Arkiveret

Emnet er arkiveret og er nu lukket for yderligere svar.

lene.kj

Skønne majbørn 2007 og de dejlige mødre + nye babyer

Recommended Posts

Sugarbabes72

Ha ha Louise - nej, denne tråd skal ikke dø!! Jeg vender tilbage senere

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Sugarbabes72

host host - 9 mdr. senere er vel osse en slags "senere" :D

Sara og Laura klarede SFO og skolestart over al forventning og er stadig overvejende glade for at gå i skole. De første 3-4 mdr. gik helt fantastisk. Derefter skete der det at vi var til et julearrangement med Saras klasse ( fra 17-19) og da vi kom hjem om aftenen kunne Laura bare SLET ikke falde ned igen og kunne ikke sove ( dermed sov Sara heller ikke ). Jeg blev mere og mere frustreret over at de ikke sov og kl 21.30 endte jeg med at "ruske" Laura og råbe til hende at "NU SKULLE HUN EDDERMAME BARE SE AT TIE STILLE OG LÆGGE SIG TIL AT SOVE"..... med det resultat at hun stadig slet slet ikke kunne sove. Anders og jeg endte med at ligge "i ske" med hver vores barn ( på hver deres værelse ) for at de endelig kunne falde til ro og lægge sig til at sove. Efter den dag ( som nu snart er et år siden ) er Laura blevet enormt dårlig til at lægge sig til at sove ( og det har jo aldrig rigtigt været rigtig godt - er bare blevet endnu værre herefter ). I tiden lige efter  denne uheldige episode vågnede Laura i tide og utide - ofte med et sæt og var nervøs for hvor jeg/vi var og om hun nu osse havde sovet og om det var for sent hun sov osv. Jeg ringede grædende til sundhedsplejerske og læge for at få hjælp da vores i forvejen trælse sovesituation var kommet derud hvor jeg/vi ikke kunne overskue det. Det skal lige siges at vi var kommet så langt, at fra juni 2014 og frem til denne aften (ca. november 2014 ) havde Laura sovet i sin egen seng HELE natten ( det havde hun  aldrig gjort før da). Så da Laura pludselig begyndte at sove værre end Sara, havde vi pludselig( igen ) 2 let- og dårligt- sovende børn. Jeg tudede af træthed ( og fustration og afmagt ) tilsidst. Fik anbefalet at høre musik om aftenen ved sengetid, så det gjorde vi. Det hjalp osse lidt. Måtte starte med at ligge inde hos Laura hver aften - på en madas på gulvet. Imens passede Sara sig selv inde på sit værelse og gik på toilet 5-7 gange inden hun sov. Med tiden fik jeg sluset mig ud fra Lauras værelse og ind på soveværelset ( som jeg altid har gjort ) og lå så der igen. Nu er det blevet tåleligt igen, men Laura er langt fra tilbage ved at hun kan sove i sin egen seng, døren til værelset skal stå helt åben ( tidligere ville hun gerne have døren lukket på klem ) og hun kommer ind til mig og ligger på en madras ved siden af mig midt om natten ( i øvrigt ligger jeg i forvejen på en madras på gulvet inde på Saras værelse, så det er der Laura kommer ind ......Der ligger en madras til hende ved siden af mig ).Men hun vågner ikke hele tiden og hvis hun vågner, så lægger hun sig til at sove relativt hurtigt igen.

Det bedste råd jeg fik dengang hvor alt var for vildt, var af min kollega. Hun sagde at jeg ikke skulle sige til Laura at hun skulle lægge sig til at SOVE. Næ, bare sig at nu skal hun lægge sig til at hvile sig og at det er lige meget hvornår hun falder i søvn - bare hun ligger lisså stille og hviler, så er det fint.

Ja, så sovning er stadig noget træls her hos os! Desværre.

Laura bruger stadig ble, men har lige udfyldt sådan et tisse-skema og været ved lægen og gennemgå det og han kunne lynhurtigt se at laura danner for meget urin om natten. dvs. at hendes hjerne ikke danner nok af det hormon, der gør at vi ikke producerer så meget urin om natten. Derfor skal hun have medicin ( Minirin  smeltetablet ) før sengetid de næste 3 mdr. og så skal vi holde pause og se om det har hjulpet. Og ellers fortsætte med medicinen i yderligere 3 mdr.

Sara sover bedre. Hun bliver stadig vækket ved midnatstid for at tisse og så kan hun holde hele natten uden ble. Hun sover bedre, forstået på den måde at hun er blevet meget bedre til at sove videre efter hun har været vågen og hun sover osse lidt tungere end hun plejer, men de sover stadig  let, begge to.

Lulu - hvorfor er du flyttet?

Rome - hvordan gik det med den lejrskoletur for laaaang tid siden? Og er i faldet godt til i jeres "nye" omgivelser"?

Miss C - du skal ikke bare nøjes med at vinke herinde, du kunne godt lige skrive lidt osse :)

Hvordan  går det hos jer andre?

Knus fra Sugar

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Sugarbabes72

Jeg bryder mig ikke om den "nye" debat - kan slet ikke finde ud af at skrive herinde længere. At jeg så samtidig sidder med en ny bærbar pc gør ikke sagen bedre, så jeg vil smutte for nu og håbe på at høre fra jer herinde :)

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
rome76

Der var en gang hvor man checkede tråden dagligt - så døde den langsomt og nu er det så næsten blevet en årlig begivenhed at man kigger herind - men Sugar kan man altid regne med for et bidrag :D

MEN HOLD DA HELT OP - jeg håber godt nok pigernes søvn er blevet bedre siden du skrev. Jeg tror jeg var løbet hjemmefra hvis jeg stadig ikke fik min nattesøvn - synes Frederiks sovevaner, da han var lille, var slemme nok - men der kunne jeg da se en ende på galskaben og han har da sovet fint de sidste 5 år. 

Jeg synes altså det er smart med de piller Laura får- det er jo ikke noget man kan styre overhovedet før kroppen er klar til det og på et tidspunkt begynder børn bare at føle sig for store til den ble. Hvordan gik det så da i holdt pause?

Vi er efetrhånden faldet godt til her i det nordtyske - selv om det jo nærmest er Danmark. Næsten flere danskere end tyskere    nogengange. Det er efterhånden mere undtagelsen end reglen at jeg er nødt til at tale tysk. Jeg nyder at være tæt på Danmark igen - kunne sagtens flytte helt hjem hvis det ikke var for ungerne - men for dem er den her løsning bedst, så det er lige sådan det er nu. 

Har taget en omsorgsdag i dag da Victoria skulle til check med hullet i sit  hjerte - og kan nu officielt sige at hun er helt raskmeldt. :banan:Synes det er ret godt gået fra første gang hvor lægen sagde operation - til nu hvor hun hendes krop selv klarede arbejdet. 

Nå men jeg kigger ind engang næste år og ser om der er flere af jer der har givet livstegn :-P 

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Sugarbabes72

Hej igen, de damer :)

Jeg har ikke lige tid til at kommentere på noget, men jeg vil gerne lige spørge jer om noget:

Sara og Laura skal have mobiltelefoner i julegave og jeg tænker at nogle af jeres børn måske allerede har fået telefoner eller skal have telefoner snart.....

Hvilke tlf. har jeres børn - og ikke mindst, hvilket abonnement har de?

Skriv hvad i ved og giv mig nogle input til mit kommende research :)

Jeg forestiller mig at tøserne skal have brugte tlf.´er men jeg kan ikke finde ud af om det skal være Iphone eller Samsung eller noget helt 3.

Hjæææælp :)

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Helle H
For 24 minutter siden, Sugarbabes72 skrev:

Hej igen, de damer :)

Jeg har ikke lige tid til at kommentere på noget, men jeg vil gerne lige spørge jer om noget:

Sara og Laura skal have mobiltelefoner i julegave og jeg tænker at nogle af jeres børn måske allerede har fået telefoner eller skal have telefoner snart.....

Hvilke tlf. har jeres børn - og ikke mindst, hvilket abonnement har de?

Skriv hvad i ved og giv mig nogle input til mit kommende research :)

Jeg forestiller mig at tøserne skal have brugte tlf.´er men jeg kan ikke finde ud af om det skal være Iphone eller Samsung eller noget helt 3.

Hjæææælp :)

OK. Giv dem en med et abonnement med et så lavt forbrug på som overhovedet muligt, både for din og deres skyld! 

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Sugarbabes72
For 7 timer siden, Helle H skrev:

OK. Giv dem en med et abonnement med et så lavt forbrug på som overhovedet muligt, både for din og deres skyld! 

Jep, det tænker jeg også. Jeg er ved at flytte mit tlf.nr fra Telmore til You See ( som også er dem, vi har bredbånd og tv-abonnement hos. ) Og de har et børneabonnement til 59 kr pr. måned som jeg påtænker at bestille når engang jeg har fundet ud af hvilke tlf. de skal ha´....... ( og det er sådan at hvis de overskrider data-forbruget, så stiger prisen ikke men hastigheden sættes ned ) For de har jo deres Ipad´s som kører over wi-fi herhjemme og jeg synes ikke der burde være behov for at være meget på internettet via tlf. Er egentlig overordnet modstander af mobiltelefoner i skole og sfo-regi. Men kan jo også godt se at det kan være praktisk i nogle situationer.

Men hvilke telefoner har jeres børn?

Og er de købt brugte eller er de jeres aflagte? Vi har ikke nogle aflagte og jeg tænker umiddelbart at de ikke skal have nye. Det vil blive en temmelig dyr affære ( kan lige forestille mig at de er forlagt eller itu efter 14 dage ....)

Men jeg har brug for jeres erfaringer og meninger for selv at kunne danne mig mine egne :)

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
miss_louise81
For 12 minutter siden, Sugarbabes72 skrev:

Jep, det tænker jeg også. Jeg er ved at flytte mit tlf.nr fra Telmore til You See ( som også er dem, vi har bredbånd og tv-abonnement hos. ) Og de har et børneabonnement til 59 kr pr. måned som jeg påtænker at bestille når engang jeg har fundet ud af hvilke tlf. de skal ha´....... ( og det er sådan at hvis de overskrider data-forbruget, så stiger prisen ikke men hastigheden sættes ned ) For de har jo deres Ipad´s som kører over wi-fi herhjemme og jeg synes ikke der burde være behov for at være meget på internettet via tlf. Er egentlig overordnet modstander af mobiltelefoner i skole og sfo-regi. Men kan jo også godt se at det kan være praktisk i nogle situationer.

Men hvilke telefoner har jeres børn?

Og er de købt brugte eller er de jeres aflagte? Vi har ikke nogle aflagte og jeg tænker umiddelbart at de ikke skal have nye. Det vil blive en temmelig dyr affære ( kan lige forestille mig at de er forlagt eller itu efter 14 dage ....)

Men jeg har brug for jeres erfaringer og meninger for selv at kunne danne mig mine egne :)

Hey jeg kunne koden. Caroline har min gamle z3 compact og ABB. Hos OK til 69 om måneden.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Sugarbabes72
On ‎29‎-‎10‎-‎2015 at 22:13, Sugarbabes72 skrev:

host host - 9 mdr. senere er vel osse en slags "senere" :D

Sara og Laura klarede SFO og skolestart over al forventning og er stadig overvejende glade for at gå i skole. De første 3-4 mdr. gik helt fantastisk. Derefter skete der det at vi var til et julearrangement med Saras klasse ( fra 17-19) og da vi kom hjem om aftenen kunne Laura bare SLET ikke falde ned igen og kunne ikke sove ( dermed sov Sara heller ikke ). Jeg blev mere og mere frustreret over at de ikke sov og kl 21.30 endte jeg med at "ruske" Laura og råbe til hende at "NU SKULLE HUN EDDERMAME BARE SE AT TIE STILLE OG LÆGGE SIG TIL AT SOVE"..... med det resultat at hun stadig slet slet ikke kunne sove. Anders og jeg endte med at ligge "i ske" med hver vores barn ( på hver deres værelse ) for at de endelig kunne falde til ro og lægge sig til at sove. Efter den dag ( som nu snart er et år siden ) er Laura blevet enormt dårlig til at lægge sig til at sove ( og det har jo aldrig rigtigt været rigtig godt - er bare blevet endnu værre herefter ). I tiden lige efter  denne uheldige episode vågnede Laura i tide og utide - ofte med et sæt og var nervøs for hvor jeg/vi var og om hun nu osse havde sovet og om det var for sent hun sov osv. Jeg ringede grædende til sundhedsplejerske og læge for at få hjælp da vores i forvejen trælse sovesituation var kommet derud hvor jeg/vi ikke kunne overskue det. Det skal lige siges at vi var kommet så langt, at fra juni 2014 og frem til denne aften (ca. november 2014 ) havde Laura sovet i sin egen seng HELE natten ( det havde hun  aldrig gjort før da). Så da Laura pludselig begyndte at sove værre end Sara, havde vi pludselig( igen ) 2 let- og dårligt- sovende børn. Jeg tudede af træthed ( og fustration og afmagt ) tilsidst. Fik anbefalet at høre musik om aftenen ved sengetid, så det gjorde vi. Det hjalp osse lidt. Måtte starte med at ligge inde hos Laura hver aften - på en madas på gulvet. Imens passede Sara sig selv inde på sit værelse og gik på toilet 5-7 gange inden hun sov. Med tiden fik jeg sluset mig ud fra Lauras værelse og ind på soveværelset ( som jeg altid har gjort ) og lå så der igen. Nu er det blevet tåleligt igen, men Laura er langt fra tilbage ved at hun kan sove i sin egen seng, døren til værelset skal stå helt åben ( tidligere ville hun gerne have døren lukket på klem ) og hun kommer ind til mig og ligger på en madras ved siden af mig midt om natten ( i øvrigt ligger jeg i forvejen på en madras på gulvet inde på Saras værelse, så det er der Laura kommer ind ......Der ligger en madras til hende ved siden af mig ).Men hun vågner ikke hele tiden og hvis hun vågner, så lægger hun sig til at sove relativt hurtigt igen.

Det bedste råd jeg fik dengang hvor alt var for vildt, var af min kollega. Hun sagde at jeg ikke skulle sige til Laura at hun skulle lægge sig til at SOVE. Næ, bare sig at nu skal hun lægge sig til at hvile sig og at det er lige meget hvornår hun falder i søvn - bare hun ligger lisså stille og hviler, så er det fint.

Ja, så sovning er stadig noget træls her hos os! Desværre.

Laura bruger stadig ble, men har lige udfyldt sådan et tisse-skema og været ved lægen og gennemgå det og han kunne lynhurtigt se at laura danner for meget urin om natten. dvs. at hendes hjerne ikke danner nok af det hormon, der gør at vi ikke producerer så meget urin om natten. Derfor skal hun have medicin ( Minirin  smeltetablet ) før sengetid de næste 3 mdr. og så skal vi holde pause og se om det har hjulpet. Og ellers fortsætte med medicinen i yderligere 3 mdr.

Sara sover bedre. Hun bliver stadig vækket ved midnatstid for at tisse og så kan hun holde hele natten uden ble. Hun sover bedre, forstået på den måde at hun er blevet meget bedre til at sove videre efter hun har været vågen og hun sover osse lidt tungere end hun plejer, men de sover stadig  let, begge to.

Lulu - hvorfor er du flyttet?

Rome - hvordan gik det med den lejrskoletur for laaaang tid siden? Og er i faldet godt til i jeres "nye" omgivelser"?

Miss C - du skal ikke bare nøjes med at vinke herinde, du kunne godt lige skrive lidt osse :)

Hvordan  går det hos jer andre?

Knus fra Sugar

Så quoter jeg lige mit eget indlæg. Det er gået fremad med Saras søvn. I sommerferien var vi nået dertil at alle os 3 tøser endte inde på Saras værelse i løbet af aftenen/natten. Sara i sin egen seng . Mig og Laura på hver vores madras på gulvet. Og Anders alene inde i vores store dobbeltseng :D

