Jump to content
Velkommen til DinDebat

Arkiveret

Emnet er arkiveret og er nu lukket for yderligere svar.

rifilupi

13 årig pige med kæreste på 18.... hjælp

Recommended Posts

rifilupi

Det blir nok en længere historie, det her,men håber i kan hjælpe. Det handler om min kærestes datter på 13 som er flyttet over til os for et halvt år siden. Hun har haft det svært derhjemme af flere årsager, og alt gik i hårknude med hendes mor til sidst, da hun løg om alt, var sammen med ældre drenge, som hun også løj for osv. så det endte med at hun blev mandsopdækket af sin mor, da hun fandt ud af at hun havde haft sex med en på 17, da hun selv kun var 12 og det kan jeg godt sætte mig ind i.

I starten havde vi også store problemer, hun løj om alt, også over for drenge om at hun var ældre, stak af, var efterlyst af politiet osv.

Men efter utallige samtaler vendte det hele pludseligt, vi sagde at selvfølgelig må hun ha kæreste, men at en på 16 måske var den højeste alder vi syntes var ok. Hun skulle skrive sin rigtige alder på profiler osv. Hun fik så en kæreste på 16 og alt er gået godt, hun er meget gladere, for vi prøver at anderkende og acceptere hendes liv. Men men men, nu har hun fundet en kæreste der snart blir 18 og jeg er i syv sind om hvad jeg skal gøre, jeg holder utrolig meget af hende, hun er en dejlig pige, som jeg gerne vil passe på, men jeg har selv kun haft 3 drenge, som nok har fået en noget anden opdragelse, hvor man talte om alt og gik på kompromis. Men hvad skal jeg /vi gøre. Forbyde, acceptere eller hvad, syntes i ?????

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
dreamymus

Kan nu godt følge hendes mor, jeg ville flippe fuldstændig ud hvis min datter som nu er 12 kom hjem og sagde hun havde været i seng med en på 17. Så kan udemærket sætte mig ind i moderens sted. Jeg ville ikke acceptere at min datter når hun blir 13 kommer hjem med en på 18. men den er nok svær, alle forældre er jo ikke ens, men jeg ville ikke kunne acceptere det, om så tøsen fik anfald over det, ja så tog man den bare derfra.Og en på 18 kan jo blive anklaget for sex med mindre årige. det er meget tidlig jeres datter har været aktiv inden for sex. jeg håber da at i finder en løsning sammen så alle bliver glade.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Brix81

Som teenager havde jeg også en kærste der var meget ældre end mig (jeg var 15 og han 24) men mine forældre tacklede det ved at acceptere at vi var sammen, så længe at han var klar over hvor ung jeg var og vi sov kun sammen hos enten hans forældre eller mine (aldrig alene i et hus) Nu ved jeg godt at det ikke helt kan sammenlignes med en der er 13, da man som 15 årig egentlig lovligt er gammel nok. Men aldersforskellen var der jo alligevel og det gik egentlig meget fint med den ordning.

Jeg er enig med at I ikke kan forbyde hende at være sammen med ham, for alle teenagere er trodsige og jo mere i forbyder det jo mere vil de være sammen. Så det bedste ville nu være at tillade deres forhold og prøv at inviterer ham over for at se ham an :) og hvis det nu viser sig at I godt kan lide ham, kan I eventuelt prøve på en meget høflig måde at fortælle ham hvor skeptisk I var da datteren først fortalte jer om ham, men I synes nu at han virker som en meget flink fyr og vil godt give dem en chance, men på samme tid bede ham om at være forsigtig pga den risiko han ligger i dette forhold (med at han kan blive anholdt for at være sammen med en mindreårig) og fortæl ham at hun jo kun er 13 år gammel og I har ikke lyst til at jeres datter skal prøve at gå igennem sådan en situation med anholdt kærste osv.

Det vigtigste er ihvertfald at komme ind på emnet på en meget nænsom måde for ikke at gøre ham og hende sur. Der er ingen grund til at få ham til at føle at I angriber ham for han vil med sikkerhed fortælle hende det og så er fanden jo først løs hvis de føler at I angriber

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
atacama

Jeg synes, I skal vise pigen forståelse og omsorg i stedet for at kritisere og forbyde. Snak med hende om tingene. At man fx kun skal have sex, hvis man faktisk har lyst, at hun det er ok at sige nej, at hendes kæreste er ældre og sikkert har mere erfaring osv.

Jeg tror kun, at I skaber mere oprørsk adfærd ved at forbyde hende ting.

Min kærestes lillesøster har i øvrigt haft kærester, siden hun var 13 år. Da hun var 14, havde hun en kæreste på 18 år. Ham har hun så stadig - de har været sammen i 4 år og er lige flyttet sammen. Det kan jo faktisk være, at de har noget godt sammen, selvom de møder hinanden tidligt.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
atacama
Jeg ville nok invitere ham der gutten over til middag.. Dér ville jeg se ham an og senere på aftenen ville jeg tage ham til side og tage den alvorlige snak med ham; at hun er mindreårig, at de ikke må have sex, dahan kan blive anklaget for .. ja, hvad hedder det nu?! .. altså at han er mega meget på skideren, hvis de dyrker sex..

Derefter ville jeg sige, at de ikke må overnatte sammen

Jeg tror ikke, at du får meget ud af at forbyde at de er sammen, for så skal de da nok se hinanden.. Du kan heller ikke undgå at de dyrker sex, hvis de vil det, men det at de ikke overnatter sammen burde mindske det bare lidt, men undgå det kan du nok ikke

Jamen, hvorfor så prøve at forbyde det? Det eneste, man får ud af den slags trusler og forbud, er da at de skjuler det og bliver endnu mere opsatte på at gøre, som de vil...

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Tom2x
Jeg synes, I skal vise pigen forståelse og omsorg i stedet for at kritisere og forbyde. Snak med hende om tingene. At man fx kun skal have sex, hvis man faktisk har lyst, at hun det er ok at sige nej, at hendes kæreste er ældre og sikkert har mere erfaring osv.

Jeg tror kun, at I skaber mere oprørsk adfærd ved at forbyde hende ting.

Min kærestes lillesøster har i øvrigt haft kærester, siden hun var 13 år. Da hun var 14, havde hun en kæreste på 18 år. Ham har hun så stadig - de har været sammen i 4 år og er lige flyttet sammen. Det kan jo faktisk være, at de har noget godt sammen, selvom de møder hinanden tidligt.

Øj hvor er du klog ind i mellem :-D

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Tom2x
Hvis det her var første gang, ville mit svar altså være anderledes.... MEN i står med en pige, der har været seksuelt aktiv og som står med en hulens masse problemer.

I det lys synes jeg faktisk, det er en biting med kærestens alder, fordi I har alt muligt andet, der er vigtigere.

Sørg for, pigen er på P-piller og har fri adgang til kondomer - og få så lært drengen at kende. Måske han er en god dreng, der kan være positiv i forhold til Jeres forsøg på at få pigen på rette spor?

Alder er kun et tal. Det er handlinger ikke.

Nemlig. Løbet er jo kørt - man kan jo ikke bare "ugøre" at hun er begyndt at dyrke sex - det er ret vanedannende :deer:

Og det er i virkeligheden ret tåbeligt at man hænger sig i en alder - nogen piger kommer i puberteten som 8-9-10-årige, de skal åbenbart opfattes på samme måde som dem, der kommer det i en alder af 13-14-15 år. Det hænger ikke sammen fysisk og logisk.

Kald mig lalleglad :deer: Men i den her situation, så kanman ligeså godt lære at leve med virkeligheden, for man har meget lille chance for at ændre på den (Jubii-disclaimer.)

