GVA06

Om at overhale indenom..

Recommended Posts

hfs10
Den diskussion har vi haft her på debatten - jeg tabte og måtte indse at man gerne må køre højre om på Vejlefjordbroen, hvis man skal af ved førstkommende afkørsel. Det er dog ikke tilladt at trække ind i højre spor, overhale og derefter trække ud igen - så trækker man ind i højre spor SKAL man køre af næste gang, ikke noget med at fortryde ;) Det er forøvrigt det eneste sted i landet, reglerne er på den måde...

Nej, det må man ikke....Det er der en ØL dom for....Hvorfor skulle man måtte det netop der?

Medmindre at det er en frakørsel....Altså der hvor du kører.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
T38
Nej, det må man ikke....Det er der en ØL dom for....Hvorfor skulle man måtte det netop der?

Politibetjente og deres forkortelser ..... TSK TSK TSK ... :rulle:

Jeg har gættet at ØL dom ikke har noget med alcohol at gøre .... :8:

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Autogami
Politibetjente og deres forkortelser ..... TSK TSK TSK ... :rulle:

Jeg har gættet at ØL dom ikke har noget med alcohol at gøre .... :8:

Det er nok noget så kedeligt som Østre Landsret

:tie:

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Mavser

Det var også det spørgsmål jeg stillede politimesteren i Vejle. Ikke destomindre var svaret at på Vejlefjordbroen må man godt benytte den ekstremt lange afkørselsbane til at passere øvrig trafik højre om, hvis man skal af ved den førstkommende afkørsel.

EDIT: Fandt den gamle tråd, og det indlæg jeg skrev, hvor jeg citerer mailen jeg fik fra politiet i Vejle http://dindebat.dk/trafik-transport/664572-vejlefjordbroen-2.html#post17654437

Redigeret af Gæst

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
weff
Den diskussion har vi haft her på debatten - jeg tabte og måtte indse at man gerne må køre højre om på Vejlefjordbroen, hvis man skal af ved førstkommende afkørsel. Det er dog ikke tilladt at trække ind i højre spor, overhale og derefter trække ud igen - så trækker man ind i højre spor SKAL man køre af næste gang, ikke noget med at fortryde ;) Det er forøvrigt det eneste sted i landet, reglerne er på den måde...

Hvad så, hvis man kører på ved tilkørslen før broen; må man så blive i det spor og køre høje om andre, langsommere trafikanter for så at trække ud i de to normale spor inden næste frakørsel?

BTW: En afkørsel er at køre af vejen, hvilket de færreste har lyst til ved motorvejshastigheder :tie::fløjt:

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Mavser
Hvad så, hvis man kører på ved tilkørslen før broen; må man så blive i det spor og køre høje om andre, langsommere trafikanter for så at trække ud i de to normale spor inden næste frakørsel?

BTW: En afkørsel er at køre af vejen, hvilket de færreste har lyst til ved motorvejshastigheder :tie::fløjt:

Jeg forstod det som at man kun må gøre det, hvis man kører af ved førstkommende frakørsel :) men du kan jo prøve at skrive en mail til politimesteren i Vejle, de er ret hurtige til at svare.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
skoda309
For netop at fremme heldet, har jeg altid korslagte arme og ben samt så mange fingre krydset som muligt, når jeg fortager en overhaling indenom.

:)

et spørgsmål til netop dette håber nogen kan svare:)

hvis en person skifter fra 2. vognbane til første idet der er én der overhaler indenom i 1. vognbane er det så 100% den person der overhaler indenom der har skylden?

en ven mener nemlig at man som kørende i 2. vognbane vel også skal se sig for før man foretager vognbaneskift som man vel netop gør ved at køre fra 2. til 1. vognbane

hvem ville få skylden der?

er kørende i 2. vognbane 100% ansvarsfri:gruble:

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
KategoriB

§18 stk. 2. i færdselsloven kan hjælpe lidt

Stk. 2. Kørende skal før igangsætning fra kanten af vejen, ved

vognbaneskift eller anden ændring af køretøjets placering til siden

sikre sig, at manøvren kan udføres uden fare eller unødig

ulempe for andre. Det samme gælder, når den kørende vil standse

eller hurtigt nedsætter hastigheden.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
skoda309
§18 stk. 2. i færdselsloven kan hjælpe lidt

Stk. 2. Kørende skal før igangsætning fra kanten af vejen, ved

vognbaneskift eller anden ændring af køretøjets placering til siden

sikre sig, at manøvren kan udføres uden fare eller unødig

ulempe for andre. Det samme gælder, når den kørende vil standse

eller hurtigt nedsætter hastigheden.

går ud fra det var svar på mit spørgsmål?

dvs at det ikke kun er den der overhaler indenom der har hele skylden der?:gruble:

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Mavser
går ud fra det var svar på mit spørgsmål?

dvs at det ikke kun er den der overhaler indenom der har hele skylden der?:gruble:

Det bliver sikkert fordelt 10/90 til den der overhaler inden om, men selvfølgeligt skal den der trækker ind orientere sig :)

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Opret dig som bruger eller log ind for at deltage i debatten.

Du skal have en profil for at kunne kommentere...

Opret ny bruger

Opret dig på Danmarks største Debat site - det er nemt!

Opret ny bruger

Log ind

Har du allerede oprettet en bruger? Log ind her.

Log ind