sidstestik

Bankfolk! Er her nogen der ved noget om kautionering og afbetaling af banklån?

Recommended Posts

Shanna23
Jeg er såmænd godt klar over, hvad kaution betyder.

Må jeg spørge, hvilken bank du benytter, og er det den samme bank som din far?

Jeg har en "lille" bank, kaldet Andelskassen Fyn.. tro desværre kun de ligger på Fyn og i Jylland.. En bank jeg er kæmpe glad for..

Endt desværre i Rki efter en meget kort møde med BG Bank, nu Danske Bank, og en meget, meget, meget dårlig bankrådgiver.. Men en helt andet historie..

Ja, min far har samme bank som mig.. og, ja, han er så også en forholdsvis stor kunde i den bank, ikke fordi jeg tro det har noget at sige, men så er banken jo sikret sine Penge, hvis jeg en dag ikke kan betale, håber jeg dog aldrig sker, for har altid overholdt mine betalinger.. :)

Shanna som er meget glad for sin bank.. :)

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
BlueButton

Trådstarter, har du været i banken endnu? :)

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Linox

Håber det er okay jeg vælger at bumpe denne tråd med et indlæg i håbet om at trådstarter dermed får en @ om nyt indlæg og kan følge op på de forhold han spurgte ind til og efterfølgende mulig snak med banken.

OG ved muligt lån hos banken og brug af kautionist, -fungere det på den måde at banken så sætter en procentgrad af lånet som kautionisten hænger for.

Evt. iforhold til hvor risikobetonet lånet er for dem og den procentde gerne vil havde fuld sikkerhed for.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Blonderella
724 pr måned til det ene lån

650 pr måned til skat

450 pr måned til det andet lån

170 pr måned til det tredje lån

200 pr måned til det ene inkassofirma

200 pr måned til det andet inkassofirma

2394 i alt, så vidt jeg kan se

Kan du forklare, hvorfor banken siger nej? Når nu pengene er sikre - hvofor siger de så nej? Er det fordi man regner mennesker, der lider under dumme beslutninger i fortiden, for andenrangsmennesker, som man skal genere mest muligt? Det kan jeg ikke forstå.

Der er gået penge ind fast for mig og mit familiemedlem hver måned, i årevis.

Der hvor jeg er ansat bruger vi ikke kaution en hel masse.. ikke for at genere nogen - tvært imod..

1) At en anden kautionerer for dig ændrer ikke din privatøkonomi.. hvis banken skønner at du ikke kan betale tilbage, bliver du jo ikke mere istand til at betale tilbage af, at der er kaution

2) Det er lose-lose situation for banken den dag kautionen så skal i brug - både fordi låntageren ikke kan betale, og derved får et skidt forhold til banken, men især også fordi kautionist, der jo må formodes at være en god kunde, får en opringning om at de skal ligge 60.000 på bordet.. det er heller ikke en ret fed oplevelse,...

Hvis din økonomi alene ikke kan bære at tilbagebetale et lån, så vil det ikke være god rådgivning at lade dig optage lånet..

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
cornflaky
Håber det er okay jeg vælger at bumpe denne tråd med et indlæg i håbet om at trådstarter dermed får en @ om nyt indlæg og kan følge op på de forhold han spurgte ind til og efterfølgende mulig snak med banken.

OG ved muligt lån hos banken og brug af kautionist, -fungere det på den måde at banken så sætter en procentgrad af lånet som kautionisten hænger for.

Evt. iforhold til hvor risikobetonet lånet er for dem og den procentde gerne vil havde fuld sikkerhed for.

Tråden er næsten 2 år gammel, så jeg håber da, at TS for længst har fundet en løsning...

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Gæst
Fordi mit familiemedlem ønsker det gjort på den anden måde, hvis det skal gøres. Det har vel noget at gøre med, at vedkommende ikke finder det hensigtsmæssigt, for det første, at have et ekstra lån på 60.000 til at stå.

For det andet vil jeg også helst, - og det vil pågældende person også - at jeg ikke er en debitor der får en serviceydelse af en person jeg er i familie med. Alene det, at jeg er blevet tilbudt, at vedkommende vil kautionere er jeg overvældet over. Jeg er alligevel blevet gammel nok til, at kunne se forskellige ubehagelige scenarier udspille sig, når det kommer til familie og penge.

Men din idé er da grundlæggende god nok, og jeg forstår dit argument. Det er bare ikke løsningen i dette tilfælde.

så er det så jeg spørger hvorfor du overvejer at takke ja. Jeg vil mine at du skal tage din læresteg, knokle igennem og få afdraget den gæld du nu har. Ikke låne flere penge som det ser ud.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Gæst
Sig mig er det "Hive gamle-tråde op"-dag?

:lol::lol::lol: Jeg så det først nu :lol::lol:

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
BeeingMySelf

Haj

Det er færre og færre banker der bruger kauktionister, med mindre det er familie eller I allerede har samme bank

og banken 'kender' jer begge.

Det svar du nok skal regne med at få: "Hvorfor låner familiemedlemmet dig så ikek pengene?"

Derudover vil de stille spørgsmål til de 2 inkassofirmaer......

Selvom det er surt at betale lidt ekstra i ranter og gebyr, når der flere

er det nok der du er bedst stillet, sålænge du overholder aftalerne.

*BM*

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
rgrmueller7

Kære Sir, frue, vi tilbyder lån til en meget lav rente på 3%. Er du på udkig efter et lån til at finansiere dit projekt eller betale dine regninger? Her kommer din mulighed for at ansøge på Prospect Financial Group LLC, vi tilbyder alle typer af lån til at investere i erhvervslivet. Den interesserede person skal være ærlig. Kontakt os nu via e-mail: info.prospect@groupmail.com eller besked os på WhatsApp på + 1 (209) 248-2158 for flere detaljer.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Opret dig som bruger eller log ind for at deltage i debatten.

Du skal have en profil for at kunne kommentere...

Opret ny bruger

Opret dig på Danmarks største Debat site - det er nemt!

Opret ny bruger

Log ind

Har du allerede oprettet en bruger? Log ind her.

Log ind