Læs vores privatlivspolitikPrivatlivspolitik Administrér samtykke
Jump to content
Velkommen til Jubii Debat

Arkiveret

Emnet er arkiveret og er nu lukket for yderligere svar.

Miss_Guldager

Hvor meget i konfi gave?

Recommended Posts

lucasine

Jeg vil også sige 300 , det er også hvad vi bruger i både fam og vennekredsen (med mindre det er gud/fadderbørn :))

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Lupine_79

Jeg giver min nevø 1000 kroner, men det er jo også tættere på end fætre og kusiner:)

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Splat
Vi giver 500 til både de unge i familien og venners børn, der bliver konfirmeret.

Det gør vi også.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Frk.G

Min fætters datter, som vi lige har købt gave til, får for 400 kr. pr. par

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
T38

Jeg har det lidt sådan : Hvis jeg bliver inviteret med til festen, og jeg "forventer" at få mad og drikke for 500 kroner - så ville jeg da ikke være bekendt at komme med gaver/penge for mindre end det beløb ....

Jeg ville ihvertfald ikke være bekendt at komme med 150 kroner - så ville jeg hellere melde afbud ....

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Gæst
Jeg har det lidt sådan : Hvis jeg bliver inviteret med til festen, og jeg "forventer" at få mad og drikke for 500 kroner - så ville jeg da ikke være bekendt at komme med gaver/penge for mindre end det beløb ....

Jeg ville ihvertfald ikke være bekendt at komme med 150 kroner - så ville jeg hellere melde afbud ....

Sådan har jeg også haft det engang, og jeg er opdraget med, at man som minimum giver gave for den forventede kuvertpris.

Nu synes jeg, det er noget værre fis, - og jeg vil aldrig nogensinde forvente mig gaver for et bestemt beløb, når jeg holder fest for hverken os selv eller mine børn.

Folk tager pænt tøj på, skruer feststemningen på, og river en hel dag ud af kalenderen for at være med til at fejre ens barn. Så kan der da ikke gives større gave.

Jeg er ikke god til gaver, giveren ikke har gjort sig umage med, - det hænger desværre ved. Men hvis jeg har ønsket mig penge på mit barns vegne, til dåb f.eks. da vi lige har nogle år til konfirmationen endnu, - så bliver jeg altså glad for at få det, uanset om det er 200, 500 eller 1000 kr, og uanset hvordan det beløb tilsvarer kuvertprisen.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Tom2x

Så hvis jeg bonner 2K ud pr. gæst, så har min søster på lærlingeløn, min moster på KH og min mormor på folkepension bare at bonne ud med det samme beløb? :stoned:

Nå ja, vi er jo så 5 mand i familien - så vi skulle så spytte 500x5 = 2500 i kassen? I THINK NOT!

JEG synes man skal give efter evne & lyst.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
tomasson-pigen

Vi giver 300,-

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Gæst

Den sidste konfirmation vi var til var i øvrigt min fætters, - og der gav vi 500 kr og et gavekort på fremkaldelse af 100 billeder til en fotohandler.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Gæst

Jeg ville være ked af at gæster ikke kom af den grund, de ikke kunne bruge et vist beløb på en gave. Det er jo ikke gaven, der er vigtigt, men at folk vil fejre dagen med en.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

• Opret ny...