Arkiveret

Emnet er arkiveret og er nu lukket for yderligere svar.

Victorianna

Handicap tillæg til SU

Recommended Posts

BurberryGirl
Nej jeg har fået SU siden 2005 lige med undtagelse af sommeren 2008, inden jeg startede på min nuværende uddannelse..

Det med status kan ses på minSU, under " se din SU" . Til venstre er der så en menu, hvor der står " status på ansøgning":)

Hmm ok det ved jeg ikke :) Har lige kigget på min egen, og der står der fra december at ændringen i min su er foretaget og at jeg nu er igang med en ny ansøgning, men det er til min kandidat, så det har jo ikke noget med handikaptillæg at gøre... Ved mig stod der ikke andet imens jeg ventede på svar :)

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Victorianna
Hmm ok det ved jeg ikke :) Har lige kigget på min egen, og der står der fra december at ændringen i min su er foretaget og at jeg nu er igang med en ny ansøgning, men det er til min kandidat, så det har jo ikke noget med handikaptillæg at gøre... Ved mig stod der ikke andet imens jeg ventede på svar :)

Hmm.. ok, så er den ikke meget bevendt den "brugsanvisning":)

Nå men tak for sludderen:)

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
BurberryGirl
Hmm.. ok, så er den ikke meget bevendt den "brugsanvisning":)

Nå men tak for sludderen:)

Hehe selv tak :D

Giv lige en update når du får svar ik?

Har jo selv klagesag igang... Eller sendte klagen igår..

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Victorianna
Hehe selv tak :D

Giv lige en update når du får svar ik?

Har jo selv klagesag igang... Eller sendte klagen igår..

Skal jeg nok. Og du må endelig også sige til, når du hører nyt:)

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
MsCecil

Hvordan går det med jeres ansøgninger?

Selv, har jeg idag fået brev fra SU Styrelsen. Et tyndt brev, så hjertet hoppede lige en ekstra gang (afslaget var på flere sider, og et tungt brev). Men ikke godkendt endnu :(

Min sag er sendt til en speciallæge i Arbejdsskadestyrelsen, og sagsbehandlingstiden kan være op til 3 mdr. ekstra :o (det vil blive så 10 mdr. fra jeg startede ansøgning, hvis jeg først får svar om 3 mdr.).

Men jeg håber Arbejdsskadestyrelsen indkalder mig til en samtale, så de kan møde mig som person og jeg kan vise og forklare følgerne af min sygdom - fremfor det bare står på et papir.

Jeg krydser stadig fingre, for økonomien er væltet for længe siden.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
BurberryGirl
Hvordan går det med jeres ansøgninger?

Selv, har jeg idag fået brev fra SU Styrelsen. Et tyndt brev, så hjertet hoppede lige en ekstra gang (afslaget var på flere sider, og et tungt brev). Men ikke godkendt endnu :(

Min sag er sendt til en speciallæge i Arbejdsskadestyrelsen, og sagsbehandlingstiden kan være op til 3 mdr. ekstra :o (det vil blive så 10 mdr. fra jeg startede ansøgning, hvis jeg først får svar om 3 mdr.).

Men jeg håber Arbejdsskadestyrelsen indkalder mig til en samtale, så de kan møde mig som person og jeg kan vise og forklare følgerne af min sygdom - fremfor det bare står på et papir.

Jeg krydser stadig fingre, for økonomien er væltet for længe siden.

Hejsa,

Jeg har ikke hørt noget endnu...

Øv med dit afslag :( Er det afslag på klagen du har fået?

Hvorfor er din sag ved arbejdsskadestyrelsen? (Undskyld kan simpelthen ikke huske hvad du fejler :rødme:)

Det er noget røv med økonomien, men husk at du får det med tilbagevirkende kraft, hvis (nej NÅR) det går igennem :)

Du får lige sådan en herfra :ae::kys:

