Læs vores privatlivspolitikPrivatlivspolitik Administrér samtykke
Jump to content
Velkommen til Jubii Debat
GVA06

Om at overhale indenom..

Recommended Posts

solveig61
Og et sidespor: Det er ikke unødig brug af hornet at dytte farvel eller goddag hvergang man kører hjemmefra eller kommer hjem igen til lillemor.

Det må man godt, for man skal jo afprøve om hornet virker med jævne mellemrum. :)

Ha, ha

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
pininfarina
Iflg. den teori jeg havde, for mindre et år siden, så blinker man med det lange lys, for at markere man gerne vil overhale. Det går ikke ind under "unødigt brug".

Hvorimod du kun må bruge hornet for at forhindre fare. Og om muligt skal "nøjes" med at bruge lyset for at markere.

Din opfattelse af overhalingsblink vil jeg gerne have bekræftet at Bent betjent.

Jeg tror nok at denne lovlige(?) brug af langt lys, bliver opfattet negativt af en del tambourmajorer* , som jeg har oplevet, - også på disse sider.

"Du skal ikke komme her og blinke af mig. Jeg kører det jeg må og så skal DU Fa.... IKKE komme her og - blah - blah - blah -":sur:

* : En tambourmajor leder som bekendt feltet an, og man ser ikke med blide øjne på at blive overhalet.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Goozilla
Man har vel nyt kørekort og kan huske sin teori :D

At ens kørekort er gammelt har aldrig været en undskyldning for ikke at kunne sin teori. Selvom der desværre er mange i DK, der har den opfattelse, at høj alder på kørekortet er lig med erfaring, der jo som bekendt trumfer teori og lovgivning. :stoned:

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
PlusEsseQuamSimultatur
Der er tale om en forbikørsel og ikke en overhaling. Hvorfor skulle man dog sænke trafikken fordi tåberne i ydersporet holder i kø ?

Det er kun forbikørsel hvis der er kø på motorvejen. Ellers skal man i realiteten, bremse op og skifte vognbane 2 gange, overhale og så skifte 3 vognbaner igen for at overhæle en bil der ikke kan finde ud af at holde til højre

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
PlusEsseQuamSimultatur
Jeg vil gerne se noget lovstof omkring det lovlige i at blinke med det lange lys for at komme frem i køen.

Det var ikke lovligt, da jeg tog kørekort, men det kan selvfølgelig have ændret sig...

Jeg fik det at vide af en politibetjent i går at det var tilladt at markerer at man kom med højere fart og derfor ønskede at overhale

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
KaninenElvis

altså for ca 1 år siden var der i station 2 skjult kamera i en politibil (anonym)

En betjent kører på en 3 sporet motorvej og en bil kører i 2. spor trods der er frit i 1. spor. Betjenten vil overhale og blinker med overhalingsblinket. Dette resulterer i at føreren af bilen foran ruller vinduet ned og rækker en fin fuck.finger ud af vinduet (han blev så standset og fik en bøde :lol:) men det er det som nogen herinde er inde på -

det bliver af rigtig mange opfattet som provakation når nogen blinker med lyset??

da jeg tog kørekort mener jeg kun, at vi lærte at gøre det ved store køretøjer fx langsomkørende traktorer med store vogne-ikke alm. biler.

men kan være jeg husker galt ?

men det er personligt kun der jeg selv benytter det i dag.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Mavser
Nok må man ikke overhale indenom, men har nogen af jer kørt på Vejlefjordbroen siden der kom et ekstra spor på? Det er jo sådan en "lokalspor", der går ud på at accelerationssporet ved tilkørslen før broen ikke forsvinder med fortsætter hele vejen over broen og kører af igen ved frakørslen, og der er derfor de brede striber mellem det højre og det midterste spor.

Hvordan er reglerne omkring det? Må man "forbikøre" en langsommere lastbil, der kører i midterste spor, eller vil det være en overhaling indenom?

Den diskussion har vi haft her på debatten - jeg tabte og måtte indse at man gerne må køre højre om på Vejlefjordbroen, hvis man skal af ved førstkommende afkørsel. Det er dog ikke tilladt at trække ind i højre spor, overhale og derefter trække ud igen - så trækker man ind i højre spor SKAL man køre af næste gang, ikke noget med at fortryde ;) Det er forøvrigt det eneste sted i landet, reglerne er på den måde...

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Mavser
Manglende højrekørsel er en sørgelig ting.

Heldigvis kender jeg til loven om overhaling indenom, hvilket gør at jeg naturligvis ikke kunne finde på at gøre det....altså når hfs10 er i nærheden.

:engel:

Samme her :fløjt: og jeg bruger heller aldrig lyset til at markerer at folk skal flytte deres møgspand ind til højre som loven foreskriver :engel:

Så må man jo bare krydse fingre for at I ikke får slået nogle ihjel :)

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Autogami
Så må man jo bare krydse fingre for at I ikke får slået nogle ihjel :)

For netop at fremme heldet, har jeg altid korslagte arme og ben samt så mange fingre krydset som muligt, når jeg fortager en overhaling indenom.

:)

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Mavser
For netop at fremme heldet, har jeg altid korslagte arme og ben samt så mange fingre krydset som muligt, når jeg fortager en overhaling indenom.

:)

:lol:

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Opret dig som bruger eller log ind for at deltage i debatten.

Du skal have en profil for at kunne kommentere...

Opret ny bruger

Opret dig på Danmarks største Debat site - det er nemt!

Opret ny bruger

Log ind

Har du allerede oprettet en bruger? Log ind her.

Log ind

• Opret ny...