Jump to content
Velkommen til Jubii Debat

Arkiveret

Emnet er arkiveret og er nu lukket for yderligere svar.

Guldpilen

Hvad er en normal trækprocent?

Recommended Posts

Guldpilen

Ja, hvad er den normale trækprocent? Altså, hvad bliver den som standard sat til?

Min trækprocent til A-skat er 38% og til AM 8% = En samlet trækprocent på 46%. Er det ikke meget normalt?

Grunden til jeg spørger at at jeg netop har fået at vide at den normale trækprocent da er 41%.. Og nu bliver jeg så i tvivl :forvirret For de 38% + de klassiske 8% er hvad min automatisk bliver sat på. Så jeg formoder da at det er det rigtige.

At jeg så netop selv har øget min trækprocent til 40% i stedet for de 38% er en helt anden sag.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Beauty_Inside

Jeg har "altid" haft en trækprocent på 40%, i år er det så 39%.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
plattapuss
Ja, hvad er den normale trækprocent? Altså, hvad bliver den som standard sat til?

Min trækprocent til A-skat er 38% og til AM 8% = En samlet trækprocent på 46%. Er det ikke meget normalt?

Grunden til jeg spørger at at jeg netop har fået at vide at den normale trækprocent da er 41%.. Og nu bliver jeg så i tvivl :forvirret For de 38% + de klassiske 8% er hvad min automatisk bliver sat på. Så jeg formoder da at det er det rigtige.

At jeg så netop selv har øget min trækprocent til 40% i stedet for de 38% er en helt anden sag.

Det der har været mest normalt for mig er en trækprocent på et sted mellem 40-42 + de 8 % til AM (pt er det noget andet da jeg er på barsel)

Så jeg vil umiddelbart gætte på at den der siger at normalen er 41 har lidt ret, nemlig hvis h*n glemmer AM-bidraget

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
pm53

Så vidt jeg ved, har AM-bidraget intet med trækprocenten at gøre. AM-bidraget bliver trukket før fradragene.

Jeg tror også, det er meget normalt med en trækprc. på 41.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
codul

Det billigste sted at bo er Gentofte kommune her er den samlede trækprocent 34,91 (22,8% kommune, 8% Sundhed og 0,44 i kirkeskat + 3,67 i bundskat).

Den dyreste kommune er Langeland hvor trækprocenten er 40,64 (27,8% kommune, 8% Sundhed og 1,18 i kirkeskat + 3,67 i bundskat)).

Alt efter din indkomst mv. bliver trækprocenten så justeret ud fra det, betaler man topskat stiger den gennemsnitlige trækprocent

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
libria

kan du ikke hjælpe mig her? har nemlig hørt den flere gange. hvis man gør det burde man få penge tilbage ikke? altså hvis alle de andre ting inde på ens opgivelse er rigtig?

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Guldpilen
kan du ikke hjælpe mig her? har nemlig hørt den flere gange. hvis man gør det burde man få penge tilbage ikke? altså hvis alle de andre ting inde på ens opgivelse er rigtig?

Hvad er det du skal have hjælp til?

Hvis du ønsker at øge din trækprocent skal du bede din arbejdsgiver om at øge den. Det er ikke noget du kan gøre selv.

Men jo.. Hvis alle andre oplysninger er korrekte, er det en slags skjult opsparing, sådan at man burde været garanteret i at få penge tilbage i skat året efter.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
libria
Hvad er det du skal have hjælp til?

Hvis du ønsker at øge din trækprocent skal du bede din arbejdsgiver om at øge den. Det er ikke noget du kan gøre selv.

Men jo.. Hvis alle andre oplysninger er korrekte, er det en slags skjult opsparing, sådan at man burde været garanteret i at få penge tilbage i skat året efter.

ok, jeg er på su, så kan gøre det selv inde på su.dk ;)

men hvorhenne kan jeg finde ud af hvor høj den er i forvejen?

det står ikke inde på min selvangivelse, har kigget.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Guldpilen

Det kan jeg så ikke svarer på. Jeg kan se det på min lønseddel. Men der er sikkert en anden klog en som kan svarer på det for dig.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
gg81

Set fra skat's side, er SU en indtægt. Så hvis du skal ændre din skatte procent, skal du øge din indtægt. Det gør på skat's tast selv side. Hvor efter skat sender dit opdaterede skattekort til SU styrelsen; som foretager det nye skattetræk ved næste SU udbetaling.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Gæst
Dette emne er nu lukket for yderligere svar.

• Opret ny...