Arkiveret

Emnet er arkiveret og er nu lukket for yderligere svar.

Victorianna

Handicap tillæg til SU

Recommended Posts

phine_25

Jeg skal til at søge om handicap-tillæg igen. Jeg droppede ud af min forrige uddannelse, og skal begynde at læse til september. Fik handicap-tillæg til min forrige uddannelse.

Er der nogle der ved om man skal vedlægge alle dokumenterne igen, når man har fået tillægget før?

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
morpige

Du henviser bare til tidligere papirer

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Fede_Dorit

Jeg skrev herinde d. 10. maj omkring det at anke Ankenævnets afslag, og mulighederne for at få medhold.

Flere herinde skrev at de selv havde/kendte nogle som havde anket den afgørelse (i den tråd jeg henviste til i Liv og Sjæl, men som jeg slettede igen, da den løb af sporet).

Jeg endte med at sende et brev om at jeg ankede deres afgørelse, men ville eftersende relevante papirer, da jeg var i tidsnød.

Her d. 7. juni modtager jeg så denne mail:

Som svar på nedenstående e-mail kan vi oplyse, at Ankenævnet for Uddannelsesstøtten træffer den endelige administrative afgørelse. Det følger af SU-lovens § 46, stk. 3.

Hvis du har spørgsmål til overstående, kan du skrive til suankenaevn@ubst.dk.

Jeg ringede til dem, og man kan åbenbart ikke anke deres afgørelse, medmindre der er opstået nye relevante ting, som gør at sagen kan genoptages.

Alternativt kan man klage til ombudsmanden.

Det virker som en lost cause at skulle gå videre til ombudsmanden synes jeg, specielt nu hvor jeg færdiggjorde studiet i år.

Men jeg undrer mig lidt over de som skrev herinde at de kendte nogle/selv havde klaget over Ankenævnets afgørelse...??

Så hvis nogle af jer læser med, vil jeg gerne høre hvad I/jeres bekendte gjorde, tog den videre til ombudsmanden eller var det fordi der var omstændigheder der gjorde at sagen kunne genoptages hos Ankenævnet?

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
mh9000

Men jeg undrer mig lidt over de som skrev herinde at de kendte nogle/selv havde klaget over Ankenævnets afgørelse...??

Så hvis nogle af jer læser med, vil jeg gerne høre hvad I/jeres bekendte gjorde, tog den videre til ombudsmanden eller var det fordi der var omstændigheder der gjorde at sagen kunne genoptages hos Ankenævnet?

Hej igen. Ved begge dem, jeg kender, var der nogle ændrede omstændigheder, som gjorde, at sagen blev genoptaget. Dog blev udfaldet jo så det samme.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Fede_Dorit
Hej igen. Ved begge dem, jeg kender, var der nogle ændrede omstændigheder, som gjorde, at sagen blev genoptaget. Dog blev udfaldet jo så det samme.

Ok, tror heller ikke der er så meget at komme efter. Tak for svar :)

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Jubiline

Hej....Jeg har skrevet en indlæg tidligere da jeg har søgt handicap-tillæg til min uddannelse. Søgte tilbage i januar og har så i dag modtaget et brev om at der skal laves en speciallægeerklæring hos en læge på sygehuset. Det er en erklæring de betaler for. Uhh hvor blir det spændende. Men er også ret nervøs da det jo ikke er en læge jeg selv har kendskab til!

Er der nogen af jer der har skullet møde op til en sådan læge??

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Bangj

Hej med jer

Jeg har læst meget af det, men ikke det hele, så ved ikke om nogen allerede har svaret på det jeg vil spørg om. Jeg har fået konstateret borderling og bulimi, og går i gruppe behandling og er på antidepressiv. Sendte på opfording af min psykolog/psykiater ansøgning om handicapstillæg afsted, det var i marts, nu for 1 mdr siden så har min psykiater, og overlægen - har en lille team - fået brev fra su om en lægeudtalelse, da den første der blev sendt med ikke var fyldstgørende - hvor lang tid går det nu ? og er der nogen der har fået tillæg for de samme problemer som mig? - min økonomi hænger i laser, min kæreste betaler rigtig meget af alt det vi har af omkostninger, og jeg hader at være så magtesløs. jeg har det seneste 1 1/2 ikke kunne klare min studie, men håber sådan på at kunne starte til september, men ved bare at hvis der også er penge problemer, og alt det anet jeg går igennem, så bliver studiet bare så svært......

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Lupine_79

Eigh hvor er jeg træt af at vente på svar! Har ventet snart 9 måneder nu!! Er der flere, der har fået lov at vente så længe?

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
CHNM
Hej med jer

Jeg har læst meget af det, men ikke det hele, så ved ikke om nogen allerede har svaret på det jeg vil spørg om. Jeg har fået konstateret borderling og bulimi, og går i gruppe behandling og er på antidepressiv. Sendte på opfording af min psykolog/psykiater ansøgning om handicapstillæg afsted, det var i marts, nu for 1 mdr siden så har min psykiater, og overlægen - har en lille team - fået brev fra su om en lægeudtalelse, da den første der blev sendt med ikke var fyldstgørende - hvor lang tid går det nu ? og er der nogen der har fået tillæg for de samme problemer som mig? - min økonomi hænger i laser, min kæreste betaler rigtig meget af alt det vi har af omkostninger, og jeg hader at være så magtesløs. jeg har det seneste 1 1/2 ikke kunne klare min studie, men håber sådan på at kunne starte til september, men ved bare at hvis der også er penge problemer, og alt det anet jeg går igennem, så bliver studiet bare så svært......

Hej.

Jeg lider af fuldstændig det samme som dig! Er selv på en sådan medicin og venter på at komme i behandling på psykiatrisk center københavn -jeg søgte i starten af juli og har netop fået svar -jeg har fået det tildelt. Det kan altså hjælpe at ringe og rykke dem -bare vær insisterende. For mig handlede det ikke om at de skulle behandle det hurtigt så jeg kunne få det, men jeg kunne ikke leve med ventetiden og udviklede stærkere selvmordstanker end normalt og måtte dagligt tage truxal. Det var de MEGET forstående for hos SU -altså at deres ventetid forværrede min sygdom. Jeg fik svar for en uge siden -og venter nu bare på at pengene kommer ind på kontoen -hvor længe har I andre ventet?

Jeg kunne slet ikke overskue mit liv eller studie mere, men nu er der helt ro på -og jeg er igen glad for mit studium (jura på Københavns Uni). Jeg kan ikke overskue undervisningen men klare det som selvstudium.

Du skriver at din psyikater er i et team -det kunne lyde som behandlingen ude på nannasgade som jeg også skal starte i. Er du startet i DAT behandling? Og hvad er evt. din oplevelse af det? Glæder mig SÅ meget til at komme igang.

Håber det kan hjælpe -for borderline og med deraf følgende spiseforstyrrelse har jeg fået tildelt handicap SU.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Pil

Hold nu fast hvor var jeg da heldig - jeg fik svar på bare lidt over 2 måneder!

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites