Jump to content
Velkommen til DinDebat

Arkiveret

Emnet er arkiveret og er nu lukket for yderligere svar.

mette-mus

Bryster

Recommended Posts

Tullepiges_mor2

Jeh har ihvertfald hørt at P-Piller har en del af "skylden", for at kvinder generelt har større bryster idag.

Grunden til at man får dem tidligere er at piger går tidligere i puberteten og kan også skyldes hormonpåvirkninger, men mon ikke osse at fedtprocenten kan spille ind i begge tilfælde ;)

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
plattapuss
Jep. Jeg vil skyde på at bedre kost, mere sundhedsbevidsthed og hormoner har en påvirkning i en stor blanding.

Det samme ses til session (altså ikke at mændene får større bryster, eller det gør de også :devil: ) men at gennemsnitshøjden & drøjden vokser støt.

Så for mig er det ganske logisk at det samme gør sig gældende for piger.

Det passer faktisk ikke

Gennemsnitshøjden for unge mænd på session i DK i 2009 var 180,2 cm og den højeste gennemsnitshøjde nogensinde for unge mænd på session i DK er 180,4 cm i 1990

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Tom2x
Det passer faktisk ikke

Gennemsnitshøjden for unge mænd på session i DK i 2009 var 180,2 cm og den højeste gennemsnitshøjde nogensinde for unge mænd på session i DK er 180,4 cm i 1990

OK - det passede sidst jeg så det :devil:

Iøvrigt, så skal de ikke klage over der bliver større pattah :-D

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
mette-mus
Du virker ikke som om du tror på det?

Sofiie-Amaliie er selv 18-19 år, så jeg vil tro hun har ret mange veninder i den alder ;)

Og hormonpåvirkninger kommer alle steder fra. Fra ppiller, mad, plastic osv. For år tilbage var man ikke så bevidste om at beskytte sig mod hormonforstyrrende stoffer, så rigtig mange kvinder render rundt med en god portion af det i kroppen, som automatisk videregives til ens kommende børn :boo:

Nej jeg ved ikke rigtig om jeg tror på det men det bliver jeg vel nød til for et eller andet skal jeg vel tro på ??

,

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
BlueButton

...men hvad skal der til, for at du tror på det? :gruble:

Din mor siger det, mange herinde siger det, jeg har smidt et link. Hvad er der at være i tvivl om? :forvirret

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Haras1983

Er der ikke lavet flere undersøgelser der siger at unge pigers bryster bliver større. Jeg er så også lidt en økologifanatiker, så jeg tror jo også det har noget at gøre med alt det lort der bliver proppet i maden som jeg tror i længden har været hormonforstyrrende. Flere piger kommer jo også tidligere i puberteten, ved godt der altid har været nogle som var tidlig ude, men i dag er tallet jo stigende. Min egen papdatter på 11 er også i puberteten og fik sin mens i pinsen... Det er ca. 2 år tidligere end jeg selv, så i min optik ret tidlig. Brysterne er dog stadig ikke særlig store- Men kan da se det går hurtigt fremad på hende, vokser de længe endnu bliver de da nogle store meloner.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
mandelged
OK - det passede sidst jeg så det :devil:

Iøvrigt, så skal de ikke klage over der bliver større pattah :-D

Nej, dette er den største Win/win situation, jeg nogensinde har set.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Lupine_79
Nej, dette er den største Win/win situation, jeg nogensinde har set.

Store bryster har desværre en tendens til at hænge efter graviditet. Så hellere en b/c skål :genert:

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
sorenspige
Er der ikke lavet flere undersøgelser der siger at unge pigers bryster bliver større. Jeg er så også lidt en økologifanatiker, så jeg tror jo også det har noget at gøre med alt det lort der bliver proppet i maden som jeg tror i længden har været hormonforstyrrende. Flere piger kommer jo også tidligere i puberteten, ved godt der altid har været nogle som var tidlig ude, men i dag er tallet jo stigende. Min egen papdatter på 11 er også i puberteten og fik sin mens i pinsen... Det er ca. 2 år tidligere end jeg selv, så i min optik ret tidlig. Brysterne er dog stadig ikke særlig store- Men kan da se det går hurtigt fremad på hende, vokser de længe endnu bliver de da nogle store meloner.

Tidlig pubertet betyder ikke nødvendigvis store bryster. Jeg begyndte at få bryster i 4. klasse, og det samme gjorde en af mine veninder, og ingen af os har store bryster i dag (b-c skål).

Til gengæld husker jeg en klassekammerat, som først fik bryster i 7. klasse. De voksede med kanonfart og blev meget store (drengene var meget imponeret husker jeg :-D).

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
mandelged
Store bryster har desværre en tendens til at hænge efter graviditet. Så hellere en b/c skål :genert:

Jeg er skam heller ikke for fin til ikke at sætte pris på gode a/b og c-skåle.

Jeg ser bare ingen grund til at begræde en forstørrelsestendens i henhold til kvindernes patter. Let hængende eller ej, når vi når til efter graviditeterne.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

• Opret ny...