Læs vores privatlivspolitikPrivatlivspolitik Administrér samtykke
Jump to content
Velkommen til Jubii Debat

Arkiveret

Emnet er arkiveret og er nu lukket for yderligere svar.

zapperq

Hvad giver I jeres egne børn i konfirmationsgave?

Recommended Posts

zapperq
De får festen, konfirmationstøj & 2. dags tøj - derud over ingenting

Er det ikke ligegyldigt hvad andre får ? eller burde "man" ikke være ligeglad :afro:

Jo, det burde vi jo, men vi vil helst holde os indenfor deres kammeraters niveau.

Nu tillader jeg mig bare lige at spørge, selvom det ikke rager mig. Men du er sikker på, at et tandsmykke vil falde i din datters smag?

Jeg spørger, fordi jeg selv fik et dyrt smykke med en mælketand i til min konfirmation af mine forældre, og jeg bruger det aldrigt, for jeg synes det mildt sagt er lettere ulækkert at rende rundt, men en mange år gammel mælketand om halsen. Og jeg kan godt være lidt ærgerlig over i dag, det ikke er et smykke, jeg kan bruge.

Hi hi.. det havde jeg ikke lige tænkt over, men næh, jeg ved slet ikke om det falder i hendes smag :lol:

Tænker, at hvis hun synes det er ulækkert eller at den er grim, så kan hun få tanden pillet ud, og få en sten i istedet for måske.

Det vil jeg hellere have end hun slet ikke går med den.

Det må vi nok hellere tilføje i kortet til hende :D

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Gubsensmor

Vi havde konfirmation i søndags og, som en selvfølge for os, fik hun festen, tøjet til både konfirmationen og 2. dags tøjet.

Derudover fik vores datter en bærbar computer af os. Af sine søskende fik hun et digitalt kamera.

Der var en sang fra både os og de to "små" samt en tale fra hende far - som jeg så måtte holde fordi han ikke kunne :lol: (nu har jeg drille-retten)

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
ll1981
Jo, det burde vi jo, men vi vil helst holde os indenfor deres kammeraters niveau.

Hi hi.. det havde jeg ikke lige tænkt over, men næh, jeg ved slet ikke om det falder i hendes smag :lol:

Tænker, at hvis hun synes det er ulækkert eller at den er grim, så kan hun få tanden pillet ud, og få en sten i istedet for måske.

Det vil jeg hellere have end hun slet ikke går med den.

Det må vi nok hellere tilføje i kortet til hende :D

Det tror jeg er rigtig vigtigt, for hvis mine forældre havde givet mig sådan en ring med tand, og ikke tilføjet, at det var okay at skifte den ud, så havde jeg ikke nænnet at gøre det, og konsekvensen havde så været, at ringen ikke var blevet brugt...

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Gæst

Jeg overvejer at foreslå min mand, at vi giver hende en sprogrejse til Frankrig. Jeg fik en rejse, da jeg blev konfirmeret - til London, hvor jeg boede hos nogle af mine forældres bekendte i 14 dage. Dét var en kæmpe oplevelse for mig. Jeg diskuterer bare med mig selv, om jeg er klar til at lade min unge rejse på egen hånd, selvom der er opsyn og så videre med de unge mennesker.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
naermest_lykkelig
Vi har givet hende en computeren (hun fik den i god tid, grundet den anden gik i stykker før tid) ... desuden får hun en scrapbog, med alle hendes "kort" igennem tiden, altså alt fra "tillykke med pigen" "tillykke med dåben" til "tillykke med de 13 år"

Det var dog en fantastisk ide - men nok lidt for sent nu :lol:

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
zapperq

Vi fandt lige disse collager på nettet: Få lavet en collage med dine fotos

Som vi tænkte kunne udgøre en lidt mere personlig gave.

Så en 2-4 billeder af dem fra helt lille til deres alder nu, og så med en stregtegning af kirken (som vi har), - og med konfirmation som tema uden det bliver ALT for religiøst.

Jeg synes I andre giver super gode gaver i øvrigt :gogo:

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Gæst

Min søn fik tøj, fest og en cykel til omkring 2500 af os og en PS3 af sin far (der betalte halvdelen af fest og tøj).

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Karamella

Min kærestes søn blev konfirmeret sidste år. Af os fik han selvfølgelig festen, konfirmationstøj og tøj til blå mandag. Udover det fik han et fjernsyn og en PS3. I alt kostede de to ting ca. 6000. Jeg ville gerne have givet lidt mindre, fordi festen o.s.v. i forvejen kostede en bondegård, men min kæreste kan ret godt lide at give store gaver, så jeg kunne ikke få ham længere ned end 6000.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Tullepiges_mor2

Vores datter fik af os et klassisk guldkors m. kæde (som hun selv havde givet udtryk for et ønske om), vi synes at hun skulle ha en varig gave til minde om dagen :) (og mobiltelefoner, cykler mv. får de unge nutildags alligevel som regel i den alder... ;) )

Det var så UDOVER festen, kjolen, andendagstøjet og en salmebog med navn.... ;)

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
icelady

Konfirmationstøj, lækker middag og en Ipod.

Det fik datteren, og de to knægte fik også tøj/fest + en gave, som de ønskede sig på det tidspunkt til omkring 1000-1500 kr.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

• Opret ny...