Jump to content
Velkommen til Jubii Debat

Arkiveret

Emnet er arkiveret og er nu lukket for yderligere svar.

zapperq

Hvad giver I jeres egne børn i konfirmationsgave?

Recommended Posts

zapperq

Hej,

Ja, som overskriften siger - hvad giver I jeres egne børn i konfirmationsgave?

Vi flyver jo 5 mennesker en tur til Danmark og holder festen ude, så udskrivningen er rigelig stor i forvejen, men vi regner med at give ham et ur og hende en ring + kontanter, men størrelsesordenen er vi ikke nået frem til endnu.

Heldigvis skal kammeraterne konfirmaeres først, så vi kan lige nå at få en fornemmelse for niveauet inden :)

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
zapperq
Vi har givet hende en computeren (hun fik den i god tid, grundet den anden gik i stykker før tid) ... desuden får hun en scrapbog, med alle hendes "kort" igennem tiden, altså alt fra "tillykke med pigen" "tillykke med dåben" til "tillykke med de 13 år"

Sikke en sød idé med scrapbogen :)

Og vildt du har gemt alle de kort i så mange år - godt tænkt den gang :gogo:

Min datters ring bliver lavet med hendes første mælketand i, så der er også lidt nostalgi ind over :)

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
lischil

Min ældste datter som blev konfirmeret sidste år fik et jvc kamera. Vi købte det i Tyskland til 3000 kr. Havde faktisk rigtig svært ved at finde på en gave, da hun havde fået en halv bærbar 1 år inden (hun betalte selv halvdelen). Når min anden teenagers skal konfirmeres næste år får nok lidt mere, men det er fordi hun har valgt en mindre fest.

Til den ældste havde vi inviteret 75 efter hendes ønske og det var lidt af en udskrivning.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Karen69
hvad giver I jeres egne børn i konfirmationsgave?

De får festen, konfirmationstøj & 2. dags tøj - derud over ingenting

Heldigvis skal kammeraterne konfirmaeres først, så vi kan lige nå at få en fornemmelse for niveauet inden :)

Er det ikke ligegyldigt hvad andre får ? eller burde "man" ikke være ligeglad :afro:

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
nuserpigen1977

min ssn blev konfirmeret sidste år.

Han fik et halssmykke i 'noget' metal og lædersnøre?

og en fladskærm.

smykket kostede 600,- tv'et 4600.- incl forsikring.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
15SISSE

Vi syntes I er utroligt flotte med rejsen til DK fra Nicaragua o oven i købet at festen bliver holdt ude.....

Super ide med scrapbogen eller en dagbog, med lidt personlige hilsner.

- Begge vores børn måtte frit vælge(dvs.de er meget selvstændige med egne meninger )med konfirmation.Den første barn s beslutning var NEJ TAK. Næste var lidt i tvivl,beg.forberedelserne i kirken.Indtil dagen hvor præsten spurgte hvorfor de blev konfirmeret ? - Svaret var gaverne o festen - De blev for meget for min datter.Kom hjem ringede selv til præsten og sagde hun sprang fra. MEN begge børnene fik en rejse hver og lidt ekstra på turen - oplevelser-lidt penge-turer rundt i ferie landet.Vi er en troende familie også Børnene.

-Pas på ikke festen bliver skruet op til Bryllupsnive. I tager glæden fra den anden dag -

Håber I alle vil nyde rejsen og tage nogle gode billeder, som minder fra dagen....

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Gæst
Sikke en sød idé med scrapbogen :)

Og vildt du har gemt alle de kort i så mange år - godt tænkt den gang :gogo:

Min datters ring bliver lavet med hendes første mælketand i, så der er også lidt nostalgi ind over :)

Nu tillader jeg mig bare lige at spørge, selvom det ikke rager mig. Men du er sikker på, at et tandsmykke vil falde i din datters smag?

Jeg spørger, fordi jeg selv fik et dyrt smykke med en mælketand i til min konfirmation af mine forældre, og jeg bruger det aldrigt, for jeg synes det mildt sagt er lettere ulækkert at rende rundt, men en mange år gammel mælketand om halsen. Og jeg kan godt være lidt ærgerlig over i dag, det ikke er et smykke, jeg kan bruge.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
ll1981
Nu tillader jeg mig bare lige at spørge, selvom det ikke rager mig. Men du er sikker på, at et tandsmykke vil falde i din datters smag?

Jeg spørger, fordi jeg selv fik et dyrt smykke med en mælketand i til min konfirmation af mine forældre, og jeg bruger det aldrigt, for jeg synes det mildt sagt er lettere ulækkert at rende rundt, men en mange år gammel mælketand om halsen. Og jeg kan godt være lidt ærgerlig over i dag, det ikke er et smykke, jeg kan bruge.

Sådan tænker jeg også, jeg ville aldrig bruge det. Og så er det ærligt talt spild af kærlige tanker, gode intentioner og penge.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Gæst
Sådan tænker jeg også, jeg ville aldrig bruge det. Og så er det ærligt talt spild af kærlige tanker, gode intentioner og penge.

Nemlig, - men altså det kan jo sagtens være det rigtige for andre. Jeg tænker bare, at et helt klassisk smykke er bedre til sådan en lejlighed.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
lucasine

Nu har jeg 3 drenge hvoraf den ældste blev konfirmeret for 4 år siden, og i år kommer så nr 2 , De har self fået festen tøjet , og den ældste fik en ørering han havde ønsket sig , mellemsten får en halskæde han har ønsket dig ( begge dele koster omkr 200 kr) så har jeg lavet en bog til dem begge, altså knokler med nr 2 endnu for det er på søndag :) Men en bog lidt ala hæxens men mit liv , kobineret med konfirmation, har taget fra drees fødsel, med billeder lavet i collager , små texter , samt hvordan deres barnedåb blev holdt , til at indeholde alt fra konf , incl menu , ja alt havde der har været af forberedelser, til tomme sider hvor gæsterne kan skrive en hilsen til ham i ..udover dette får han så også 2000 kr til hjælp til en bærbar som hans bror fik for 4 år siden ..

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

• Opret ny...