Forbud virker helt sikkert ikke, så er det bedre at tale sammen - det kunne jo endda være at hun endte med at stole på jer og tage imod fornuft ;)

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
rifilupi

Tak for svarene til jer alle.

Vil lige fortælle lidt mere om hende. Faktisk går det jo som sagt godt nu, hun har forandret sig meget, hun er meget åben, græder ud i mine arme, og fortæller når der er ting hun er ked af, ting hun ikke har kunnet med sin mor.

Desuden er hun sød, glad, hjælpsom og passer sin skole. Jeg har hele tiden håbet på at hun nok skulle falde til ro efter flytningen, for det er også et stort skridt for en pige på 13 at flytte fra alt, til en helt anden landsdel.

Men problemet er at hun åbentbart syntes at hun skal ha en kæreste hele tiden, og når det er slut med den ene, går der 3 dage så har hun gang i noget nyt, og det er det der bekymrer mig meget, når der også er sex med i billedet.

Jeg har prøvet at tale stille og roligt med hende om det, prøver at få hende til at forstå, at hun er en dejlig pige der er mere værd,og at hun ikke bare skal ta hvem som helst.

Jeg har skrevet sammen med kæresten omkring hendes alder, men han siger at han er meget glad for hende og nok skal passe på, og han lyder nu ganske fornuftig. Men hvad når det er slut og en ny kommer på banen. jeg er stadig i syv sind, om hvordan det skal gribes an, også fordi at jeg ikke går ind for forbud.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Tom2x
Tak for svarene til jer alle.

Vil lige fortælle lidt mere om hende. Faktisk går det jo som sagt godt nu, hun har forandret sig meget, hun er meget åben, græder ud i mine arme, og fortæller når der er ting hun er ked af, ting hun ikke har kunnet med sin mor.

Desuden er hun sød, glad, hjælpsom og passer sin skole. Jeg har hele tiden håbet på at hun nok skulle falde til ro efter flytningen, for det er også et stort skridt for en pige på 13 at flytte fra alt, til en helt anden landsdel.

Men problemet er at hun åbentbart syntes at hun skal ha en kæreste hele tiden, og når det er slut med den ene, går der 3 dage så har hun gang i noget nyt, og det er det der bekymrer mig meget, når der også er sex med i billedet.

Jeg har prøvet at tale stille og roligt med hende om det, prøver at få hende til at forstå, at hun er en dejlig pige der er mere værd,og at hun ikke bare skal ta hvem som helst.

Jeg har skrevet sammen med kæresten omkring hendes alder, men han siger at han er meget glad for hende og nok skal passe på, og han lyder nu ganske fornuftig. Men hvad når det er slut og en ny kommer på banen. jeg er stadig i syv sind, om hvordan det skal gribes an, også fordi at jeg ikke går ind for forbud.

Hun er jo teen ;) Det er helt normalt at de skifter kærester som undertøj - sex'en er selvfølgelig en mere træls del af det, men så må man jo tale om det og som jeg prøvede at skrive før, så er det jo ikke jordens undergang at man har sex som 13-årig - forbudt eller ej.

Ærlig talt - så lyder hun som en normal 13-årig, der bare er foran på det fysiske område og det ville jeg acceptere.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
HyacinthB

Min første indskydelse og helt sikkert den mest irrationelle :blush: vil være, luk hende inde!!!!!

Jeg synes du har fået nogle rigtig gode og kloge ord med på vejen i denne tråd.

En ting er sikkert, jeg vil prøve at huske denne tråd, og tænke mere rationelt, hvis jeg selv kommer til at stå med en af mine mindreåreige tøser og en "ældre" kæreste.

Hvad med en kæreste på 14 år, hvad mon hormonerne i hans krop vil....... Åh nej, bare mine piger bliver gammeljomfruer eller noget.... :rulle:

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Gæst
Dette emne er nu lukket for yderligere svar.

• Opret ny...