Læs vores privatlivspolitikPrivatlivspolitik Administrér samtykke
Jump to content
Velkommen til Jubii Debat

Arkiveret

Emnet er arkiveret og er nu lukket for yderligere svar.

jannilykke

Børn og alkohol

Recommended Posts

jannilykke

Jeg sidder her og bliver hel:sur:

Sagen er den at de to mellemste har været på weekend hos deres far, og knægen (13 år) fortæller mig så at han har fået lov til at drikke somersby og noget øl:8: Han siger selv at han blev fuld, hvortil jeg spørger ham, hvordan han kan vide at han var fuld, og han svare så at, han snurrede rundt i hovedet:shock:

Stille og roligt fortæller jeg ham så, at børn ikke må drikke den slags, og at jeg er nød til at tage en snak med hans far, for jeg vil bare ikke havde den slags, finder sted.

Ringer til Hr Far, spørger ham om det virkelig er rigtigt, hvortil han svare at han nok ikke var fuld, men KUN halv fuld:shock: samtidig med at han griner, og fortæller mig at der er da mange børn der får lov til at drikke, når de er 13 år. Han kan virkelig ikke se problemet.

Det kan godt være at jeg så er rimelig hys på det område, men der er vel også en grund til at man ikke må købe alkohol når man er under 18 år. (Og jeg ved godt at der ikke er et forbud mod at de drikker)

Lige nu er jeg bare helt rundtosset oven i hovedet, og aner faktisk ikke lige hvad jeg vil med det her indlæg. Er det mig der er helt galt på den, eller hvad????

Jeg har egentlig ikke tænkt mig at slække på min opfattelse af børn og alkohol, men hvad gør i andre, i forhold børn/alkohol?

Hilsen en meget forvirret mor

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
plattapuss

Nu er min Zune kun 6 mdr. så det er endnu ikke spor relevant

Men hvad angår alkohol har jeg tænkt mig at gøre præcis som mine forældre gjorde (det er nemlig et af de punkter jeg synes de var/er meget fornuftige på) :D

Dvs. når Zune bliver de 13 må han smage øl (og andet mild alkohol) i små mængder (og altså ikke noget han bliver fuld af, selvom man dog der skal huske at den der ikke er alkohol-vant hurtigere bliver fuld end den der drikker bare en øl dagligt, hvilket jo faktisk er sundt) derhjemme under ordnede forhold :D

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
kaslejne

Altså jeg synes at man skal smager det i hjemmet og måske også blive lidt halvfuld, så man ved hvordan man reagere FØR man går ud i byen og drikker.

Meeeen måske 13 er lige tideligt nok.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
EverMark

Min mand og jeg har et åbnet forhold til det at tøsen på 13 drikker alkohol. Er hun sammen med en veninde må de gerne drikke en enkelt sommersby eller de der alkohol sodavand - men hun ved også at det er ikke noget man gør en tirsdag eftermiddag bare fordi man er tørstig og de smager godt.

Er hun ude hos andre - fortæller hun os hvis hun har drukket noget. Så længe der er forældre til stede og de kun drikker en enkelt så synes jeg det er ok.

til jul og nytår fik hun lov at drikke 3 alkohol sodavand og hun blev da i godt humør af det - men ikke noget med at hun så dobbelt eller ikke kunne gå lige.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Alba_a

Jeg synes det er langt bedre, at der er åbenhed omkring alkohol end at det bare er forbudt område. De unge mennesker skal skam nok få fingre i det, når de får lyst til det.

Jeg synes det er langt bedre at de prøver at drikke under voksent opsyn første gang fremfor at det går helt over gevind til en eller anden privatfest.

Det er nok ikke helt realistisk at forvente, at unge mennesker venter med at drikke alkohol til de bliver 18 år.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Anna.Nym

Jeg synes det er vigtigt at der er åbenhed om det og fokus på det. Og så synes jeg at det er alt for tidligt at lade 13 årige børn drikke alkohol. Jeg ville prøve at tage endnu en snak med faderen. Måske også en god idé at tale med forældrene til barnets venner så man kunne lave en fælles alkoholpolitik.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Ilder

Lige nu er jeg bare helt rundtosset oven i hovedet, og aner faktisk ikke lige hvad jeg vil med det her indlæg. Er det mig der er helt galt på den, eller hvad????

Jeg har egentlig ikke tænkt mig at slække på min opfattelse af børn og alkohol, men hvad gør i andre, i forhold børn/alkohol?

Hilsen en meget forvirret mor

jeg har dog ikke mine boende hjemme, men med 2 af dem har jeg en del at sku ha sagt, og jeg ville blive totalt hysterisk arrrig :evil::evil: hvis de fik lov at smage så meget som en tår øl, inden de blev 15 år.. børn/unge og alkohol hører så absolut ik sammen, hvad enten de er hjemme eller ude.. :evil::sur:

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
lucasine

Men hvad angår alkohol har jeg tænkt mig at gøre præcis som mine forældre gjorde (det er nemlig et af de punkter jeg synes de var/er meget fornuftige på) :D

Dvs. når Zune bliver de 13 må han smage øl (og andet mild alkohol) i små mængder (og altså ikke noget han bliver fuld af, selvom man dog der skal huske at den der ikke er alkohol-vant hurtigere bliver fuld end den der drikker bare en øl dagligt, hvilket jo faktisk er sundt) derhjemme under ordnede forhold :D

Jeg synes det er langt bedre, at der er åbenhed omkring alkohol end at det bare er forbudt område. De unge mennesker skal skam nok få fingre i det, når de får lyst til det.

Jeg synes det er langt bedre at de prøver at drikke under voksent opsyn første gang fremfor at det går helt over gevind til en eller anden privatfest.

Det er nok ikke helt realistisk at forvente, at unge mennesker venter med at drikke alkohol til de bliver 18 år.

Jeg tilslutter mig ovenstående ..

Har også haft forældre der var meget åbne omkring det og jeg VED jeg har haft et betydeligt mere afslappet forhold til alkohol end mange af mine kammerater havde ..

Og samme kotume kører jeg over for mine 3 drenge der er 17 snart 14 og 7 , den ældste har et fint forhold til det i modsætning til nogle af hans venner der styrtdrikker for at blive læsset af ved forældrenes hoved dør (fordi der er forbud ved dem) ... syes det er vigtigt at lærer dem det !! den mellemste er så småt begyndt at vise interesse og får sommetider en sommersby el lign (dog meget sjældent endnu )

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
plattapuss
jeg har dog ikke mine boende hjemme, men med 2 af dem har jeg en del at sku ha sagt, og jeg ville blive totalt hysterisk arrrig :evil::evil: hvis de fik lov at smage så meget som en tår øl, inden de blev 15 år.. børn/unge og alkohol hører så absolut ik sammen, hvad enten de er hjemme eller ude.. :evil::sur:

Zune kommer under ingen omstændigheder til at vente længere end til han er 13 med at måtte smage øl hjemme, hvis altså han har lyst

Hvis han ikke har lyst skal han da have lov være fri

men OK han er jo så også blandt de af dine børn, hvor du reelt ikke har noget at skulle have sagt hvad det angår :D

Jeg er dog enig i at børn og alkohol ikke hører sammen, jeg forudser bare at Zune såvel fysisk som psykisk fortsætter sin nuværende udvikling og hvis det er tilfældet så er 13-årige Zune sgutte noget barn, præcis som 13-årige Platta sgutte var noget barn

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Gæst

Det er præcis, hvad vi tænker om vores efterhånden store børn. De må så ikke drikke udenfor hjemmet som 13årige, men som du skriver, så må de godt i begrænsede mængder drikke herhjemme. Men det virker så ikke som om, at det har så stor interesse. Endnu. Jeg tror så også, at forbud virker på den måde at de så først fatter interesse for sagen.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

• Opret ny...