Læs vores privatlivspolitikPrivatlivspolitik Administrér samtykke
Jump to content
Velkommen til Jubii Debat

Arkiveret

Emnet er arkiveret og er nu lukket for yderligere svar.

Victorianna

Handicap tillæg til SU

Recommended Posts

phine_25

Er der nogle som har søgt handicaptillæg pga. et fysisk handicap? jeg har selv et fysisk handicap (cp) i en mild form.

Har fået en udtalelse fra min læge. Jeg er pt. i et job med løntilskud, men er man så berettigt til tillægget?

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
frkcalou
Er der nogle som har søgt handicaptillæg pga. et fysisk handicap? jeg har selv et fysisk handicap (cp) i en mild form.

Har fået en udtalelse fra min læge. Jeg er pt. i et job med løntilskud, men er man så berettigt til tillægget?

Jeg har fået det pga fysisk lidelse (kronisk tarmbetændelse i svær grad - det er nemlig ikke almindelige man får handicap su med den lidelse) og jeg fik det uden problemer i første omgang jeg søgte. Jeg fik også revalidering igennem hele mit gymnasie.

Det tog ca 4-5 måneder fra jeg søgte til jeg fik svar, men fik det så med tilbagevirkende kraft.

Du kan få tillægget hvis du går på en SU berretiget uddannelse. Endelig skriv og spørg hvis der er noget du vil vide :)

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
BurberryGirl

Jeg tror det er mest almindeligt, at man får handikaptillægget pga. en fysisk lidelse.

Du kan ikke vide i forvejen om du kan få tillægget, da det er en personlig vurdering i hver sag. Dvs. nogle med din sygdom kan måske få det, andre kan ikke. :)

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
phine_25
Jeg har fået det pga fysisk lidelse (kronisk tarmbetændelse i svær grad - det er nemlig ikke almindelige man får handicap su med den lidelse) og jeg fik det uden problemer i første omgang jeg søgte. Jeg fik også revalidering igennem hele mit gymnasie.

Det tog ca 4-5 måneder fra jeg søgte til jeg fik svar, men fik det så med tilbagevirkende kraft.

Du kan få tillægget hvis du går på en SU berretiget uddannelse. Endelig skriv og spørg hvis der er noget du vil vide :)

Ok tak :-). Jeg har nu søgt om det og kan nu vente på en afgørelse.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
BountyIsland

Så har jeg også en ansøgning + diverse udtalelser fra bl.a. psykiater og læge klar. Men jeg har lige et (måske dumt?) spørgsmål. Vedlægger man også egen skrivelse, hvor man lidt mere uddybende beskriver hvorfor man søger handicaptillæg? Det vil jeg jo egentlig helst - man vil vel gerne tale sin sag. Men er det irrelevant? Eller skal man netop skrive så meget som muligt?

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
frkcalou
Så har jeg også en ansøgning + diverse udtalelser fra bl.a. psykiater og læge klar. Men jeg har lige et (måske dumt?) spørgsmål. Vedlægger man også egen skrivelse, hvor man lidt mere uddybende beskriver hvorfor man søger handicaptillæg? Det vil jeg jo egentlig helst - man vil vel gerne tale sin sag. Men er det irrelevant? Eller skal man netop skrive så meget som muligt?

Du skal ikke skrive noget selv. De vurderer det ud fra fagfolks udtalelser...

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
BountyIsland
Du skal ikke skrive noget selv. De vurderer det ud fra fagfolks udtalelser...

Ok, tak :)

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Michellemich

Hej Alle sammen..

Nu vil jeg gerne dele min sag med jer. Jeg håber også i kan hjælpe mig lidt. Jeg søgte tillægget den 9. september 2010 grundet gigtsygdommen morbus bechterew. jeg har så i går været til en ekstra samtale på sygehuset fordi en journal ikke var nok og de skulle have en special læges udtalelse (selvom det også er ham der har skrevet min journal). han sagde "jeg bestod) og så vil jeg høre hvor lang tid det tager før det går igennem, hvis nogle af jer har været ude for lignende situation?

Mvh. Michelle :)

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
frkcalou
Hej Alle sammen..

Nu vil jeg gerne dele min sag med jer. Jeg håber også i kan hjælpe mig lidt. Jeg søgte tillægget den 9. september 2010 grundet gigtsygdommen morbus bechterew. jeg har så i går været til en ekstra samtale på sygehuset fordi en journal ikke var nok og de skulle have en special læges udtalelse (selvom det også er ham der har skrevet min journal). han sagde "jeg bestod) og så vil jeg høre hvor lang tid det tager før det går igennem, hvis nogle af jer har været ude for lignende situation?

Mvh. Michelle :)

Hej Michelle

Jeg søgte i slut juli (06 godt nok) og fik svar i slutningen af december (06) :)

Jeg har colitis ulcerosa og fik det tilkendt i første forsøg!

Held og Lykke og jeg krydser fingrer for at du får det :)

Hvad læser du?

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
phine_25

Så er der nyt i min sag :-). Har fået bevilliget Handicaptillæg fra febuar. Hvordan går det med jer andre?

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

• Opret ny...