Arkiveret

Emnet er arkiveret og er nu lukket for yderligere svar.

Douglas

Fotovogn - hvor langt fra bliver man målt?

Recommended Posts

Douglas
hvis der er andre biler end din på billledet som der tit er ved overhalinger. slettes billedet da der kan være tvivl om hvilken af de 2 biler der er målt.!

en fotovogn kan måle fra 200 ned til 10m fra bilen.... de starter når de opstiller vognen med at finde punket langs vejen.. et skilt, udkørsel. og laver 10 test målingere på de punkter.. og alt der inden for denne radius kan oplyse nøjagtig hastighed ved en måling på få m..

en mc. betjent skal måle ca 200m for at kunne gå i retten og vinde sagen 100% mener jeg..!!

men en fotovogn skal kun måle få m.. da den står stille og har lavet målepunkter

Men du kan håbe der er en eller flere biler i billedet.. som der tit er.. og så bliver det kasseret..

og jo leasing selvskabet oplyser promte hvem leasingtager er..!

200 mtr :shock: - var sgu lige ved at blive lidt nervøs indtil jeg åbnede dagens post fra firmaet og fandt billedet + en erklæring jeg skal udfylde med navn osv. , hvori jeg erklærer mig som fører på det pågældende tidspunkt hvor billedet blev taget. Man kan ikke ligefrem beskylde færdselsafdelingen hos Sydsjællands og Lolland-Falsters politi for at smøle - 5 arbejdsdage fra det blev taget til jeg har det i posten - og så har det lige været inde i firmaet og vende også.

97 km/t - 3 km/t = 94 km/t hvor man må køre 80 = bøde på 500 kr. Så jeg må være blevet målt forholdsvis tæt på - måske de 40 mtr som en nævnte længere oppe i tråden.

Den betaler jeg, ikke med glæde, men næsten, for det er billigt sluppet trods alt.

Bonusinfo: mit brændstofforbrug er faldet siden i mandags fordi jeg (næsten) har overholdt hastighedsgrænserne - fra 11,9 km/l i snit til 12,8 km/l. Det vil sige 54 km længere pr. tank benzin (60 ltr)

Win-win situation? :D

(ja det er mig på billedet med hånden for munden - sådan ser jeg ud når jeg tænker: "piiiis, nu får jeg edderbankme en stor bøde")

post-78473-13939970995942_thumb.jpg

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
peaches26

Og så¨i mørke... Det er dælme frækt... :D

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Douglas
Og så¨i mørke... Det er dælme frækt... :D

Det ser mørkere ud på billedet end det faktisk var. Klokken var 08.35 og det var ikke helt lyst, men næsten. Og der var overraskende meget knald på blitzen - jeg havde pletter for øjnene bagefter - det må ikke være sjovt at blive blitzet i bælgravende mørke, medmindre de har en "nat"-indstilling hvor den ikke giver ligeså meget lys.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
hfs10
Jeg startede lige min mandag med at blive fotograferet af en fotovogn på en sydsjællandsk landevej. Jeg havde lige overhalet en bus med 2 biler bagefter som tullede afsted med 70 km/t, og da det var en lidt lang overhaling kom jeg op og køre omkring 115 km/t inden jeg trak ind igen. Så opdagede jeg ATK-bilen og nåede at bremse lidt ned, men kørte omkring 100 km/t da den fyrede blitzen af.

Er der nogen der ved hvor langt fra man bliver målt? Hvis det er forholdsvis tæt på, så er det ok - så betaler jeg min bøde og er videre.... men hvis det er længere væk så risikerer jeg at blive målt til over 105 km/t = 1 klip i kortet, og det vil jeg selvfølgelig helst undgå... selv om det er fair nok - jeg har jo kørt mere end 30 % for stærkt, men klippet bliver hængende i 3 år.

Og hvordan er det lige med leasede biler - har ejeren (leasingfirmaet) pligt til at oplyse politiet hven bruger/fører er, eller kan de sige at det gider de ikke hjælpe med?

For at ridse situationen op så var vejen lige, uden bakker og sideveje og der var frit udsyn ca 2 km frem.

Dette er skrevet for at slippe for moralprædikanters kommentarer - jeg har overtrådt færdselsloven og tager min straf for det - er bare nysgerrig for at vide hvor stor straffen bliver.

ca. 10 meter vil jeg tro.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Douglas
ca. 10 meter vil jeg tro.

Også ude på landet hvor de kan se noget længere end inde i byen, og hvor afstanden mellem bilerne er større?

Er der så ikke mange som når at se dem og sætter farten ned? (og spar mig for sjovheder, he he :-D)

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
KaninenElvis

:-) tillykke med billedet

ser sjovt ud det med hånden for munden :lol:

eftersom det var 97-3 så er det fordi der netop er usikkerhed på speedometeret

tillykke med du slap for klippet og kører pænt nu :lol::gogo:

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
KaninenElvis

det var var egentligt hurtigt du fik billedet?

synes de plejer at være meeeeeeget langsomme når man hører folk der får gratis pasbilleder :lol:

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Gæst

hvad er det store hvide i midten af billedet? :D

Tankebobbel? :lol:

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Douglas
hvad er det store hvide i midten af billedet? :D

Tankebobbel? :lol:

Nej - tænk hvis det var. Så stod der en masse :-D

Nej det er noget færdselspolitiet gør - vist noget med at evt passagerer skal cencureres - det rager åbenbart ikke andre hvem man har med ud og køre - jeg havde ingen, men der kom cencur på alligevel.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
hfs10
Også ude på landet hvor de kan se noget længere end inde i byen, og hvor afstanden mellem bilerne er større?

Er der så ikke mange som når at se dem og sætter farten ned? (og spar mig for sjovheder, he he :-D)

Den kan indstilles til to "range". Men det er afhængigt af om der er 1 eller 2 vognbaner.

Jo, der er tit nogen som bremser ned når de ser dem. Der fyrer jeg så lige blitzen af, når de triller forbi med 20 km/t :-P Det kan man godt uden at den tager et billede.

Så kigger folk altså lidt.:banan:

Så kommer folk nogen gange tilbage og så siger jeg at den måler 200 meter ude og så først tager billedet når de kommer tæt på......:devil2:

Ej jeg fortæller dem sandheden inden de går. Ingen er blevet sure...endnu :genert:

Undskyld, men det er det eneste sjov jeg har, når jeg nu skal sidde der i 4 timer :stoned:

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Gæst
Dette emne er nu lukket for yderligere svar.