Læs vores privatlivspolitikPrivatlivspolitik Administrér samtykke
Jump to content
Velkommen til Jubii Debat
GVA06

Om at overhale indenom..

Recommended Posts

Rapfisk

Det koster i øvrigt et klip at overhale indenom.

Manglede også bare. Det er noget af det allerfarligste, man kan gøre i trafikken :boo:

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
JydenFraHerlev

Hvis nogen snøvler sig afsted med 50 km/h i venstre vognbane, så formoder jeg altid at et venstresving er under forberedelse.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Nyeng

Jeg havde den samme diskussion med min mor for noget tid siden. Hun mente bestemt godt, at man måtte køre forbi til højre. For som hun sagde, var det en forbikørsel og ikke en overhaling. Men jeg vidste så egentlig ikke det med, at man må køre forbi hvis trafikken glider automatisk.

I Norge forsøgte jeg forgæves at lære min norske kæreste, at man skulle holde til højre. Deroppe var det helt galt med højrekørslen, så til sidst blev jeg i tvivl om de mon havde andre færdselsregler :gruble:

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
solveig61
Men fuck hvor er det pisseirriterende at så mange danskere ikke kan finde ud af at holde til høje, det ødelægger i den grad flowet i trafikken.

Fuldstændig enig

Hvordan må/kan man så signalere til den forankørende om at holde til højre. (Hviket man ifølge min gamle teori, også SKAL)

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
weff

Nok må man ikke overhale indenom, men har nogen af jer kørt på Vejlefjordbroen siden der kom et ekstra spor på? Det er jo sådan en "lokalspor", der går ud på at accelerationssporet ved tilkørslen før broen ikke forsvinder med fortsætter hele vejen over broen og kører af igen ved frakørslen, og der er derfor de brede striber mellem det højre og det midterste spor.

Hvordan er reglerne omkring det? Må man "forbikøre" en langsommere lastbil, der kører i midterste spor, eller vil det være en overhaling indenom?

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
PlusEsseQuamSimultatur
Fuldstændig enig

Hvordan må/kan man så signalere til den forankørende om at holde til højre. (Hviket man ifølge min gamle teori, også SKAL)

Som angie siger, så gør d det ved at bruge det lange lys, det er fuldt lovligt :)

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
PlusEsseQuamSimultatur
Nok må man ikke overhale indenom, men har nogen af jer kørt på Vejlefjordbroen siden der kom et ekstra spor på? Det er jo sådan en "lokalspor", der går ud på at accelerationssporet ved tilkørslen før broen ikke forsvinder med fortsætter hele vejen over broen og kører af igen ved frakørslen, og der er derfor de brede striber mellem det højre og det midterste spor.

Hvordan er reglerne omkring det? Må man "forbikøre" en langsommere lastbil, der kører i midterste spor, eller vil det være en overhaling indenom?

Har lige tjekket med noget politi i familien - det er at betragte som en overhaling indenom.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
weff
Har lige tjekket med noget politi i familien - det er at betragte som en overhaling indenom.

Så det vil sige, at hvis man vil det ekstra "lokale" spor, kan man ikke køre mere end de 80 som lastbilerne kører? Så er der da ikke noget at sige til, alle folk alligevel kører ud i overhalingssporet

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
thomas1972

Der er tale om en forbikørsel og ikke en overhaling. Hvorfor skulle man dog sænke trafikken fordi tåberne i ydersporet holder i kø ?

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
mand.en

Og et sidespor: Det er ikke unødig brug af hornet at dytte farvel eller goddag hvergang man kører hjemmefra eller kommer hjem igen til lillemor.

Det må man godt, for man skal jo afprøve om hornet virker med jævne mellemrum. :)

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Opret dig som bruger eller log ind for at deltage i debatten.

Du skal have en profil for at kunne kommentere...

Opret ny bruger

Opret dig på Danmarks største Debat site - det er nemt!

Opret ny bruger

Log ind

Har du allerede oprettet en bruger? Log ind her.

Log ind

• Opret ny...