Læs vores privatlivspolitikPrivatlivspolitik Administrér samtykke
Jump to content
Velkommen til Jubii Debat
MortilAmalieogLaurits

Afspille fillm på Nintendo dsi ?

Recommended Posts

MortilAmalieogLaurits

Jeg har et par børnefilm liggende på computeren i avi format, nogen der ved hvordan jeg kan afspille dem på datterens nintendo dsi ?

Jeg har forsøgt at ligge dem direkte over på et DSTTi kort, men den vil ikke afspille :genert::gruble:

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Galm

Det er ikke nok - du skal også have moonshell installeret på dstti-kortet. Men så virker det også fint.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
ankjaer77

Er det muligt i kan lave en udførlig forklaring til hvad man skal gøre. Jeg er en klovn til edb.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Galm

Det kommer an på hvad du har.

Men du skal bruge et flashkort - det kan være Acecard 2i, DSTTi eller lign og et microkort. Så skal du ind på hjemmesiden for flashkortet (kan ses på kortet/pakken den kommer i) og finde firmwaren som oftest vil indeholde programmet Moonshell og lægge på microkortet som skal ind i flashkortet. Så skal du konvertere en film til .dpg (du kan finde mange programmer på nettet som kan det) og så kopiere dem ned på flashkortet. Så puttes flashkortet i nintendo, start moonshell.nds og så kan du vælge filmen og så spiller det....

Om det er let? For dem som kan, ja, for andre lyder det som russisk. Hvis det sidste er tilfældet så glem det, ellers så skriv endelig igen og så skal jeg da gerne guide dig lidt igennem...

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Galm

Ok - først skal jeg vide, hvilket kort du har - hvilken www adresse henvises til på kortet. Og så skal jeg vide, om der er installeret Moonshell på kortet - er der et lilla/blåt ikon, hvor der står moonshell? Hvis der er det, så skal du først installere et program på din computer, som kan lave en .avi fil om til en .dpg fil - søg i google på .dpg converter. Jeg tror den eneste, som kan gøre det "gratis" er Batchdpg. Når du så har fået avi filen lavet til en dpg film, så laver du en mappe på dstti-kortet via stifinder på computeren som hedder film/books og lægger lydfilen derind. Herefter puttes dsttikortet tilbage i nintendoen og du trykker på moonshell.nds og vælger lydfilen. Så skulle den gerne starte.

Hvis du ikke har moonshell på kortet, så gå ind på hjemmesiden for enten moonshell eller dsttikortet og find programmet til at lægge over på kortet.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Jim

Du skal konvertere din film til dpg, og have en moonschel på dit spilkort ! hvis du giver op bare køb et 16 gb rvi kort fra

Please Wait

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
m.bank

Hej.

søger nogen som kan ligge film ind på min søns dsi.

Jeg fatter 0 og en skid af den slags, så betaler mig gerne fra det.

Jeg har filmene på dvd, kan man så ligge dem over på et kort og afspille dem på dsi????

Jeg ved som sagt bare at man kan se film på den, men aner ikke hvordan.

Så nogen der kender nogen som kan få det fikset for mig ;O)

Jeg bor i Vejle Kolding området.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Opret dig som bruger eller log ind for at deltage i debatten.

Du skal have en profil for at kunne kommentere...

Opret ny bruger

Opret dig på Danmarks største Debat site - det er nemt!

Opret ny bruger

Log ind

Har du allerede oprettet en bruger? Log ind her.

Log ind

• Opret ny...