Pust

Kan I huske Otto Brandenburgs julekalender på bånd?

Recommended Posts

Pust

Jeg har ikke hørt den siden jeg var barn, og jeg længes sådan. Det er meningen at man skal høre en historie hver dag i december. Det var bare det bedste!

Melodien lyder således: (Ja, jeg kan tydeligt huske den).

Jeg går og glæder mig, jeg går og glæder mig, for det er kun xx dage til jul. Det store træ blir tændt, jeg går og venter spændt, og julenissen kommer frem fra sit skjul. Nu er der kun xx dage til jul.

Er der en der ved hvad jeg taler om?

Årets bedste julegave ville være, hvis den fandtes på cd. :love:

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Pust

Jeg kan ikke google det frem. Har faktisk prøvet i flere år. Det ku være fantastisk hvis nogen ku give flere ledetråde.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Yetie

Det er fra en TV-julekalender, men ganske rigtigt også med Otto Brandenburg. Men introsangen blev sunget af Louise Fribo, så det kan ikke være den. :)

Kender den desværre ikke. Har selv en gammel julekalendersang på hjernen, som jeg ikke rigtig kan placere, det er mega irriterende.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Pussikat82
Det er fra en TV-julekalender, men ganske rigtigt også med Otto Brandenburg. Men introsangen blev sunget af Louise Fribo, så det kan ikke være den. :)

Kender den desværre ikke. Har selv en gammel julekalendersang på hjernen, som jeg ikke rigtig kan placere, det er mega irriterende.

Øh.. jeg linker til en cd med numrene fra skibet i skilteskoven. Der burde den vel være på, hvis det er med ham? Han har, mig bekendt, ikke været med i andre julekalendre?

Muligvis har jeg misforstået, at han skal være med i den? Kan da godt være, han har lavet musik til andre kalendre :gruble:

Edit: det behøver vist ikke være en julekalender :blush: sidder og kigger i hans udgivelser. Der er en cd, der hedder "det' her det sner", samt "morgennisserne" og så de der julekalendre, han selv var med i (mener, det var skibet i skilteskoven + dens efterfølger) midt i 90'erne.

Kan være, du kan låne det på biblioteket, pust, og så høre det igennem.

Redigeret af Pussikat82

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Pust

Det er ikke en julekalender på tv eller film. Det er kun tale. En fortælling. Jeg tror ikke det er skibet i skilteskoven.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
zivanna

Har selv ledt efter en fortælling jeg hørte som barn, om 2 børn, mener jeg, og en bedstefar der boede i en vogn/campingvogn ved forældrenes gård. Forældrene lavede blandt andet granpynt i december og bedstefaren fortalte historie fra gamle dage om nisserne.... Sangen er da i hvert fald den samme ;) Men jeg kan simpelthen ikke huske hvad den hedder.... desværre...

Har desværre aldrig fundet den. Jeg havde den som dobbelt kassettebånd og hørte den HVERT år i julemåneden :)

Kan dog slet ikke erindre at det skulle være Otto der fortæller...

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Pust
Har selv ledt efter en fortælling jeg hørte som barn, om 2 børn, mener jeg, og en bedstefar der boede i en vogn/campingvogn ved forældrenes gård. Forældrene lavede blandt andet granpynt i december og bedstefaren fortalte historie fra gamle dage om nisserne.... Sangen er da i hvert fald den samme ;) Men jeg kan simpelthen ikke huske hvad den hedder.... desværre...

Har desværre aldrig fundet den. Jeg havde den som dobbelt kassettebånd og hørte den HVERT år i julemåneden :)

Kan dog slet ikke erindre at det skulle være Otto der fortæller...

Det kan sgu godt være det ikke er Otto. Der var to kasettebånd og de var med gul/hvid mærkat, husker jeg.

Jeg kan huske at der var noget med at en skade de stjal nogle smykker fra en eller anden. Af skade blir man klog, var moralen. Åhh jeg var så lille og kan ikke huske det ordenligt. Jeg kan kun huske stemningen og den var så rar. :lun:

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Pust
Mine forældre har båndet:) Det betyder også ultimativ jul for mig :)

Kan du ikke finde ud af hvem der indtaler, hvem der er udgiver, og hvad det hedder? :love:

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
zivanna

Man kan vride meget ud af google, med hjælp fra familien der var tvangsindlagt til at høre den da jeg var lille....

Den jeg tænker på er nemlig "Otto i det gamle kransebinderi" :D

# 01 - Intro Til Otto ��I Det Gamle Kransebinderi��.mp3 1 Mb

# 02 - Nissen Der Hadede Sne.mp3 7 Mb

# 03 - K�mpenissen.mp3 6 Mb

# 04 - Da Nissen Tog P� Juleudstilling.mp3 10 Mb

# 05 - Nissen I Det Gamle Bryghus.mp3 11 Mb

# 06 - D�dyrene Og Den Halte Skovnisse.mp3 8 Mb

# 07 - Nissen Der Havde H�feber.mp3 8 Mb

# 08 - Da Nissefar Fik Tandpine.mp3 9 Mb

# 09 - Tobias Og Skovnissen.mp3 6 Mb

# 10 - Stalddrengen, Nissen Og Julebukken.mp3 6 Mb

# 11 - Da Nissen Havde Hikke.mp3 8 Mb

# 12 - Den Nysgerrige Nisse.mp3 7 Mb

# 13 - Hvordan Rudolf Fik Sin R�de Tud.mp3 7 Mb

# 14 - Sp�gelset I Sneen.mp3 9 Mb

# 15 - Julesang Fra Otto ��I Det Gamle Kransebinderi��.mp3 1 Mb

osv :-P

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Opret dig som bruger eller log ind for at deltage i debatten.

Du skal have en profil for at kunne kommentere...

Opret ny bruger

Opret dig på Danmarks største Debat site - det er nemt!

Opret ny bruger

Log ind

Har du allerede oprettet en bruger? Log ind her.

Log ind