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Drunk_Donkey

Jeg overvejer at søge handikaptillæg og vil snakke med psykiateren om det på torsdag. Har i en ide om hvor svært ramt man skal være, for at få godkendt handikaptillæg når man har angst? Jeg har haft det siden jeg var 9 og var i behandling første gang som 12 årig. Jeg er nu gået i behandling igen (er 22) og skal på medicinsk behandling. Min psykolog på studenterrådgivningen råder mig til at finde en privatpsykolog, så jeg kan fortsætte med at gå til psykolog en gang om ugen, når studenterrådgivningen ikke kan tilbyde mig mere. Det betyder behandling hos psykiater med medicin og behandling hos psykolog en gang om ugen samtidig. Jeg arbejder ved siden af studiet, men dumper mine eksamener på stribe, fordi jeg har svært ved at overskue at gå i skole, har koncentrationsbesvær og kan ikke sove, så skolen er kæmpe hård. Kan egentlig godt lide mit arbejde, men er mega presset, så det bliver nok enten handikaptillæg eller su lån.

Krydser fingre for jer alle sammen :kys:

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
MsCecil
Hejsa,

Jeg har ikke hørt noget endnu...

Øv med dit afslag :( Er det afslag på klagen du har fået?

Hvorfor er din sag ved arbejdsskadestyrelsen? (Undskyld kan simpelthen ikke huske hvad du fejler :rødme:)

Det er noget røv med økonomien, men husk at du får det med tilbagevirkende kraft, hvis (nej NÅR) det går igennem :)

Du får lige sådan en herfra :ae::kys:

Det er heldigvis ikke et afslag :) Sagen er stadig under behandling, og er ligenu i behandlings hos ASK der skal vurdere graden af min funktionsnedsættelse. Jeg søger tillægget pga depression, angst, anæmi og migræner (en kæmpe bunke) :)

Men mange tak :) Og i lige måde til dig :)

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
MsCecil
Jeg overvejer at søge handikaptillæg og vil snakke med psykiateren om det på torsdag. Har i en ide om hvor svært ramt man skal være, for at få godkendt handikaptillæg når man har angst? Jeg har haft det siden jeg var 9 og var i behandling første gang som 12 årig. Jeg er nu gået i behandling igen (er 22) og skal på medicinsk behandling. Min psykolog på studenterrådgivningen råder mig til at finde en privatpsykolog, så jeg kan fortsætte med at gå til psykolog en gang om ugen, når studenterrådgivningen ikke kan tilbyde mig mere. Det betyder behandling hos psykiater med medicin og behandling hos psykolog en gang om ugen samtidig. Jeg arbejder ved siden af studiet, men dumper mine eksamener på stribe, fordi jeg har svært ved at overskue at gå i skole, har koncentrationsbesvær og kan ikke sove, så skolen er kæmpe hård. Kan egentlig godt lide mit arbejde, men er mega presset, så det bliver nok enten handikaptillæg eller su lån.

Krydser fingre for jer alle sammen :kys:

Du kan altid prøve at søge ihvertfald, det sker der jo ikke noget ved :) Men snak ihvertfald med din psykiater om det. Han/hun burde vide noget om tillægget. I mit tilfælde var det min psykiater der anbefalede mig at ansøge det, hvilket også giver mig endnu et prej om at jeg egentlig er egnet.

Hvordan fungerer det med psykolog gennem studenterrådgivningen? Skal nemlig efter 1 år hos psykiater, supplere op med psykolog også, og har valgt i starten at gøre brug af studenterrådgivningens. Hvor mange sessioner 'får' man?

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Drunk_Donkey
Du kan altid prøve at søge ihvertfald, det sker der jo ikke noget ved :) Men snak ihvertfald med din psykiater om det. Han/hun burde vide noget om tillægget. I mit tilfælde var det min psykiater der anbefalede mig at ansøge det, hvilket også giver mig endnu et prej om at jeg egentlig er egnet.

Hvordan fungerer det med psykolog gennem studenterrådgivningen? Skal nemlig efter 1 år hos psykiater, supplere op med psykolog også, og har valgt i starten at gøre brug af studenterrådgivningens. Hvor mange sessioner 'får' man?

Jeg har fået 10 og kan måske forlænge, men det holder altså ikke ret længe, når man kommer der en gang om ugen.

Emil Noll har studierabat Psykologhjælp i København: Kognitiv mindfulness psykolog i København, psykologhjælp til angst, depression, stress og lavt selvværd.

Kan du følge studiet? Jeg krakelere fuldstændig lige nu.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites