Arkiveret

Emnet er arkiveret og er nu lukket for yderligere svar.

lene.kj

Skønne majbørn 2007 og de dejlige mødre + nye babyer

Recommended Posts

Sugarbabes72
Jeg må indrømme, at jeg var tudefjæs den dag, jeg fik opsigelsen.

Det er desværre så godt som umuligt at finde jobs her i omegnen.

Men for at se på det positive, så hævede jeg mine efterlønspenge. Jeg ved ikke rigtig, og det var fornuftigt, eller om det var dumt.

Men vi købte elevationssenge, og så har vi bestilt 14 dage til Alcudia med all-inclusive. Desuden har jeg købt nye briller og solbriller. Begge dele med glidende overgang. Der skulle også gerne blive penge til pas og kufferter.

Så må kæresten stå for lommepengene.

Jeg gad nok vide, hvor mange vi skal bruge til 14 dage??

Pt har Ida-Marie to tænder mere, som sidder løse.

Kan godt forstå du var ked af at blive fyret!! :ae:

Er der noget nyt mht. jobsituationen??

Jeg har ingen anelse om hvor mange lommepenge i skal bruge til 14 dage i Alcudia. Vi har aldrig været ude at rejse med Sara og Laura - men der er nok ingen tvivl om at der går en del flere lommepenge end når man bare er 2 voksne afsted. MEN kan nu se, at det er all-inclusive.... så er det jo ikke sikkert i skal bruge så meget ud over det??

Lyder ellers ikke dårligt. Hvornår skal i afsted?

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Sugarbabes72

Sikke død tråden er :whine:

Hva har i så travlt med derude?

Synes nu osse, vi har travlt - den ene dag tager den anden. Arbejde og børn. Tiden flyver med ikke ret meget - og alligevel sker der noget hele tiden!

Jeg var til julefrokost med arbejdet igår - det var ( som altid ) sjovt :gogo::rocker::glad::banan: Og jeg har ikke været helt frisk idag, men dog bedre end frygtet!

Først spiste vi god mad og derefter på Heidi´s Bierbar i Århus. Jeg elsker det sted :rocker:

Jeg kan godt mærke at tøserne er blevet lettere at have med at gøre siden sidste års julefrokoster - det er nemmere lige at smide sig på sofaen mens de spiller på computer eller lign.

Apropos spil, så har vi fået en Playstation 2 som min mor havde stående på loftet - det er da en dejlig ting at eje :gogo:

Jeg sang Singstar med Laura den anden dag. Desværre har vi ikke nogle til børn. Men Laura var ret vild med Aqua´s "I´m a Barbie-girl" så den sang vi en 5-6 gange i træk. Laura improviserede bare - det var total sødt :lun:

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
henrik_1967-2
Lyder som en dejlig tur til KBH :gogo:

Men 25oo kr i Disney Store!!!! Hva købte i derinde?? Jeg har aldrig været der, så jeg ved ikke hvad det er - andet end jeg forestiller mig at man kan købe bamser og lign. derinde :blush: Så nu er jeg nysgerrig efter at vide, hvordan i brugte 25oo kr :D

Mht madpakker, så har vi stort set altid selv mad med - for det første fordi det netop er vildt dyrt :8: men osse fordi, jeg synes ungerne bliver mere mætte af det vi selv har med - og så er det ret praktisk at man altid lige kan stikke dem lidt mad, hvis de bliver sultne på et "upraktisk" tidspunkt :D

Jeg mener, at jeg skrev "i bl.a. Disney Store".

Ellers var det, hvad jeg mente.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
henrik_1967-2
Kan godt forstå du var ked af at blive fyret!! :ae:

Er der noget nyt mht. jobsituationen??

Jeg har ingen anelse om hvor mange lommepenge i skal bruge til 14 dage i Alcudia. Vi har aldrig været ude at rejse med Sara og Laura - men der er nok ingen tvivl om at der går en del flere lommepenge end når man bare er 2 voksne afsted. MEN kan nu se, at det er all-inclusive.... så er det jo ikke sikkert i skal bruge så meget ud over det??

Lyder ellers ikke dårligt. Hvornår skal i afsted?

Vi tager afsted i juni måned, og jeg håber, at vejret vil vise sig fra sin bedste side.

Men jeg risikerer faktisk at være på kontanthjælp i juni måned, og jeg har lige hørt fra kommunen, at de faktisk kan nægte mig ferie/udrejse af landet.

Så jeg er pludselig blevet meget nervøs.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Sugarbabes72
Vi tager afsted i juni måned, og jeg håber, at vejret vil vise sig fra sin bedste side.

Men jeg risikerer faktisk at være på kontanthjælp i juni måned, og jeg har lige hørt fra kommunen, at de faktisk kan nægte mig ferie/udrejse af landet.

Så jeg er pludselig blevet meget nervøs.

Er i ude at rejse nu, Henrik?? :deer:

Og er der nyt mht. job??

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Sugarbabes72

Jeg ville bare lige kigge forbi og ønske tillykke med de 6 år til alle de lækre "maj-børn" :love::rocker::banan::lun:

Gad vide om der er nogle der læser med endnu :D

Håber i har det godt allesammen?!

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Sugarbabes72

Det er nu besluttet at Sara og Laura venter med skolestart og napper et år mere i børnehaven.

Det har været en svær beslutning - ikke mindst fordi der har været så stor udskiftning i børnehaven at der egentlig ikke rigtigt var nogle voksne der kendte dem rigtig godt, da de skulle til at vurdere skoleparathed.....

Men efter nogle snakke og møder og frem og tilbage er vi endt op med at de venter med at starte i skole. Det var os forældre der startede med at bringe det på banen og børnehaven støtter op omkring det.

Jeg er ret sikker på at det er den rigtige beslutning - og er lettet over at beslutningen er taget. Men det er osse trist at de ikke bare kan følges med de andre børn og være "normale" - forstået på den måde, at den næste tid bliver lidt svær, idet de andre i storbørnsgruppen jo går og glæder sig til at komme i skole og snakker skole, skole, skole osv.

Og efter sommerferien skal de lige finde sig til rette i en ny storbørnsgruppe - og de er ikke de hurtigste til at tilpasse sig nye ting.

Men men men - på sigt er det helt sikkert godt for dem at vente og det skal nok gå.

Vi er meget opmærksomme på at snakke positivt omkring at de skal blive i bhv og vente med skole. Og på torsdag når storbørnsgruppen skal holde "farvelfest", så tager vi Sara og Laura med på MC-D istedetfor og har fortalt dem at de jo skal med til "farvelfest" næste år istedetfor så ....

Er der andre "maj-børn" der skal vente? Det tror jeg umiddelbart ikke, der er.....

Jeg vil med glæde høre om jeres børns skole start - og ikke mindst SFO-start, hvis i har lyst til at fortælle om det :)

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
rome76

jeg synes det er den helt rigtige beslutning i har taget - i kender tøserne bedst og ved hvad der er bedst for dem. Jeg har været klasselærer i en 1. klasse hvor der var en pige som helt klart var kommet for tidligt i skole og hun endte også med at gå 1. klasse om - hvilket man næsten kan sige var det mest positive hun fik ud af det år. Så hellere vente til man synes de er parat for der er bare andre krav når de kommer i skole - og bedre at vente et år end presse dem ud i noget de ikke er klar til.

Frederik er til gengæld klar - den eneste der ikke er enig i det er ham selv. Men han har nu heller aldrig været meget for forandringer - før de var uundgåelige. Nogengange er han vist også mod forandringer mest for princippets skyld. Han snakker/øver bogstaver og lyde i ordene konstant - altså ikke noget pres fra os af men fordi han synes det er sjovt. - for ham ville det helt klart være spild at tilbringe et år mere i børnehaven - så han skal bare afsted.

Han starter på lørdag - einschulungstag! - og så skal vi i kirke og bagefter har de deres første 'skoletime' mens forældre og resten af den pukkelryggede familie venter i skolegården. Første skoledag er stor her - og normalt inviterer man hele familien og faddere til fest bagefter - det kan vi jo ikke rigtig - men heldigvis kommer bedstemor og moster på besøg så han også får en lille fest. - og gaver ikke mindst - det får de også. Jeg har klippe klistret en schultüte ( kæmpe kræmmerhus ) som så skal fyldes med små gaver og slik. Udover det får man så også gaver af gæsterne.

Om mandagen går det så rigtig løs med den første normale skoledag.

Har lige købt bøger og materialer til ham - alt lige fra papir til modellervoks. Læsebogen kunne vi leje -men så sparede vi 40 kr så jeg flottede mig og købte den selv - men alle engangsbøger skulle vi også selv købe så det hele blev da lidt halvdyrt.

Men selv om han ikke vil indrømme det så tror jeg nu han glæder sig :)

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Linnea1981

Hej alle sammen - synes lige jeg ville vise et billed af Patrick på hans første skoledag...

1150355_10151834471271788_863868095_n.jpg

Og så har jeg været en tur i arkivet...

Næsten nyfødt - 4-5 dage gammel...

SANY0432.jpg

ca. 1 år

1650_55996196787_6591_n.jpg

ca. 3 år og storebror...

30424_438145156787_5911015_n.jpg

4 år...

226653_10150257095211788_3076070_n.jpg

5 år...

430212_10151156494151788_37648610_n.jpg

Puuuuhhhh - tiden går stærkt... I morgen venter den første rigtige hele skoledag fra kl. 8. Bøgerne er indbundet og klar, tasken er pakket, tøjet lagt frem...

Håber I alle sammen har det godt!

Hilsen fra os alle

:wave:

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Sugarbabes72
jeg synes det er den helt rigtige beslutning i har taget - i kender tøserne bedst og ved hvad der er bedst for dem. Jeg har været klasselærer i en 1. klasse hvor der var en pige som helt klart var kommet for tidligt i skole og hun endte også med at gå 1. klasse om - hvilket man næsten kan sige var det mest positive hun fik ud af det år. Så hellere vente til man synes de er parat for der er bare andre krav når de kommer i skole - og bedre at vente et år end presse dem ud i noget de ikke er klar til.

Frederik er til gengæld klar - den eneste der ikke er enig i det er ham selv. Men han har nu heller aldrig været meget for forandringer - før de var uundgåelige. Nogengange er han vist også mod forandringer mest for princippets skyld. Han snakker/øver bogstaver og lyde i ordene konstant - altså ikke noget pres fra os af men fordi han synes det er sjovt. - for ham ville det helt klart være spild at tilbringe et år mere i børnehaven - så han skal bare afsted.

Han starter på lørdag - einschulungstag! - og så skal vi i kirke og bagefter har de deres første 'skoletime' mens forældre og resten af den pukkelryggede familie venter i skolegården. Første skoledag er stor her - og normalt inviterer man hele familien og faddere til fest bagefter - det kan vi jo ikke rigtig - men heldigvis kommer bedstemor og moster på besøg så han også får en lille fest. - og gaver ikke mindst - det får de også. Jeg har klippe klistret en schultüte ( kæmpe kræmmerhus ) som så skal fyldes med små gaver og slik. Udover det får man så også gaver af gæsterne.

Om mandagen går det så rigtig løs med den første normale skoledag.

Har lige købt bøger og materialer til ham - alt lige fra papir til modellervoks. Læsebogen kunne vi leje -men så sparede vi 40 kr så jeg flottede mig og købte den selv - men alle engangsbøger skulle vi også selv købe så det hele blev da lidt halvdyrt.

Men selv om han ikke vil indrømme det så tror jeg nu han glæder sig :)

Undskyld jeg slet ikke har fået kommenteret på dette indlæg!

Det lyder som en virkelig stor dag med første skoledag i Tyskland!

Jeg håber dagen blev god!

Er Frederik glad for skolen?

Underligt at tænke på at i selv skal købe bøger og materialer ( modellervoks :D;) ) . Det er jo bare så langt fra vores hverdag.

Jeg vil gerne høre mere om den tyske skole :gogo:

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites