukendte mennesker før de er fyldt 16 år (måske mere), så det problem er jo ikke-eksisterende eftersom folk der kender mig og min familie de også kender til min holdning.

Ukendte mennesker? Jeg troede vi talte om kammeraternes forældre.

Du forholder dig jo slet ikke til det jeg skriver, du taler udenom.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
BitchyItchy
Okay men 15 år så....du svarer ikke på spørgsmålet.

Mine børn kommer forhåbentligt ikke til at drikke før de er gamle nok, men selvfølgelig er der ingen garantier, det er der jo ikke med noget her i livet.

Og mit problem i forhold til at ville anmelde det, det vil såmænd være at der skulle være forældre der mener det er okay at servere alkohol til mine børn før de er gamle nok, og endda mod min vilje. Dét vil ikke være okay.

Nå ja, det er okay med mig at du mener jeg er til grin, hvad angår min holdning til børn og alkohol. Men sådan er det jo. Jeg synes det er mere til grin, at der er så mange forældre der vælger at lukke øjnene for alkohols skadelige virkning, eller nå nej... Jeg synes faktisk det er langt mere trist end det er til grin. I sidste ende er det nemlig børnene der betaler regningen for forældrenes lukkede øjne.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
BitchyItchy
Ukendte mennesker? Jeg troede vi talte om kammeraternes forældre.

Du forholder dig jo slet ikke til det jeg skriver, du taler udenom.

Jeg forholder mig da ganske godt til det du skriver.

Jeg skriver at mine børn kun kommer til at feste ved mennesker vi kender, og eftersom vi kender hinanden, så vil de også kende min holdning til børn og alkohol.

Det vil sige at det ikke vil være nødvendigt at ringe og fortælle dem det, for de ved det allerede!

Det vil ydermere sige, at hvis de skulle vælge at servere alkohol for mine børn, så vil de på forhånd vide, at det vil blive politianmeldt.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites