Arkiveret

Emnet er arkiveret og er nu lukket for yderligere svar.

lene.kj

Skønne majbørn 2007 og de dejlige mødre + nye babyer

Recommended Posts

rome76

Nå, men så skriver jeg da bare lidt med mig selv indtil i kommer herind :)

For nu er vi nemlig raske herhjemme - endelig :) Det var sgu en drøj omgang!

Sara og jeg var afsted og købe Skoletaske til Sara i går så nu er der styr på det og Sara er osse rigtig glad for sin nye taske og penalhus :) Fik osse lige købt gummistøvler og Ecco sandaler - så nu er Sara vist sommerklar :) Så mangler vi bare lige sandaler til Laura :)

Men fåååååck, sådan et par skoletasker er sg* da dyre!!!!

Sara er kommet bedre med i børnehaven - hun er mere med og det er dejligt!

Og et par af pædagogerne i børnehaven har sagt at de kan mærke på Laura og Sara at de har haft godt af at vente et år med skole - det er rigtig dejligt at få at vide/blive bekræftet i at vi tilsyneladende har valgt rigtigt mht, at vente med skole :)

Er jeres børn glad for at gå i skole? Fortæl fortæl :)

Jamen så vil jeg da også skrive lidt - går jo ikke at du  kun snakker med dig selv vel  ;)

Hvor er det super at høre at i tog den rigtige beslutning - nu skal de nok få den gode skolestart og det er bare så vigtigt :banan:

Og ja skoletasker er dyre - godt de ikke skal skiftes hvert år. Kun indholdet i penalhuset der skal skiftes med jævne mellemrum her hos os.

Har  også været igennem det store sygdomsforløb? - her forsvandt marts i en døs - den ene sygdom tog den anden og hold op hvor er jeg glad for den måned er overstået.

Frederik er glad for at gå i skole - eller han vil hvis adspurgt helt klart hellere lege men i praksis ville det kede ham rigtig meget hvis han ikke fik nogen faglige udfordringer. Vi finder ham tit siddende i sofaen med en bog som han så læser for sig selv. 

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
rome76

Og så er vi jo også flyttet - så langt mod Danmark som vi overhovedet kunne - uden ligefrem at køre over grænsen  - og JEG ELSKER AT BO HER  :wub:

Ungerne har taget flytningen ok - Frederik var langt fra begejstret for at vi skulle flytte og synes vi var ret dumme at vi bestemte det - men han har ikke været ked af det efter vi er flyttet - mere før og nok mest fordi han ikke anede hvad der ventede ham. Han er kommet på en lille skole hvor de har taget rigtig godt imod ham. Han synes stadig ALT dte gamle var bedre men han er faldet godt til - og er glad for både skolen og fritidshjemmet.

Victoria derimod - hun glædede sig til flytningen - til det nye hus, den nye børnehave osv. Men det var vist mest fordi hun ikke anede hvad det var der skulle ske. For hendes start i den nye bh var slem - lidt hårdt når hun grædende spurgte hvorfor hun ikke kunne komme i den gamle bh og lege med Tom igen  :whine:

men men men - det værste er overstået og det er den bedste beslutning vi har taget længe for vores familie. De sidste to år har R nærmest ligget og kørt i rutefart mellem Danmark og Tyskland - og vi så ham jo nærmest aldrig. Nu er han mere hjemme og selv om han stadig skal til møder rundt om i Dk så er det nu en dags ture og han er hjemme om aftenen igen. Udover det så er jeg bare glad for at være tættere på familien igen og elsker at vi lige kan køre på besøg en eftermiddag uden at pakke bilen fuld med kufferter først.

Måtte jo så desværre sige mit job op før flytningen så jeg skal jo lige finde noget nyt men var til samtale om et vikariat som løber fra maj frem til sommerferien - som jeg fik og de har givet mig tonsvis af vikartimer indtil så jeg er fuldt beskæftiget. Regner med vikariatet bliver forlænget men hvis ikke så er tiden til sommer fyldt ud for alligevel først her i foråret jeg sådan rigtig kan søge lærerstillinger - og så skal der nok dukke en stilling op til mig efter sommerferien - er ikke så nervøs for det.

Og så er det jo på en dansk mindretalsskole jeg er på ligenu - så jeg underviser på dansk igen - elsker det  :klap:

Ungerne er også kommet i hhv dansk bh og skole - altså her i Tyskland. Ved at sende dem på dansk skole bliver det anerkendt både i Dk og DE og de kan derfor senere studere videre på begge sider af grænsen. - og mine små poder er jo ligeså tyske som de er danske efterhånden og på den her måde får de undervisning både i dansk og Tysk som modersmål - win win.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Sugarbabes72

Det var gået min næse forbi, at pigerne har ventet et år med at starte i skole. Det lyder til at have været en god beslutning. Skal pigerne gå i den samme klasse?

Jeg gik med de samme overvejelser sidste år, da Luna legede mest med de børn der var et år yngre end hende. Men børnehaven mente at hun var klar, så derfor begyndte hun i 0 klasse i august. I januar indkaldte klasselæreren os til møde for at tale med os om Lunas modenhed, eller mangel på samme. Enden på den samtale blev at Luna skal gå et år mere i 0. Fortryder at jeg ikke lyttede mere på min egen intuition sidste år.

1. April startede hun påny i SFO sammen med alle de andre kommende 0. Klasser og det er gået over al forventning. Håber hendes modenhed matcher de andres.

Hun var rigtig glad for at gå i skole og har også lært det meste af alfabetet og har umiddelbart ikke haft svært ved det faglige. Det tror jeg helt klart har været en stor del af glæden ved at gå i skole.

Fedt, at det er gået rigtig godt med Luna's SFO start igen igen! Det er dejligt at høre! Tænker hun over at hun skal "gå om" eller er det ikke noget hun sådan spekulerer over?

Laura og Sara var ikke kede af at skulle gå i børnehaven et år mere sidste år, for de var bange for at skulle i skole ( det er de for så vidt stadig - men heldigvis mindre end for et år siden ). Men de savnede - og savner stadig - deres venner fra den gamle storbørnsgruppe. Heldigvis er de faldet godt til i den nye storbørnsgruppe og der er flere de leger godt med i den gruppe end sidste år så det er jo kun dejligt :)

De syntes det var lidt slemt at de ikke skulle med til afslutningsfesten med storbørnsgruppen sidste år men så tog vi på MC D istedet og fortalte dem at de jo så skulle med til festen næste år - og så blev det accepteret :) Så det er gået sådan rimelig smertefrit at de ventede et år ( men selve beslutningen var sgu godt nok svær!!!! )

Jeg håber Luna falder rigtig godt til og ja, det at hun ikke har haft svært ved det faglige må gøre at det er nemmere at kunne lide skolen :)

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Sugarbabes72

Jamen så vil jeg da også skrive lidt - går jo ikke at du  kun snakker med dig selv vel  ;)

Hvor er det super at høre at i tog den rigtige beslutning - nu skal de nok få den gode skolestart og det er bare så vigtigt :banan:

Og ja skoletasker er dyre - godt de ikke skal skiftes hvert år. Kun indholdet i penalhuset der skal skiftes med jævne mellemrum her hos os.

Har  også været igennem det store sygdomsforløb? - her forsvandt marts i en døs - den ene sygdom tog den anden og hold op hvor er jeg glad for den måned er overstået.

Frederik er glad for at gå i skole - eller han vil hvis adspurgt helt klart hellere lege men i praksis ville det kede ham rigtig meget hvis han ikke fik nogen faglige udfordringer. Vi finder ham tit siddende i sofaen med en bog som han så læser for sig selv.

Ha ha - dejligt i kan komme og holde mig med selskab :)

Ja, jeg ved da heller ikke lige hvad der sker for det der sygdom!

Og her til aften klagede Sara over hovedpine at hun måtte have en pamol smeltetablet da hun blev puttet.jrg har osse knaldhamrende ondt i hovedet så er lidt spændt på om vi vågner friske imorgen eller hvad der sker.... Orker ikke mere sygdom!

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Sugarbabes72

Og så er vi jo også flyttet - så langt mod Danmark som vi overhovedet kunne - uden ligefrem at køre over grænsen  - og JEG ELSKER AT BO HER  :wub:

Ungerne har taget flytningen ok - Frederik var langt fra begejstret for at vi skulle flytte og synes vi var ret dumme at vi bestemte det - men han har ikke været ked af det efter vi er flyttet - mere før og nok mest fordi han ikke anede hvad der ventede ham. Han er kommet på en lille skole hvor de har taget rigtig godt imod ham. Han synes stadig ALT dte gamle var bedre men han er faldet godt til - og er glad for både skolen og fritidshjemmet.

Victoria derimod - hun glædede sig til flytningen - til det nye hus, den nye børnehave osv. Men det var vist mest fordi hun ikke anede hvad det var der skulle ske. For hendes start i den nye bh var slem - lidt hårdt når hun grædende spurgte hvorfor hun ikke kunne komme i den gamle bh og lege med Tom igen  :whine:

men men men - det værste er overstået og det er den bedste beslutning vi har taget længe for vores familie. De sidste to år har R nærmest ligget og kørt i rutefart mellem Danmark og Tyskland - og vi så ham jo nærmest aldrig. Nu er han mere hjemme og selv om han stadig skal til møder rundt om i Dk så er det nu en dags ture og han er hjemme om aftenen igen. Udover det så er jeg bare glad for at være tættere på familien igen og elsker at vi lige kan køre på besøg en eftermiddag uden at pakke bilen fuld med kufferter først.

Måtte jo så desværre sige mit job op før flytningen så jeg skal jo lige finde noget nyt men var til samtale om et vikariat som løber fra maj frem til sommerferien - som jeg fik og de har givet mig tonsvis af vikartimer indtil så jeg er fuldt beskæftiget. Regner med vikariatet bliver forlænget men hvis ikke så er tiden til sommer fyldt ud for alligevel først her i foråret jeg sådan rigtig kan søge lærerstillinger - og så skal der nok dukke en stilling op til mig efter sommerferien - er ikke så nervøs for det.

Og så er det jo på en dansk mindretalsskole jeg er på ligenu - så jeg underviser på dansk igen - elsker det  :klap:

Ungerne er også kommet i hhv dansk bh og skole - altså her i Tyskland. Ved at sende dem på dansk skole bliver det anerkendt både i Dk og DE og de kan derfor senere studere videre på begge sider af grænsen. - og mine små poder er jo ligeså tyske som de er danske efterhånden og på den her måde får de undervisning både i dansk og Tysk som modersmål - win win.

Ej, men det lyder jo bare rigtig godt - bortset fra Victoria der havde en hård start! Håber hun snart blir fuldstændig tryg og glad for alt det nye! Fedt at Frederik er endt med at blive glad for det. Kan godt forstå det er svært - det er jo alle hans venner han har sagt farvel til og de er jo ikke lige at finde rundt om hjørnet. Han vil nok blive ved med at kunne huske det gamle længe endnu.

Kan han læse selv nu??

Jeg har set billede af jeres nye hus på FB - det så fedt ud. Er det lige så stort som det gamle hus eller ....?

Kan godt forstå du nyder at familien er tættere på - hvor lang tid tager det at køre hjem til dine forældre nu?

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
rome76

Ej, men det lyder jo bare rigtig godt - bortset fra Victoria der havde en hård start! Håber hun snart blir fuldstændig tryg og glad for alt det nye! Fedt at Frederik er endt med at blive glad for det. Kan godt forstå det er svært - det er jo alle hans venner han har sagt farvel til og de er jo ikke lige at finde rundt om hjørnet. Han vil nok blive ved med at kunne huske det gamle længe endnu.

Kan han læse selv nu??

Jeg har set billede af jeres nye hus på FB - det så fedt ud. Er det lige så stort som det gamle hus eller ....?

Kan godt forstå du nyder at familien er tættere på - hvor lang tid tager det at køre hjem til dine forældre nu?

Victoria er ovre det værste - hun taler slet ikke om det gamle mere, kun når vi kigger billeder - tror hun hurtigt glemmer det helt. Frederik får besøg af en af de gamle venner i næste uge - de holder ferie heroppe af og vi har så aftalt de skal lege en dag. Det glæder han sig vildt til.

Ja han læser selv nu - det har han vist kunnet siden før jul en gang - han læser dog bedre på tysk end dansk men har jo også kun fået dansk undervisning en månedstid. Eller han læser også godt på dansk - bare med tysk accent så det lyder lidt sjovt  :P

Vores nye hus er dejligt - lidt anderledes indrettet end det gamle men stort set samme størrelse. Ikke noget dårligt bytte  :) - det er dog kun til leje da vi ikke ville købe hus i et område vi ikke kendte - men kan sagens forestille mig at vi bliver her i nærheden når vi engang skal købe hus. Byen ligger klods op af Flensborg - man mærker ikke at man kører ud af den ene og ind af den anden så vi bor i en lille by med dejlig natur i baghaven men med masser af byliv lige rundt om hjørnet også. - og så tager det kun en god time at køre hjem til mine forældre  :banan:

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Sugarbabes72

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Sugarbabes72

Kan godt forstå du nyder at være tættere på familien - og ikke mindst have manden mere hjemme :)

Det hus i bor til leje i nu, kan i købe det, hvis i vil?? Det lyder som et dejligt hus og et dejligt naturområem:)

Fedt at Frederik lige kan lege med en gammel ven - det er da genialt :)

Og vildt at han kan læse - og så endda på to sprog!

Det må være underligt at have børn der pludselig kan læse :)

Snart kan sukkerknalderne osse :)

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Sugarbabes72

Sara sover uden ble for 3. gang i nat - det er gået fint de andre to nætter og det er bare fedt!!

Men vi har så gjort det, at vi har taget hende ud at tisse, når hun vågner om natten og kommer ind i dobbeltsengen ( det kommer de begge to stadig HVER nat! ).

Tror i det er dumt eller klogt?

Altså det gode ved det, er jo at hun får tisset og dermed minimerer uheld betydeligt!

Men kan vi vænne hendes blære til at skulle tisse hver nat??

Jeg har fx. vænnet min blære til at skulle tisse efter senest 5 timers søvn efter jeg har fået tøserne og det er jo HVER nat hun kommer ind i dobbeltsengen!!

Hvad tænker i???

Nu håber jeg bare, projekt "Sara blefri" kommer til at køre :)

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
rome76

Sara sover uden ble for 3. gang i nat - det er gået fint de andre to nætter og det er bare fedt!!

Men vi har så gjort det, at vi har taget hende ud at tisse, når hun vågner om natten og kommer ind i dobbeltsengen ( det kommer de begge to stadig HVER nat! ).

Tror i det er dumt eller klogt?

Altså det gode ved det, er jo at hun får tisset og dermed minimerer uheld betydeligt!

Men kan vi vænne hendes blære til at skulle tisse hver nat??

Jeg har fx. vænnet min blære til at skulle tisse efter senest 5 timers søvn efter jeg har fået tøserne og det er jo HVER nat hun kommer ind i dobbeltsengen!!

Hvad tænker i???

Nu håber jeg bare, projekt "Sara blefri" kommer til at køre :)

vi har også Frederik oppe og tisse de fleste aftener inden vi går i seng. Når vi glemmer det kan han for det meste godt holde sig - eller vågner og går selv på toilettet - men der sker dog uheld en gang imellem - men ikke ret tit mere

Vi har også spekuleret over han så blev vænnet til det - men på den anden side så gider jeg heller ikke en våd seng hver nat - og jeg tror egentlig han nok selv skal regulere det. 

Han skal på lejrskole i midten af maj - er spændt på hvordan han klarer det der  :mellow: ved ikke om man kan sige til de voksne at han skal op og tisse :gruble:  - men på den anden side kommer de nok også lidt senere i seng så det går nok alt sammen.

Børnehaven vil også på koloni - i 8 dage  :shock:  - så der har vi pænt sagt nej tak. Synes altså det er pænt langt tid at sende min knapt 4 årige datter hjemmefra  :mellow:

Frederik er heller ikke helt stolt ved at skulle afsted - dette dog kun fra man til fre - men det er en del af skolen så vi har sagt han skal ( og så kan de selvfølgelig ringe hvis det går helt galt) - men det skal nu nok gå - tror han vil elske det - det er bare fordi han ikke ved hvad det er. 

Fritidshjemmet har også koloni  - men der har han selv fået lov til at vælge at han vil blive hjemme. Det er så også i sommerferien så det giver ikke problemer med alternativ pasning da jeg jo har fri.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites