Jump to content
Velkommen til Jubii Debat

Arkiveret

Emnet er arkiveret og er nu lukket for yderligere svar.

sannepigen_1981

Skizofreni-tråd

Recommended Posts

Groenaert
For satan :( Har du ingen andre behandlere end en psykolog, du kan snakke med? Og er det ikke muligt at få henstand på din gæld? Det går jo ikke, det der.

Jeg har en hær af behandlere, jeg kan snakke med, men altså ikke nogen der kan hjælpe med advokatservice.

Her i byen (Aalborg) har vi en nattjeneste for sindslidende, så jeg igennem den psykiatriske skadestue kan bede om (og få) personlig støtte i hjemmet med få timers varsel, men de kan jo ikke løse mine juridiske problemer.

Min faste psykiater er desværre sygemeldt, men han kan heller ikke løse mine juridiske problemer - det er folketingets og lige for tiden også byrettens opgave at sikre min retssikkerhed.

Man kan ikke få henstand med sin "gæld" til skat, medmindre man skriver under på et dokument, der antyder, at man vedkender sig sin gæld.

Jeg har imidlertid andre løsninger, som det vil være upassende at udbasunere her på debatten, trick, som jeg ikke deler med andre end de, der selv har overbevist mig om at de er hjemløse eller retsløse.

Jeg har ikke gået 17 år i skole for at være hjælpeløs, så jeg skal virkeligt langt ud førend jeg ringer efter nattjenesten.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Disney_Princess
Jeg har en hær af behandlere, jeg kan snakke med, men altså ikke nogen der kan hjælpe med advokatservice.

Her i byen (Aalborg) har vi en nattjeneste for sindslidende, så jeg igennem den psykiatriske skadestue kan bede om (og få) personlig støtte i hjemmet med få timers varsel, men de kan jo ikke løse mine juridiske problemer.

Min faste psykiater er desværre sygemeldt, men han kan heller ikke løse mine juridiske problemer - det er folketingets og lige for tiden også byrettens opgave at sikre min retssikkerhed.

Man kan ikke få henstand med sin "gæld" til skat, medmindre man skriver under på et dokument, der antyder, at man vedkender sig sin gæld.

Jeg har imidlertid andre løsninger, som det vil være upassende at udbasunere her på debatten, trick, som jeg ikke deler med andre end de, der selv har overbevist mig om at de er hjemløse eller retsløse.

Jeg har ikke gået 17 år i skole for at være hjælpeløs, så jeg skal virkeligt langt ud førend jeg ringer efter nattjenesten.

Okay.. :S

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
PrincessConsuela
Skjult
Aaaarg, jeg går AMOK!

Hver fucking gang jeg skal fortælle og forklare noget via skrift eller verbalt, blokerer min hjerne fuldstændig. Alle tanker er væk, jeg kan ikke huske hvad jeg ville sige/skrive for få sekunder siden, taber tråden og jeg bliver bare så irriteret. :sur: Det er virkelig frustrerende når det sker hver gang. Til at tude over.

Det er blevet værre siden 2009. Tit når folk spørger mig om noget, siger jeg med det samme "Det ved jeg ikke/Det kan jeg ikke huske", fordi min hjerne føles som om den brænder sammen, og den så slipper for at arbejde. Det er ikke fordi jeg ikke gider prøve, men jeg får intet ud af det. Har prøvet flere gange. Det bliver bare værre af at jeg prøver at tvinge den til at huske.

Det er nok en bagatel, men ikke for mig. Arg!

Og den her manglende søvn gør at jeg ser skygger og dyr løbe hen over gulvet :(

Åh, den bruger jeg altså også bare hele tiden :( Og tror virkelig folk er ved at være trætte af det!

Btw, hvis jeg må spørge om det: Du læser ret mange bøger, right? Synes du slet ikke det er svært at læse, altså mht. at holde koncentrationen og sådan? :genert:

Del dette indlæg

Link til indlæg
Disney_Princess
Åh, den bruger jeg altså også bare hele tiden :( Og tror virkelig folk er ved at være trætte af det!

