Jump to content
Velkommen til DinDebat

Arkiveret

Emnet er arkiveret og er nu lukket for yderligere svar.

mette-mus

Bryster

Recommended Posts

mette-mus

Jeg sad og snakked med min mor i går og snakken faldt på bryster.

Og hun sagde at mange unge piger og teenagepiger har større bryster i dag end da hun selv var ung. - Og jeg ved ikke helt om det passer fordi jeg er 20 og har da større bryster end min mor men det kan man jo nok ikke helt sammen ligne med efter som hun jo er bleven ældre og har født børn.

Men tror i at det passer at unge piger får bryster tidligre og at de bliver større end da i selv var unge ?? - alt efter hvor gammle i selv er i dag.

,

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
la_perce-neige

Jeg tror det har noget at gøre med, at fedtprocenten hos unge ligger væsentlig højere, end den har gjort ved tidligere generationer. Selv de helt helt tynde piger har jo en høj fedtprocent.

Men det er bare en ide jeg har fået - jeg har på ingen måde belæg for det.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
BlueButton

Undertøjsfirmaer laver bh'er i større kop-størrelser og med smalt omfang, det har de ikke gjort tidligere. Det er fx 70D, 70E og den slags. Det skyldes ifølge dem selv, at unge pigers bryster bliver større, selvom omkredsen ikke bliver det.

Så ja, jeg tror på det er rigtigt :)

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Tom2x
Undertøjsfirmaer laver bh'er i større kop-størrelser og med smalt omfang, det har de ikke gjort tidligere. Det er fx 70D, 70E og den slags. Det skyldes ifølge dem selv, at unge pigers bryster bliver større, selvom omkredsen ikke bliver det.

Jep. Jeg vil skyde på at bedre kost, mere sundhedsbevidsthed og hormoner har en påvirkning i en stor blanding.

Det samme ses til session (altså ikke at mændene får større bryster, eller det gør de også :devil: ) men at gennemsnitshøjden & drøjden vokser støt.

Så for mig er det ganske logisk at det samme gør sig gældende for piger.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
mette-mus

Efter som jeg selv er normal slank af bygning men med store bryster har jeg da nogle gange tænkt på hvor bryst størrelsen kom fra.

For jeg har vel næppe arvet størlsen fra min mor efter jeg bruger en større størrelse end hende.

,

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
BlueButton
Jep. Jeg vil skyde på at bedre kost, mere sundhedsbevidsthed og hormoner har en påvirkning i en stor blanding.

Det samme ses til session (altså ikke at mændene får større bryster, eller det gør de også :devil: ) men at gennemsnitshøjden & drøjden vokser støt.

Så for mig er det ganske logisk at det samme gør sig gældende for piger.

Mht højden, så har man vist ramt max nu, læste jeg for noget tid siden :) Der er længe ikke sket noget med gennemsnitshøjden i opadgående retning, så 'man' mener, at vi nu har nået toppen :)

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Marius1972

Hmmm min datter er 13 år... og jeg havde helt klart større bryster end hende på det tidspunkt. Selv om jeg var tyndere end hun er. Tænk det er 25 år siden... hvor blev tiden af ??

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
mette-mus
Ja, det vil jeg tro passer. Både med samme argument som Bluebutton, men også fordi jeg altså kun kender 5-10 piger, der har under en C-skål ud af maaaaange. Og jeg kender rigtig mange der bruger D og derover, inkl. mig selv, også selvom nogle af dem er meget tynde.

Jeg tror det handler meget om hormonpåvirkning.

Fint nok men hvor kommer alt den hormonpåvirkning så fra ??

hvor gammle er de maaange piger som du kender ??

,

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
BlueButton
Fint nok men hvor kommer alt den hormonpåvirkning så fra ??

hvor gammle er de maaange piger som du kender ??

,

Du virker ikke som om du tror på det?

Sofiie-Amaliie er selv 18-19 år, så jeg vil tro hun har ret mange veninder i den alder ;)

Og hormonpåvirkninger kommer alle steder fra. Fra ppiller, mad, plastic osv. For år tilbage var man ikke så bevidste om at beskytte sig mod hormonforstyrrende stoffer, så rigtig mange kvinder render rundt med en god portion af det i kroppen, som automatisk videregives til ens kommende børn :boo:

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

• Opret ny...