Jump to content
Velkommen til Jubii Debat

Arkiveret

Emnet er arkiveret og er nu lukket for yderligere svar.

Victorianna

Handicap tillæg til SU

Recommended Posts

greenfingers

Ingen anelse!

Hvis jeg var dig, ville jeg ringe til handicaptillaeg kontoret og spoerge for at vaere sikker paa at blive vejledt korrekt. Deres direkte nr. er 3326 8540 :)

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Togchefen
...

Jeg mener bare, det kan ikke vaere fordi at sagen var mere klar end din eller min! De har jo f.eks. ikke engang set paa min sag endnu, saa de ved slet ikke hvad min ansoegning drejer sig om! Derefter spurgte jeg om hvor lang tid man kan forvente det tar NAAR de er gaaet igang med at behandle ansoegningen? "det kan jeg ikke udtale mig om" loed svaret, "op til 6 Mdr. Det er det vi har faaet besked paa at sige...." Meget hemmelig SU-styrelse!

Umiddelbart kan de jo sagtens sortere sagerne uden at kigge på dem...

Jeg søgte selv start januar og min sag er de heller ikke begyndt at kigge på (har talt m dem idag), men til gengæld vil de meget gerne have opdateret fx journal udskrift fra speciallægen.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
katskat1987

Jeg snakkede med su den anden dag. De er igang med at kigge på min sag. Jeg søgte i starten af november, så der er da håb.

De havde skrevet til min psykiater, for at få en mere uddybende udtalelse om, hvorfor jeg skulle have tillæget. Den udtalelse havde de fået fredag den 11 marts, men de kunne ikke sige noget om, hvornår jeg ville få svar, andet end at den samlede behandlingstid er 6-7 måneder, og heller ikke noget om sandsynligheden for, at jeg ville få tillægget. Jeg skal nok ikke forvente svar før starten af maj, selvom jeg hver dag tømmer min postkasse, med forhåbning om at der er et brev til mig fra su.

Åh hvor jeg håber på at få det skide tillæg. Det vil gøre mit liv så meget nemmere.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Togchefen
Jeg snakkede med su den anden dag. De er igang med at kigge på min sag. Jeg søgte i starten af november, så der er da håb.

De havde skrevet til min psykiater, for at få en mere uddybende udtalelse om, hvorfor jeg skulle have tillæget. Den udtalelse havde de fået fredag den 11 marts, men de kunne ikke sige noget om, hvornår jeg ville få svar, andet end at den samlede behandlingstid er 6-7 måneder, og heller ikke noget om sandsynligheden for, at jeg ville få tillægget. Jeg skal nok ikke forvente svar før starten af maj, selvom jeg hver dag tømmer min postkasse, med forhåbning om at der er et brev til mig fra su.

Åh hvor jeg håber på at få det skide tillæg. Det vil gøre mit liv så meget nemmere.

6-7 mdr nu? Det bliver da kun værrer synes jeg :tie:

Nåh men hellere en grundigere gennemgang og dermed fx kontakt med speciallæge og i sidste ende tilsagn om tillæg end en blank afvisning på baggrund af hurtigere behandling.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Togchefen

Så fik jeg opdateret mine bilag med nye journal udtræk.

Fik et autosvar fra dem, hvor de skriver, at der fortsat er 6 mdrs forventet behandlingstid på ansøgninger... Så den del holder de altså fast i.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Smarott
Er der nogle gigt-lidende der har erfaring med IKKE at få afslag?:D:genert:

Min bror har handicap-su. Han fik det med tilbagevirkende kraft, da han havde søgt til studiestart. Svartiden var på 2 måneder fra han søgte til der stod penge på kontoen.

Jeg synes, at det er nogle vilde ventetider, jeg kan læse mig til herinde i tråden. :(

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
greenfingers

Alle faar det med tilbagevirkendekraft fra den maaned de har soegt, hvis de bliver godkendt. Ventetiderne har aendret sig meget fra bare et aar el to tilbage, grundet at flere og flere soeger.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Smarott
Alle faar det med tilbagevirkendekraft fra den maaned de har soegt, hvis de bliver godkendt. Ventetiderne har aendret sig meget fra bare et aar el to tilbage, grundet at flere og flere soeger.

Han søgte i september 2010, så det er vel nogenlunde samtidig med de fleste her i tråden ?

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
greenfingers

Ja, det maa man sige at det er :-) Er holdt op med at proeve at gennemskue SU-styrelsens raekkefoelge....

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Smarott
Ja, det maa man sige at det er :-) Er holdt op med at proeve at gennemskue SU-styrelsens raekkefoelge....

Han fik hjælp af studievejlederen og en underviser med speciale i studerende med diagnoser. Han har sagt, at alle har fået deres handicap-su meget hurtigt på hans hold. Altså dem der havde søgt:-P

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

• Opret ny...