Jump to content
Velkommen til Jubii Debat
simpleways

ACN... erfaring.. Pyramidespil?

Recommended Posts

simpleways

Hejsa

Har været til rekruteringsmøde hos et firma der hedder ACN!

De har mange mange mange kunder verden over...

Er der nogle som kender til det og har arbejdet for dem?

Man skal sælge Video telefoni og mobil abonnement m.m. til sine venner og bekendte...

Det virker bare som om det er for godt at være sandt.. som der blev sagt "vi har mange kunder vi stadig tjener penge på efter 5 år, og de er jo godt tilfreds med produktet, også selvom de kan få det billigere andre steder, men de tænker jo ikke at skifte"....

Det er jo fucked up... Firmaet er på verdensplan mega kendt åbenbart og momsregistreret... man kan åbenbart trække kørsel/transport fra i skat hvert år, hvis man fx har været i Tyskland hos en ven og rekruttere endnu en 'sælger'.

Har du erfaring med ACN ?

Nu er jeg selv uddannet skuespiller, og det er faktisk underligt som halvdelen af de 50 mennesker til mødet, som var "nye" interesserede folk li'som mig, bare virkede som om nogle af dem var "statister" der var gamle medlemmer men agerede nye..

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
hellekrog

Jeg kender lidt til det og siger bare: glem det!

Hvis det lyder for godt til at være sandt, så er det det nok også.

Det jeg kender til dem ligger godt nok 4 år tilbage i tiden og dengang skulle man lægge ca 3000 og hverve 5 nye kunder i første omgang.

De 5 personer du hverver, skal så igen hver hverve 5 personer, og for hver gang de hverver 5 personer, tjener du så lidt. Meget meget lidt.

Du tjener en procentdel af deres mobilforbrug, så der skal hverves rigtig mange nye kunder, før det giver noget på kontoen.

Og som du selv siger, hvem skifter ikke til det billigste mobilselskab i disse tider...

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
vmb409

Glem det med mindre du vil vaere uvenner med dine venner og familie.

Det er en afart af pyamidespil, og det er ganske faa der kan tjene noget ved det, og ihvertfald ikke i de foerste mange aar.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
vmb409

Hvis de fortaeller dig at de er kendte i USA, saa passer det ikke. Kiosken henne paa joernet er forhaabentlig ogsaa moms registreret. Det skal man vaere for at drive forretning i Danmark lige som alle andre steder i verden.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
JD1979

Bare det at du tænker, at det kan være pyramidespil, burde være nok til, at du trækkede følehorne til dig.....

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
simpleways

ja men jeg syntes også det lugtede langt væk allerede fra starten af mødet... alle er SÅ "det er bare så fantastisk det her" og tror sgu på at nogle VAR statister!! Mega fusk! Man bli'r fandme gal og rystet over at der er folk der er sådanne og folk der hopper på vognen...

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
simpleways

ja men de fortæller om at man trækker bare flybillet og transport fra

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Amik526

Jeg har en kammerat der blev hværget for efterhånden 4-5 år siden...

Eftersom de selv skal afholde alle rejseudgifter, kursusudgifter, materialeudgifter og div. andet gejl + at han kun får en promille af hvad hans kunder taler for i minuttet, så tvivler jeg på der er overskud i regskabet endnu :rulle: Ja, vi skal jo også huske stargebyret...

Jeg kan godt huske han fortalte de jo kunne hværge bland venner og familie.. men der står vist nok i købeloven at man IKKE må hværge blandt venner og familie, så dér har ACN jo et problem i den salgsteknik de anvender på deres møder.

Jeg ville aldrig hoppe med på den slags.. det ér for godt til at være sandt og ja, det skulle ikke undre mig der sad statister med til sådan et møde... :gruble:

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Excentrica

Tror muligvis jeg også engang har været til sådan et møde.

Kan i hvert fald huske, at en veninde spurgte, om jeg ville med til noget informationsmøde.

Det lugtede også langt væk af pyramidespil, men jeg fik da en gratis sodavand og noget slik :lol:

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Jebus
ja men de fortæller om at man trækker bare flybillet og transport fra

Men det kræver jo også, at din virksomhed har en omsætning, du kan trække det fra i - altså at din virksomhed har en indtægt hvormed den kan betale dig (medarbejderen) transportgodtgørelse.

Så hvis du skal bruge 2-3000 på at flyve til Tyskland, men din virksomhed kun tjener et par hundrede på det - ja så er det stadig en dårlig forretning.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Opret dig som bruger eller log ind for at deltage i debatten.

Du skal have en profil for at kunne kommentere...

Opret ny bruger

Opret dig på Danmarks største Debat site - det er nemt!

Opret ny bruger

Log ind

Har du allerede oprettet en bruger? Log ind her.

Log ind

• Opret ny...