Læs vores privatlivspolitikPrivatlivspolitik Administrér samtykke
Jump to content
Velkommen til Jubii Debat

Arkiveret

Emnet er arkiveret og er nu lukket for yderligere svar.

Miss_Guldager

Hvor meget i konfi gave?

Recommended Posts

Excentrica

2-300 kroner.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Gæst
Så hvis jeg bonner 2K ud pr. gæst, så har min søster på lærlingeløn, min moster på KH og min mormor på folkepension bare at bonne ud med det samme beløb? :stoned:

Nå ja, vi er jo så 5 mand i familien - så vi skulle så spytte 500x5 = 2500 i kassen? I THINK NOT!

JEG synes man skal give efter evne & lyst.

Det er de fattige - de er så nærige.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Gæst
Den sidste konfirmation vi var til var i øvrigt min fætters, - og der gav vi 500 kr og et gavekort på fremkaldelse af 100 billeder til en fotohandler.

Hvor er det bare en god gaveide!

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Tom2x
Det er de fattige - de er så nærige.

Det er nemlig det vi er :stoned:

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
lulu-p
Jeg har det lidt sådan : Hvis jeg bliver inviteret med til festen, og jeg "forventer" at få mad og drikke for 500 kroner - så ville jeg da ikke være bekendt at komme med gaver/penge for mindre end det beløb ....

Jeg ville ihvertfald ikke være bekendt at komme med 150 kroner - så ville jeg hellere melde afbud ....

Den tommelfingeregle har jeg hørt et utal af gange, og især i forbindelse med bryllupper. Jeg har altid brækket mig over den. Siden hvornår er en fest blevet en købmandsvirksomhed?

Jeg vil giver 250 - 500 kr afhængig af, hvor tæt jeg følte mig på personen.

Lulu

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
zembra1986

Jeg gav 300,- til min fætter da han blev konfirmeret for to år siden.

Er ikke på gave med ham normalt.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Pianisten9000

Jeg synes det kommer meget an på om man er inviteret til spisning eller ej. Da jeg blev konfirmeret, kom mange i min familie med 2-3 store børn og dem selv incl. d.v.s. 4-5 personer og spiste og drak, mens de kun gav samlet 120 kr. i gave, hvilket var virkelig nærigt. Folk der ikke var inviteret til festen gav 100 kr. i et telegram. 200 kr. var en pæn gave dengang - men det er så også 15 år siden.

Så jeg vil da sige 300 kr. som minimum i dag, og hvis det skal være en pæn gave, så skal den op på 500 kr.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Miss_Guldager

Tak for jeres svar alle sammen :kys:

Vi endte med at give ham 300 kr. :)

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

• Opret ny...