Jump to content
Velkommen til DinDebat

Arkiveret

Emnet er arkiveret og er nu lukket for yderligere svar.

Laurelin

Ord, der stort set altid bliver stavet forkert

Recommended Posts

mgy

Folk der springer et eller andet i luften. Hop, hop, hop!

Eller har sunket et skib. Værs'go at skylle.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
dgd2007
Folk der springer et eller andet i luften. Hop, hop, hop!

Eller har sunket et skib. Værs'go at skylle.

Ja (suk). Der var også forleden nogen, der "sprang sig vej ind i banken".

(De har sikkert brugt "springstof" ...)

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
mgy

Der er lige en, der har skrevet en artikel i Store Danske med ordet "fasade" i. Det er vist en tekstreklame for vinduespudsning. Det lyder i øvrigt som den samme, der skrev i Spørge Jørgen for et par timer siden.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
advocatus-diaboli
Jo, den er helt gal :D ... det hedder da at "råbe vagt i gevær".

Hvilket er fjollet, for jeg har prøvet at skille mange forskellige typer af geværer ad, og de har alle røvdårlig rumklang og i øvrigt ingen plads til vagten.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
ManicNinja
Der var en Eurosport-kommentator i dag, der mente, at "Nu er Federer begyndt at hæve baren" :gruble:

Det var godt nok talt og ikke stavet, men man kan jo høre forskel på, om det er en bar eller barre :)

Vissevasse. Man kan hæve baren eller gå under bordet. Resultatet er vel cirka det samme.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
advocatus-diaboli

Her er en kandidat til førstepladsen, og så er endda en fra hjemmeholdet! Ikke alene staves ordet forkert, men det staves forkert på flere forskellige måder. I den ene bøjning er der 2 rigtige ud af 2 mulige. I den anden bøjning staves det 6 gange, hvoraf 1 er korrekt, 2 er forkert på samme måde og de sidste 3 er også forkerte på samme måde, men anderledes end den måde med de 2.

Hvordan kan man stave et ord i samme bøjning og tid, men på tre forskellige måder?

Inspireret af de sendest prostituions tråde, har jeg tænkt lidt på hvorfor et argument fra fortalerne FOR prostituion altid er at det der er synd for de prostituerede er at alle andre ser ned på dem og forages over dem.

Det har jeg så aldrig helt kunne sætte mig ind i.

For mig personligt er det kunderne jeg ser ned på og forages over, ikke de prostituerede.

Så tænker der er belæg for en afstemning.

----

Og så lige en gang til for de tungnemme.

Prostitution er at sælge sin krop til sex for penge.

Prostituion er IKKE at score en fremmed i byen til et one-night stand,

og prostition er heller IKKE at arbejde i hjemmeplejen, kassen i Kvikly eller i det lokale bageri.

Fair nok at man ikke kan se at der er nogen næveværdig forskel - men definitionen er at prostition er at sælge sin krop til sex for penge.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
mgy

Jeg synes nu, at folk normalt kan stave til prosituion.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
trommer47
Her er en kandidat til førstepladsen, og så er endda en fra hjemmeholdet! Ikke alene staves ordet forkert, men det staves forkert på flere forskellige måder. I den ene bøjning er der 2 rigtige ud af 2 mulige. I den anden bøjning staves det 6 gange, hvoraf 1 er korrekt, 2 er forkert på samme måde og de sidste 3 er også forkerte på samme måde, men anderledes end den måde med de 2.

Hvordan kan man stave et ord i samme bøjning og tid, men på tre forskellige måder?

Jeg vil nu normalt ikke begynde at kommentere på sådan et indlæg idet det er skrevet af en der tydeligvis har problemer både med stavning og grammatik hvilket jeg ikke mener skal afholde nogen fra at debattere. Dem jeg hænger ud er de professionelle, journalister og skribenter, som BURDE kunne stave korrekt.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
trommer47
Jeg synes nu, at folk normalt kan stave til prosituion.

Kald dog en spade for en spade og en luder for en luder, eller gå tilbage til de gamle betegnelser såsom "Skøge" "Offentligt fruentimmer" eller min favorit:" Glædespige". :D

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
dgd2007
Kald dog en spade for en spade og en luder for en luder, eller gå tilbage til de gamle betegnelser såsom "Skøge" "Offentligt fruentimmer" eller min favorit:" Glædespige". :D

Ja, alle de udtryk er klart bedre end "sexarbejder" :D

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

• Opret ny...