Btw, hvis jeg må spørge om det: Du læser ret mange bøger, right? Synes du slet ikke det er svært at læse, altså mht. at holde koncentrationen og sådan? :genert:

Ja, folk bliver nok irriterede, men vi kan ikke gøre for det jo. Ja jeg læser meget. Jeg har perioder, hvor det er umuligt at læse. Men det sker ikke så tit, hvilket er godt. For jeg har brug for at læse. Men hvis der f.eks er mange detaljerede forklaringer som i Eragon, så er jeg nødt til at opgive. :(

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
PrincessConsuela
Skjult
Ja, folk bliver nok irriterede, men vi kan ikke gøre for det jo. Ja jeg læser meget. Jeg har perioder, hvor det er umuligt at læse. Men det sker ikke så tit, hvilket er godt. For jeg har brug for at læse. Men hvis der f.eks er mange detaljerede forklaringer som i Eragon, så er jeg nødt til at opgive. :(

Åh, det er da dejligt for dig. Læsning er jo også godt tidsfordriv, hvilket virkelig er noget jeg har brug for for tiden.

Tror jeg vil give det en chance i aften, faktisk.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Disney_Princess
Åh, det er da dejligt for dig. Læsning er jo også godt tidsfordriv, hvilket virkelig er noget jeg har brug for for tiden.

Tror jeg vil give det en chance i aften, faktisk.

Det ville være fedt, hvis du kunne komme igang igen :gogo:

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
P. Noia

Puuh jeg er nervøs...

Skal starte i psyko-edukations gruppe kl. 14 i dag...

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
PrincessConsuela
Skjult
Puuh jeg er nervøs...

Det skal nok gå, søde :kys:

Det viser sig sikkert, ligesom i den gruppe jeg gik i, at alle de andre ser helt normale ud og er søde og rare :)

Del dette indlæg

Link til indlæg
Blueberry
Puuh jeg er nervøs...

Held og lykke :kys:

Jeg var også rigtig nervøs da jeg skulle starte. Havde det sådan lidt at jeg jo slet ikke var så syg som de andre, men jeg fik da heldigvis det indtryk at de andre var ganske normale og almindelige unge mennesker.. (Ligesom mig :fløjt:)

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
mariannaa
Aaaarg, jeg går AMOK!

Hver fucking gang jeg skal fortælle og forklare noget via skrift eller verbalt, blokerer min hjerne fuldstændig. Alle tanker er væk, jeg kan ikke huske hvad jeg ville sige/skrive for få sekunder siden, taber tråden og jeg bliver bare så irriteret. :sur: Det er virkelig frustrerende når det sker hver gang. Til at tude over.

Det er blevet værre siden 2009. Tit når folk spørger mig om noget, siger jeg med det samme "Det ved jeg ikke/Det kan jeg ikke huske", fordi min hjerne føles som om den brænder sammen, og den så slipper for at arbejde. Det er ikke fordi jeg ikke gider prøve, men jeg får intet ud af det. Har prøvet flere gange. Det bliver bare værre af at jeg prøver at tvinge den til at huske.

Det er nok en bagatel, men ikke for mig. Arg!

Og den her manglende søvn gør at jeg ser skygger og dyr løbe hen over gulvet :(

Jeg har det på samme måde som dig ( har dog ikke skizofreni, men er bipolar) hvis jeg får for lidt søvn - Det er pissetræls, at bare en enkelt nat med lidt søvn kan gøre mig så bims i hovedet, og småpsykotisk :evil:

Mit råd er, at du skal sørger for at sove nok, evt. ved hjælp af sovemedicin i slemme perioder, eller hvis du på nogen måde kan overkomme det, så sørg for at du bliver træt ved at bruge din krop fysisk (motion)

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

• Opret ny...