Jump to content
Velkommen til Jubii Debat

Arkiveret

Emnet er arkiveret og er nu lukket for yderligere svar.

Victorianna

Handicap tillæg til SU

Recommended Posts

katskat1987

Jeg venter selv på at få en afgørelse om handicap-tillæg. Jeg søgte en af de første dage i november, men har intet hørt endnu, og har også fået af vide, at jeg skal forvente, der kan gå op til et halvt år.

Det er min psykiater fra min indlæggelse, der har skrevet dokumentation, og begrunder det med at jeg har tilbagevendende depressioner (altså at det er kronisk, da jeg formentlig vil fortsætte sådan resten af livet), og at jeg bør udsættes for så lidt stress som muligt, og derfor ikke skal være tvunget til at arbejde ved siden af mit studie, da stress vil kunne udløse endnu en depression.

Jeg håber og beder til, at det er nok til at jeg kan få tillægget, det vil være en kæmpe hjælp for mig, og så håber jeg bare at jeg ikke skal vente helt til maj med at få en afgørelse.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Togchefen

Jeg har søgt i starten af januar og efter næsten en måneds ventetid, havde de så modtaget ansøgningen... Hvis de først tæller 6 mdr fra nu af, så bliver jeg dæleme træt af ventetiden...

Jeg søger iøvrigt pga psoriasisgit og x'er hårdt for, at jeg får det, da jeg har forsøgt mig med arbejde ved siden af studiet og det kan faktisk ikke hænge sammen for mig med et studiejob pga smerter m.m.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Smiling_Goat

Jeg søgte engang i januar og venter spændt. Jeg har en bred vifte af psykiske lidelser (en blandet personlighedsforstyrrelse fra det angste, skizoide og emotionelt ustabile domæne. Samt udtalte autistiske træk.) Jeg har vedlagt udtalelse fra min psykiater som skønner at lidelsen er kronisk og at der er varrige støttehensyn ift. arbejdsmarkedet.

Forventer intet, håber meget.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Frk._Strawberry

Jeg fik tildelt handicaptillæg i '08.

Eller, det er egentlig ikke helt rigtigt.. Jeg sendte ansøgningen i starten af august '08, fik besked om at indsende speciallægeerklæring slut september '08 og fik så tildelt handicaptillægget i januar '09 - med tilbagevirkende kraft. :D Så behandlingstiden her var også ca. ½ år. :bored:

Jeg har den social kognitive forstyrrelse, der hedder GUA, som er en afart af Aspergers Syndrom. Så det er altså muligt at få tillægget, selvom man "kun" har en psykisk lidelse. :gogo:

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Aline

Jeg søgte det i september 10´ pga jeg er ordblind, og dette giver også rat til at få det.

Jeg fik besked for en uge siden, at jeg har fået tildelt det og at jeg vil havde mine penge inden for 4 uger, fra jeg fik mit brev.

Så det er ca 5-6 mdr behandlingstid.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Togchefen

Jeg overvejer lidt, om det er fordi at Arbejdsskadestyrelsen er inde over det også... :gruble: 1/2 år er lang tid :(

Aline tillykke med det :)

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
BurberryGirl
Jeg overvejer lidt, om det er fordi at Arbejdsskadestyrelsen er inde over det også... :gruble: 1/2 år er lang tid :(

Aline tillykke med det :)

Hej,

Ved min sag var arbejdsskadestyrelsen inde over, men der fik jeg brev om at det nu var dem der havde min sag :)

Et halvt år er lang tid ja... Det tog 8-9 måneder ved mig. :boo:

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Togchefen
Hej,

Ved min sag var arbejdsskadestyrelsen inde over, men der fik jeg brev om at det nu var dem der havde min sag :)

Et halvt år er lang tid ja... Det tog 8-9 måneder ved mig. :boo:

Jeg kan jo personligt ikke lade være med at blive lidt bitter over det, da jeg ikke kan arbejde pga sygdom, men heller ikke kan få en afklaring nu fra SU styrelsen...

Ja jeg har en dum dag idag med mange smerter, så jeg er lidt gnaven :blush:

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
BurberryGirl
Jeg kan jo personligt ikke lade være med at blive lidt bitter over det, da jeg ikke kan arbejde pga sygdom, men heller ikke kan få en afklaring nu fra SU styrelsen...

Ja jeg har en dum dag idag med mange smerter, så jeg er lidt gnaven :blush:

Det forstår jeg sgu godt og genkender følelsen! Skrev det også bare, fordi jeg tænkte at du jo nok ville have hørt hvis den var ved Arbejdsskadestyrelsen da de informerer om det (eller i hvert fald gjorde det ved mig :-P )

Jeg fik kun mit tidsbegrænset, så fra 1. januar har jeg igen kun haft SU (og nu + SU-lån).

EDIT: Og god bedring med smerterne :ae:

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Togchefen
Det forstår jeg sgu godt og genkender følelsen! Skrev det også bare, fordi jeg tænkte at du jo nok ville have hørt hvis den var ved Arbejdsskadestyrelsen da de informerer om det (eller i hvert fald gjorde det ved mig :-P )

Jeg fik kun mit tidsbegrænset, så fra 1. januar har jeg igen kun haft SU (og nu + SU-lån).

Jeg har intet hørt fra dem, men fra at jeg afsendte dokumenterne til de var "modtaget" gik der ca 1 md, så jeg synes ventetiden er vel lige rigeligt lang for tiden - især for tiden.

Jeg spurgte på SU kontoret på campus, fordi jeg simpelthen ikke kunne se, hvad der foregik på SU-siden...:blush:

Edit: Det er iøvrigt ret træls kun at få det tildelt i perioder...

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

• Opret ny...