Så tænkte jeg at i ferien var det tid til at eksperimentere med at rykke lidt. Så jeg fik snakket med pigerne om at Laura fremover skulle sove i sin egen seng ligesom Sara. Og at jeg så ville ligge på en madras på gulvet lige udenfor deres værelser, så de kunne se mig. I princippet kunne jeg ligeså godt være rykket 3 skridt videre og ind i dobbeltsengen ( længere er der ikke derind ) men det kunne Laura SLET ikke kapere tanken om. Så vi blev enige om løsningen med mig på madras lige udenfor deres værelsesdøre. Det er gået fint for Sara og hun har faktisk accepteret at hendes dør godt må blive lukket på klem efter at hun er faldet i søvn. Og her i efterårsferien prøvede vi at lade være med at vække hende til midnat for at tisse. Problemet er at hun ofte vågner når jeg går i seng fordi hun stadig sover så let, men det er lykkedes for os 4 nætter ud af 10 at hun bare sov. Og på de 4 nætter har hun ikke haft uheld, så vi kører videre med ikke at vække hende. Og hvis hun vågner kan hun godt selv gå ud at tisse. Jeg har lige bestilt natlamper/vågelamper med sensor til alle rum ovenpå, så man kan se noget, når man vågner og skal op om natten.

Laura kan derimod ikke finde ud af at jeg ligger udenfor hendes dør. Nu er hun begyndt at vække mig hver gang hun selv er vågen om natten. Hun siger selv at det er fordi hun føler at vi skal vide hvad hun laver. "Jeg ved godt det er forkert og at jeg ikke må vække dig, men jeg føler at du skal vide hvad jeg laver og at jeg er vågen".

Natten til i går var det Anders der lå på madrassen fordi jeg var så monster-mega forkølet at jeg ikke kunne være nogle steder - så han lå ude på gangen så jeg kunne få ro. Kl. 2.40 vågner laura og kalder på ham 4 gange. Han sover som en sten. Laura ender med at gå ud af sin seng og går hen og prikker til Anders for at vække ham og spørge om hun må smide en stofble ned på gulvet....  Jeg hører det hele inde fra soveværelset og pga snot og træthed og præmenstruel flipper jeg ud og siger til Laura at hun overhovedet ikke skal lave det nummer og at hun vel for pokker godt kan selv kan se at hun godt må smide en stofble ned på gulvet. Hun græder og jeg er rasende. Så det ender med at Laura og jeg ligger vågen i mindst 1 time derefter. FLOT Sugar!! Dagen efter er det så at laura fortæller mig at hun føler at hun SKAL fortælle mig hvad hun laver osv. Vi fik en rigtig god snak om at hun er ked af at hun vækker os men ikke kan finde ud af at lade være. Jeg føler næsten at jeg sover ligeså lidt som da de var babyer. Nok ikke helt korrekt, man glemmer jo heldigvis :)

Nå, men i går aftes gik Sara med til at jeg ligger på min madras inde på Lauras værelse og at Sara godt kan finde ud af at jeg ikke er ude på gangen og hun kan selv gå på toilet hvis hun vågner og skal tisse :) Og Laura sover SÅ meget bedre ved at jeg er 3 skridt tættere på hende.

Jeg ringede til Sundhedsplejersken på Lystrup Skole i dag og fik en lang snak med hende omkring alt det her. Hun tror det har noget  med separationsangst at gøre - muligvis med et lille tvist af OCD ind over og det ligger udenfor hendes rækkevide så hun har givet mig et tlf nr til "Åbent anonym rådgivning", Et sted hvor man kan snakke med psykologer og andet godtfolk som har forstand på den slags. Hun mener det er bedre end skolepsykologen pga at skolepsykologen - efter hendes mening - ofte tager sig at skolerelaterede problemer og efter som Laura fungerer rigtig godt i skolen så er det andet en bedre løsning....

Jeg har fået en tid hos dem til på tirsdag - og så må vi se hvad de siger. Er mega spændt. Håber virkelig de har nogle redskaber der kan hjælpe os :)

Laura bruger stadig ble - det gør ikke sovesituationen bedre, da hun skal skiftes en gang hver nat for ikke at tisse igennem. Skal forsøge med Minirin tabletterne igen efter nytår.

Sorry, det blev så langt. Men det er lige hvad der rører sig hos os pt.

Knus Sugar

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Sugarbabes72
For 23 minutter siden, miss_louise81 skrev:

Hey jeg kunne koden. Caroline har min gamle z3 compact og ABB. Hos OK til 69 om måneden.

Ok - smart med "gammel aflagt" tlf :gogo:

Ok kender jeg ikke. Dem må jeg lige have tjekket ud :gogo:

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites