Arkiveret

Emnet er arkiveret og er nu lukket for yderligere svar.

Mette

Genfryse æblegrød?

Recommended Posts

Mette

Jeg har haft hovedet under armen, og taget æblegrød/mos på af fryseren, som jeg først skal bruge i næste uge.

Jeg tog det op igår aftes, så det er optøet.

Kan jeg fryse det igen?

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
MBMIGNONNE

NEJ, aldrig genfryse, der er alt for stor risiko for at der er mange bakterie i, sâ det skal man aldrig göre!

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Pussikat82

Hvis det er tøet op i køleskab, ville jeg ikke have et problem med at genfryse det.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
L--Pigen

jeg tor måske du kan give det et opkog også fryse det

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Mette
Hvis det er tøet op i køleskab, ville jeg ikke have et problem med at genfryse det.

Det gør jeg :)

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
laura03

Selvfølgelig kan du det. Det er ikke pga. bakterier man ikke bør genfryse, men det kan muligvis forringe kvaliteten. Og husk altid at optøe i køleskab...

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
MBMIGNONNE

hvis man läser her er det jo netop fordi bakterierne kan formere sig i optöet mad mm. at man ikke skal genfryse.

Jeg ville nu ikke genfryse noget overhovedet, men du gör som du vil

VOM - viden om mad

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
laura03
hvis man läser her er det jo netop fordi bakterierne kan formere sig i optöet mad mm. at man ikke skal genfryse.

Jeg ville nu ikke genfryse noget overhovedet, men du gör som du vil

VOM - viden om mad

Men der står jo også at det er sundhedsmæssigt forsvarligt at genfryse, hvis varen er optøet korrekt - altså i køleskabet :)

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
MBMIGNONNE

Läste du den sidste sätning???

"Derfor tilrådes det aldrig at genindfryse optøet mad".

jeg ville personligt aldrig göre det, jeg kender en der er blevet rigtig syg af det, men andre kan göre hvad de vil, det skal jeg ikke blande mig i, jeg giver bare videre hvad jeg ved og hvad jeg synes er mest hygieinisk at göre

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
laura03
Läste du den sidste sätning???

"Derfor tilrådes det aldrig at genindfryse optøet mad".

jeg ville personligt aldrig göre det, jeg kender en der er blevet rigtig syg af det, men andre kan göre hvad de vil, det skal jeg ikke blande mig i, jeg giver bare videre hvad jeg ved og hvad jeg synes er mest hygieinisk at göre

Ja, det gjorde jeg da. Og det er grundet kvalitetsforringelse efter optøning, at det IKKE tilrådes - ikke af sundhedsmæssige årsager!

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Gæst
Dette emne er nu lukket for yderligere svar.