Jump to content
Velkommen til Jubii Debat

Arkiveret

Emnet er arkiveret og er nu lukket for yderligere svar.

zapperq

Hvad giver I jeres egne børn i konfirmationsgave?

Recommended Posts

ellinrep84

Ud over festen + tøj fik jeg en violin af mine forældre. Selvfølgelig ikke en gave man kan give alle:D

Det er godt nok ved at være mange år siden jeg har spillet på den, men det er en rigtig fin violin og tænker at den nok bliver fundet frem en gang.

Det var en min lærer var faldet over på en rejse og han sagde at den var rigtig god til prisen (mener at den kostede 6000 kr.)

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
ria-mia

Festen, tøjet og det bedste de nogesinde har givet mig en hest:-D

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
fjellape

Kanskje litt irrelevant med et norsk svar her, men legger ut et likevel. :)

Vi hadde "lesergutt" i vår ("lesergutt"/"leserjente" vil si avslutningsfest på en tenåringsbibelskole i en frikirke hvor man praktiserer trosdåp/"voksendåp", i Norge regnes dette som "frikirkelig konfirmasjon"). I utgangspunktet hadde vi tenkt klær (dress (habit)/skjorte/slips/sko til "dagen", skjorte/bukse til "blåmandag" dagen etter, det siste antrekket brukes senere som skoletøy) + selskap + bærbar PC (trenges til 11. klasse i Norge). Nå valgte han/bestevennen å avlyse all selskaplighet ("hva har DET med "bibelskolen" å gjøre", guttene har bekjent seg som kristne for ett - to år siden), så derfor venter vi med gave til høsten og 15-årsdagen. Da vil han få ei større gave til skolegangen om han fremdeles har samme planer etter 10. klasse som nå.

Det er ganske vanlig, i området her i alle fall, at gaven fra foreldrene + besteforeldrene er selskap + klær (foreldrene) og bærbar PC + "noe hobbyrealtert" innen en prisramme på 12 000 - 15 000 kr (foreldrene + besteforeldrene sammen, 1/3 hver). Selskapet kan være alt fra 20 til 100 personer + foreldre/søsken. Omkostninger på mellom 15 000 og 25 000 "all inclusive" er ganske vanlig, men du finner nok alt mellom 5 000 og 50 000. Klærne pleier vanligvis å ligge på 3 000 - 7 500 kr. Noen (særlig jenter) får "bunad", medregnet sølvet koster den ca 20 000 kr + masse syarbeid. Da pleier det sjelden bli annen gave enn klær + selskap.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
2good2betrue.

Den ældste fik fest,tøj ,2000 og 2 biletter til en Metallica koncert.

Næstældste fik fest,tøj,2000 og 2 billetter til Jelling festival.

Nu er der 2 år til den næste skal,og han får så fest,tøj, regner med vi sætter beløbet op til 2500 og så får han en eller anden tillægsgave ligesom de andre 2.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
CaraMia-

Min datter fik en bærbar og 5000 kr. Og en ipod nano af de to små søskende.

Pengene står på en konto, og kan tages i brug når hun finder noget hun skal bruge. Hun brugte de andre konfirmationspenge på en uges tid (5000 kr.), uden egentlig at have noget med hjem. Bare på tivoliture, biografture og fis og ballade. Det får hun ikke lov til med de 5000 fra os.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Petrine-

Jeg havde ønsket mig penge til en rejse som det største, og min mor og stedfar gav flybiletter og hotel for mig og hende til hvor jeg nu ville hen. Min far gav 3000 til samme rejse. Det er så også 15 år siden efterhånden.

Vi endte med at tage til New York i 14 dage, det var en superfed oplevelse.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Niin

Jeg blev ikke konfirmeret, men holdt en fest hvor vi fejrede min ungdom, haha.

Jeg fik et fantastisk godt anlæg, som jeg stadig bruger idag (7 år efter) og så fik jeg en sprogrejse :love: 3 uger i Sydfrankrig. Det var en fantastisk gave som jeg stadig er rigtig glad for. Det var en stor oplevelse.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Fam.Rathsach

Vi giver min mands søn en computer og min søn det der svare til en bærbar computer i kontanter ca. 5000 kr.

Vi skal holde to konfirmationer næste år, så vi har rimlig store udgifter til dette i forvejen.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
MissBailey

Fra min mor + hendes mand: 1500kr + en kuffert

Fra min far: Sony digital-kamera (den gang det lige var kommet rigtig frem, det var stort, virkelig dyrt og havde hele 2 megapixel :lol:)

Fra min farmor + mand: Hvidguldsring m. brillant + Hvidguldshalskæde m. brillanter

Fra min mormor + morfar: Stooort JVC-tv.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

• Opret ny...