Arkiveret

Emnet er arkiveret og er nu lukket for yderligere svar.

lene.kj

Skønne majbørn 2007 og de dejlige mødre + nye babyer

Recommended Posts

rome76

Hallo hallo - så stille her dog er.

Her har hverdagens så småt indfundet sig igen - med med med mit lille halvtidsjob bliver jeg jo heldigvis aldrig rigtig stresset :D

Det eneste der stresser mig er faktisk at manden hele tiden er hjemme og kommenterer hvor megen tid jeg bruger på afslapning :lol:

Men arbejdsløs er han nu aldrig blevet - det dersens firma greb om sig og er nu up and running så han knokler faktisk ret meget og sidder lukket inde på kontoret det meste af dagen.

Forrige weekend var jeg et smut i Danmark for at mødes med en flok fra min gamle seminarie klasse - nuj det var hyggeligt :klap: - men hård køretur hjem dagen efter hvor jeg lige måtte ind at powernappe på en rasteplads :bored: - kan ikke holde til det festeri en hel nat mere åbenbart :lol:

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
henrik_1967-2

ØV.

Så skete det.

Fra udgangen af denne måned, har jeg ikke længere, pga manglende ordrer, det job, som jeg har været gladest for i mit lange liv.

Og hvor ramte det mig hårdere, end jeg egentlig havde regnet med.

Men så stod vi pludselig med håret i postkassen. For vi havde jo lovet Ida-Marie, at vi næste år skulle en tur til Alcudia. Men pyt med det. Det ender så med, at jeg hæver pengene, som jeg har indbetalt til efterløn, og så kommer vi allilgevel afsted. Hvis jeg da har penge nok :-)

Hun skal ikke være ked af det, bare fordi jeg mister arbejdet.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
rome76
ØV.

Så skete det.

Fra udgangen af denne måned, har jeg ikke længere, pga manglende ordrer, det job, som jeg har været gladest for i mit lange liv.

Men så stod vi pludselig med håret i postkassen. For vi havde jo lovet Ida-Marie, at vi næste år skulle en tur til Alcudia. Men pyt med det. Det ender så med, at jeg hæver pengene, som jeg har indbetalt til efterløn, og så kommer vi allilgevel afsted. Hvis jeg da har penge nok :-)

Men mon ikke hun forstår det hvis du siger det som det er? Altså hvis du har lyst til at bruge din efterløn på det så er det selvfølgelig fint - men i længden kan man jo ikke betale sig fra alle livets små og store skuffelser.

Men øv med det job :boo: aldrig rart at blive fyret og endnu mere når man er glad for jobbet. Er der noget håb om genansættelse hvis ordrerne kommer igen?

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
rome76

Ihhh jeg synes det er svært med Frederiks fructose intolerance :boo:

Drengen er jo kræsen - som i KRÆSEN :rulle: - vi forlanger at han smager på maden men han synes jo konsekvent bare det smager dårligt så ikke fordi hans repertoire bliver udvidet af det.

Og alt det grønne og relativt sunde - altså frugt - som han mægtig gerne vil spise - det må han ikke :boo:

Og det resterende sunde - altså grøntsager som han gerne må spise det nægter han at spise :evil:

En lang periode gik det ok med at han fik små mængder frugt indimellem - det kunne maven godt klare - men det går bare ikke for tiden. Han begyndte at få ondt i maven igen så nu er vi rimelig konsekvente med at han ikke rigtig får noget men det går bare ikke væk :boo:

Og det er jo synd for ham :trist: - og også lidt for os andre for han stinker seriøst :-P

Men eftersom vi er rimelig konsekvente ud fra den liste vi fik stukket i hånden da det blev konstateret aner vi bare ikke hvad der udløser det - og i min søgning på internettet kan jeg jo bare konstatere at der er fructose i alt for mange ting :rulle:

I gulerødder og agurker - som jeg har fyldt på ham i en lind strøm for det var jo ligesom det eneste sunde han må og ikke mindst ville spise.

Og tomater - så skal vi nu også snuppe ketchuppen og tomatsaucen/ suppen fra hans begrænsede menu:forvirret:

Og i en million andre ting.....

På sedlen stod der at grønsager trods indhold af fructose var ok men jeg ved snart ikke mere :boo:

Men alt i alt så har lægen nu foreslået vi får en tid ved en diætist og jeg håber håber virkelig hun kan hjælpe :genert:

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Sugarbabes72
Nej øv med bil - men nok bedre det skete hjemme i indkørslen end ude på stranden ;) Gik det godt i morges?

Svarer lige på et gammelt indlæg - tænk, jeg har ikke været herinde og skrive siden 1.9 :8::8:

Bilen kører fint igen - den fik skiftet batteri og så har der heldigvis ( 7-9-13 ) ingen problemer været siden......

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Sugarbabes72
Lidt skal hun jo have for akt sit arbejde med at "løsne" tænderne :)

Vi havde en fantastisk tur til Kbh.

Ingen køresyge i toget til Ida-Marie, selvom hun lider af det.

Men hvor er der dog dyrt inde på strøget.

En enkelt torsdag i bl.a. Disney-store kostede over 2500 kr :8::whine:

Oveni det beløb måtte jeg jo lige have den nye Liverpool-trøje :banan:

Fredag var vi i Zoo. Min lillesøster havde sagt, at vi skulle smørre noget mad og tage med samt nogle sodavand. For der var dyrt derinde.

Men jeg er jo så klog.

Jeg skal lige love for, at jeg blev endnu klogere, så jeg skulle ikke tale om priser i Zoo, da vi kom ud til familien igen.

Men det var sgu egentlig en god tur.

Lyder som en dejlig tur til KBH :gogo:

Men 25oo kr i Disney Store!!!! Hva købte i derinde?? Jeg har aldrig været der, så jeg ved ikke hvad det er - andet end jeg forestiller mig at man kan købe bamser og lign. derinde :blush: Så nu er jeg nysgerrig efter at vide, hvordan i brugte 25oo kr :D

Mht madpakker, så har vi stort set altid selv mad med - for det første fordi det netop er vildt dyrt :8: men osse fordi, jeg synes ungerne bliver mere mætte af det vi selv har med - og så er det ret praktisk at man altid lige kan stikke dem lidt mad, hvis de bliver sultne på et "upraktisk" tidspunkt :D

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Sugarbabes72
Hallo hallo - så stille her dog er.

Her har hverdagens så småt indfundet sig igen - med med med mit lille halvtidsjob bliver jeg jo heldigvis aldrig rigtig stresset :D

Det eneste der stresser mig er faktisk at manden hele tiden er hjemme og kommenterer hvor megen tid jeg bruger på afslapning :lol:

Men arbejdsløs er han nu aldrig blevet - det dersens firma greb om sig og er nu up and running så han knokler faktisk ret meget og sidder lukket inde på kontoret det meste af dagen.

Forrige weekend var jeg et smut i Danmark for at mødes med en flok fra min gamle seminarie klasse - nuj det var hyggeligt - men hård køretur hjem dagen efter hvor jeg lige måtte ind at powernappe på en rasteplads - kan ikke holde til det festeri en hel nat mere åbenbart

FEDT med mandens firma :gogo: Bortset fra, at han må se at få sig et kontor væk hjemmefra, så han ikke kan se, hvor meget du slapper af :-P

Lyder sjovt med festen - er imponeret over at du overhovedet kunne overveje at køre så langt dagen efter :worship: men det er du måske osse færdig med at tro, at du kan nu :lol:

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Sugarbabes72
ØV.

Så skete det.

Øv, hvor er det synd for dig at du er blevet fyret :ae: Og så ovenikøbet fra det job, du har været mest glad for :boo:

Kan du være heldig at blive genansat, hvis de igen får noget at lave?

Og hvis ikke/eller indtil da: er der så overhovedet noget job at få?

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Sugarbabes72
Ihhh jeg synes det er svært med Frederiks fructose intolerance

Drengen er jo kræsen - som i KRÆSEN - vi forlanger at han smager på maden men han synes jo konsekvent bare det smager dårligt så ikke fordi hans repertoire bliver udvidet af det.

Og alt det grønne og relativt sunde - altså frugt - som han mægtig gerne vil spise - det må han ikke :boo:

Og det resterende sunde - altså grøntsager som han gerne må spise det nægter han at spise :evil:

En lang periode gik det ok med at han fik små mængder frugt indimellem - det kunne maven godt klare - men det går bare ikke for tiden. Han begyndte at få ondt i maven igen så nu er vi rimelig konsekvente med at han ikke rigtig får noget men det går bare ikke væk :boo:

Og det er jo synd for ham :trist: - og også lidt for os andre for han stinker seriøst :-P

Men eftersom vi er rimelig konsekvente ud fra den liste vi fik stukket i hånden da det blev konstateret aner vi bare ikke hvad der udløser det - og i min søgning på internettet kan jeg jo bare konstatere at der er fructose i alt for mange ting :rulle:

I gulerødder og agurker - som jeg har fyldt på ham i en lind strøm for det var jo ligesom det eneste sunde han må og ikke mindst ville spise.

Og tomater - så skal vi nu også snuppe ketchuppen og tomatsaucen/ suppen fra hans begrænsede menu:forvirret:

Og i en million andre ting.....

På sedlen stod der at grønsager trods indhold af fructose var ok men jeg ved snart ikke mere :boo:

Men alt i alt så har lægen nu foreslået vi får en tid ved en diætist og jeg håber håber virkelig hun kan hjælpe :genert:

Ej, hvad er der så snart tilbage knægten må spise??? :8:

Jeg synes det kan være svært nok at finde på varieret aftensmad ( eller kæresten gør :D ) og med sådan en mængde begrænsninger må det da være endnu mere møgirriterende!! Osse for et barn, der IKKE er kræsen!

Og når så han ovenikøbet får ondt i maven :boo: Lyder som en god ide med en diætist til hjælp! Så håber jeg hun har nogle gode fif til, hvordan i kan afgrænse hvad der kan være årsagen til mavegenerne!!

Stakkels Frede :ae::trist:

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
henrik_1967-2
Øv, hvor er det synd for dig at du er blevet fyret :ae: Og så ovenikøbet fra det job, du har været mest glad for :boo:

Kan du være heldig at blive genansat, hvis de igen får noget at lave?

Og hvis ikke/eller indtil da: er der så overhovedet noget job at få?

Jeg må indrømme, at jeg var tudefjæs den dag, jeg fik opsigelsen.

Det er desværre så godt som umuligt at finde jobs her i omegnen.

Men for at se på det positive, så hævede jeg mine efterlønspenge. Jeg ved ikke rigtig, og det var fornuftigt, eller om det var dumt.

Men vi købte elevationssenge, og så har vi bestilt 14 dage til Alcudia med all-inclusive. Desuden har jeg købt nye briller og solbriller. Begge dele med glidende overgang. Der skulle også gerne blive penge til pas og kufferter.

Så må kæresten stå for lommepengene.

Jeg gad nok vide, hvor mange vi skal bruge til 14 dage??

Pt har Ida-Marie to tænder mere, som sidder løse.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites