Læs vores privatlivspolitikPrivatlivspolitik Administrér samtykke
Jump to content
Velkommen til Jubii Debat
GVA06

Om at overhale indenom..

Recommended Posts

Derived242
Eller også var der bare ikke nogen motorveje i nærheden. Jeg var heller ikke på motorvej.

Som jeg husker det, er det KUN på Bornholm man må tage kørekort uden at have været på motorvej.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Flabbataz
Som jeg husker det, er det KUN på Bornholm man må tage kørekort uden at have været på motorvej.

Det tror jeg ikke. De skal på køreteknisk anlæg - glatbanekursus - og så tager de lige en motorvejstur også, når de er herovre. Så vidt jeg ved.

Jeg tog kort i 1989 på Bornholm, hvor man ikke skulle på glatbane. Det indførte de i 1990.

Flabbinj

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Derived242
Det tror jeg ikke. De skal på køreteknisk anlæg - glatbanekursus - og så tager de lige en motorvejstur også, når de er herovre. Så vidt jeg ved.

Jeg tog kort i 1989 på Bornholm, hvor man ikke skulle på glatbane. Det indførte de i 1990.

Flabbinj

Måtte lige finde kravene

"Kørsel på motorvej er obligatorisk, hvor en dobbelt undervisningstime tillader kørsel både frem og tilbage til motorvejen og kørsel på motorvejen. I andre tilfælde skal kørelæreren danne hold med flere elever, der skiftes til at køre.

Hvor forholdene herefter udelukker kørsel på motorveje, skal kørelæreren gennemføre øvelser i tilkørsel med sammenfletning, fx. til en motortrafikvej eller en større vej, hvor højere hastighed er tilladt."

Vil gå ud fra, at det sidste er målrettet Bornholm

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
kvaser68
Måtte lige finde kravene

"Kørsel på motorvej er obligatorisk, hvor en dobbelt undervisningstime tillader kørsel både frem og tilbage til motorvejen og kørsel på motorvejen. I andre tilfælde skal kørelæreren danne hold med flere elever, der skiftes til at køre.

Hvor forholdene herefter udelukker kørsel på motorveje, skal kørelæreren gennemføre øvelser i tilkørsel med sammenfletning, fx. til en motortrafikvej eller en større vej, hvor højere hastighed er tilladt."

Vil gå ud fra, at det sidste er målrettet Bornholm

vi er altså nogle hvis kørekort er så gammelt at det er skrevet på pergament;) jeg har hverken været på glatbane eller motorvej... det var dengang man kunne snakke sig ud af en teoriprøve;)

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Autogami
vi er altså nogle hvis kørekort er så gammelt at det er skrevet på pergament;) jeg har hverken været på glatbane eller motorvej... det var dengang man kunne snakke sig ud af en teoriprøve;)

Motorvejen var jeg dog på, dengang tilbage i det herrens år 1983.

bane...glatbane...øhhhh hva ? næææ såden noget nymodens pjat havde vi ikke behov for dengang.

Mundtlig teori var en god ting.

10 min. tog det mig at bestå inkl. udfyldelse af papirerne

:-P

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Stoffifee

Så vidt jeg ved må man godt passerer indenom, men en desideret over- (inder) haling må man ikke... Eks ved kø-kørsel skal man jo bare følge trafikken...

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
solveig61
Skrevet (redigeret)
Så har du nok haft en kørelærer der er sluppet lidt nemt om ved tingene ;)

Vi skulle jo ca. 100 km væk fra den by jeg tog kørekort i, for at komme til en motorvej. Dengang var der lidt motorvej omkring Aalborg og måske lidt omkring Århus.

Dengang var der heller ikke krav om hverken motorvejs kørsel eller kravlegård

Som jeg skrev i det oprindelig indlæg, så var det tilbage i 1983/84

Redigeret af Gæst

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Mavser
Vi skulle jo ca. 100 km væk fra den by jeg tog kørekort i, for at komme til en motorvej. Dengang var der lidt motorvej omkring Aalborg og måske lidt omkring Århus.

Dengang var der heller ikke krav om hverken motorvejs kørsel eller kravlegård

Som jeg skrev i det oprindelig indlæg, så var det tilbage i 1983/84

Jamen, bare fordi der ikke var motorvej i nærheden, er det jo ikke ensbetydende med at det ikke er noget der blev gennemgået i teorien - som jeg også skrev tidligere ;)

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
hopeless_bitch
Jamen, bare fordi der ikke var motorvej i nærheden, er det jo ikke ensbetydende med at det ikke er noget der blev gennemgået i teorien - som jeg også skrev tidligere ;)

Hvem fanden kan huske teori fra 1984 om at signalere til forankørende på en motorvej, som fandtes i den anden ende af landet? :-D

Jeg tror så ikke det var en del af teorien dengang. Men jeg skal da ikke afvise det blankt. Men hvor står det i dag og hvad er det korrekte?

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
hopeless_bitch

Mundtlig teori var en god ting.

10 min. tog det mig at bestå inkl. udfyldelse af papirerne

:-P

Det var hyggeligt. Min motorsagkyndige lod min kørelærer stille alle spørgsmål mens han selv sad med benene oppe på bordet og nikkede og røg pibe. Uh...de gode gamle dage :D

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Opret dig som bruger eller log ind for at deltage i debatten.

Du skal have en profil for at kunne kommentere...

Opret ny bruger

Opret dig på Danmarks største Debat site - det er nemt!

Opret ny bruger

Log ind

Har du allerede oprettet en bruger? Log ind her.

Log ind

• Opret ny...