Jump to content
Velkommen til Jubii Debat

Arkiveret

Emnet er arkiveret og er nu lukket for yderligere svar.

sannepigen_1981

Skizofreni-tråd

Recommended Posts

Blueberry
Ja, det er det :)

Ok, ved du hvem der står for det? :)

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
P. Noia
Ok, ved du hvem der står for det? :)

Mener hun hedder Grethe, men er ikke sikker

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Blueberry
Mener hun hedder Grethe, men er ikke sikker

Nå, hende kender jeg ikke :)

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
P. Noia
Nå, hende kender jeg ikke :)

Skal du også starte i det?

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Blueberry
Skal du også starte i det?

Nej, jeg har gået til det :)

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
P. Noia
Nej, jeg har gået til det :)

Okay :)

Er du fra Silkeborg?

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
hablibabli
Jeg har siddet og tænkt lidt over tingene her til aften. Jeg kom i tanke om at mit liv inden tingene begyndte at skride, er ret slørede i mit hoved. Det er hvad, 5 år siden. Og jeg har meget meget få erindringer, minder osv fra dengang.

Det irriterer mig rigtig meget, når folk spørger "Kan du ikke huske dengang vi.." og videre i den dur. Jeg sidder bare og ser dum ud :lol:

Min hukommelse er SYGT dårlig og har været i de her 5 år. Det bliver bare værre, synes jeg.

Og en anden ting. Er der please nogen der kan nikke genkendende til det her? Jeg har i noget tid ikke følt, at jeg kan genkende mig selv mere. Det er ikke fordi jeg før kendte mig selv specielt godt, men der er sket en eller anden mærkbar ændring, og jeg finder det meget ubehageligt. Jeg kan ikke rigtig beskrive, hvordan jeg oplever det. Det er bare.. Min stemme lyder forandret. Mine bevægelser. Min væremåde. Min personlighed. Min måde at tænke på.

Hvis det f.eks var fordi jeg havde modnet mig, tænker jeg at det ville ske langsomt, og ikke ramme mig på den her måde, som jeg synes er skræmmende og gør mig ked af det. Fuck, hvor lyder det spøjst, men kan ikke forklare det som sagt.

Måske er det fordi jeg virkelig ikke har haft godt af at være indelukket så længe? Eller indespærret, vil jeg nærmere kalde det. Jeg tror at min sygemelding har en negativ virkning på mig. Men jeg kan ikke ændre det. Jeg ser stadig mine veninder engang imellem, og har ikke overskud til f.eks et værested eller starte noget skole, hvor jeg kommer ud blandt mennesker og mærker livet. Shit, bliver helt ked af det :( Jeg er meget frustreret over, at jeg er tvunget til at være så meget i mit hjem. Jeg er ikke god socialt og har det bedst alene, men jeg tror bare at de fleste mennesker, som en del af deres basale behov, har brug for den der kontakt med andre mennesker dagligt. Jeg ville give SÅ meget for at kunne gå i skole igen. Være en del af det her fucking samfund. Jeg sidder fast. Og det er ikke frivilligt :sur: Det er pisse unfair.

Har altid været lidt speciel mht. mennesker, men ville have godt af at dykke op fra det her uendelige hul, ellers fortsætter det jo bare og min.. relation til omverdenen fucker mere op. Jeg vil nødig ende som 30-40-50 årig, single fordi jeg ikke kan forholde mig til andre mennesker, for smadret oveni knolden.

Jeg føler endda at min relation til min bedste veninde er blevet forringet. Ikke fordi vi er blevet mindre tætte, men fordi jeg er blevet dårligere til at omgås mennesker :( Min egen fucking bedste veninde. Sidder og tuder, fordi det gør ondt at indrømme :(

Jeg føler det er akavet at være sammen med mennesker. Jeg er dårlig til at samtale, finde på noget at sige.. Jeg har lyst til at gå hjem og gemme mig hver gang, fordi det føles så underligt.

Den her sygdom ødelægger mit liv totalt. Da jeg fik diagnosen dengang, havde jeg ikke regnet med at den ville påvirke min hverdag så meget. Alt er ændret. Der er så mange ting at skulle forholde sig til, udover at man kan opleve psykoser, negative symptomer og whatever. Den påvirker hele ens liv.

Jeg beklager det meget lange indlæg, og forstår, hvis I ikke orker at læse det. Jeg har måske bare brug for at høre, om andre kender til det her.

Øv hvor føler jeg altså bare meget med dig :(

Er ikke helt selv så langt nede endnu, men ved at jeg er på vej derned af :trist:

Håber du har det lidt bedre nu end da du skrev det?

Føler i hvertfald med dig og kan nikke genkendende til meget af det...

Stort :ae: fra mig

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Disney_Princess
Øv hvor føler jeg altså bare meget med dig :(

Er ikke helt selv så langt nede endnu, men ved at jeg er på vej derned af :trist:

Håber du har det lidt bedre nu end da du skrev det?

Føler i hvertfald med dig og kan nikke genkendende til meget af det...

Stort :ae: fra mig

Ja har det bedre. Tak :)

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Beauty_Inside

Kan mærke jeg er på vej ind i en dårlig periode igen nu. Ak ja, men en måned fik jeg da, med godt humør. Nu venter der 4-5 lange måneder foran mig. Crap. Er ved at være så træt af det. Det er så fucking hårdt, bare at være nedtrykt, 24/7 i SÅ lang tid i streg. Ikke kunne noget.

Overvejer at begynde på medicinen i morgen. Havde jo lovet mig selv, at begynde igen, så snart det gik galt. Æv altså. Det er bare noget pis.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Blueberry
Kan mærke jeg er på vej ind i en dårlig periode igen nu. Ak ja, men en måned fik jeg da, med godt humør. Nu venter der 4-5 lange måneder foran mig. Crap. Er ved at være så træt af det. Det er så fucking hårdt, bare at være nedtrykt, 24/7 i SÅ lang tid i streg. Ikke kunne noget.

Overvejer at begynde på medicinen i morgen. Havde jo lovet mig selv, at begynde igen, så snart det gik galt. Æv altså. Det er bare noget pis.

Øv, det er jeg da ked af at høre..

Det kan være en god idé at starte på medicinen igen, men ellers kan jeg kun opfordre dig til at snakke med dine behandlere om det :kys:

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

• Opret ny...