Jump to content
Velkommen til Jubii Debat

Arkiveret

Emnet er arkiveret og er nu lukket for yderligere svar.

sannepigen_1981

Skizofreni-tråd

Recommended Posts

sannepigen_1981

Hej alle...

Nu prøver jeg at lave en ny tråd, men i skal vide jeg er ikk en nørd til computere så håber på lidt forståelse :-)

jeg er kvinde på 28 år. Jeg blev diagnosticeret skizofreni for lidt over et år siden. Havde rendt med symptomer i mange år inden. Men jeg følte det var tabu hvis jeg nævnte at jeg have de tegn på noget skidt/skizofreni.

Inde på sygehuset blev jeg indlagt efter jeg havde arbejdet lidt for meget, så da jeg brød helt sammen så var det helt sammen..... Men efter 6 dage på sygehuset fik jeg diagnosen.

Efter 4 indlæggelser har jeg stadigvæk svært ved at er erkende min sygdom, og tillade mig at slappe af, men fået at vide at det kommer pludseligt. Det var lidt omkring mig,

håber vi kan oprette en god tråd herinde for os folk med skizofreni/ depressioner, så vi kan skrive herinde uden at man bliver dømt for noget man har skrevet...

Menningen med denne tråd er at folk kan skrive åbent herinde og at der ingen fordomme og tabuer er herinde.

Hilsen sus

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
ChanelKrystalGirl

Hej

Fed ide med en skizofreni tråd.

Jeg fik diagnosen skizofren i maj måned i år. Først startede det med OCD, borderline, og fi så også diagnosen skizoreni.

Jeg er 22 år gammel, og bor i Århus.

Jeg går i OPUS ude i Risskov.

Håber der er mange der kommer frem i denne tråd.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
sannepigen_1981
Hej

Fed ide med en skizofreni tråd.

Jeg fik diagnosen skizofren i maj måned i år. Først startede det med OCD, borderline, og fi så også diagnosen skizoreni.

Jeg er 22 år gammel, og bor i Århus.

Jeg går i OPUS ude i Risskov.

Håber der er mange der kommer frem i denne tråd.

Det var da osse en del diagnoser du har fået, men du er velkommen herinde, håber du kan komme frem i denne tråd og så kan vi/ os kan hjælpe dig hvis du er bange for at sige noget til andre.. har osse oprettet denne tråd så folk ikk skal være bange for komme frem med hvad de fejler. For i denne råd er der ingen fordomme og tabuer.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Gæst

Jeg har også skizofreni, fik diagnosen i 2007. Inden da startede min rejse med psykiske problemer med symptomer, helt tilbage fra dengang jeg var lille. Det udviklede sig så til anoreksi, så skizotypi og til sidst skizofreni.

Jeg har igennem 5 år kæmpet med de sygdomme og alt, hvad dertil hører, og gør det selvfølgelig stadig. Sådan noget forsvinder jo ikke bare ud i den blå luft fra den ene dag til den anden.

Jeg har accepteret sygdommen og dens begrænsninger, og jeg må indrømme, at selvom det er hårdt, når det går skidt, så har jeg lært mig selv at kende på en måde, jeg aldrig ville, hvis jeg ikke var blevet syg, og det er jeg meget taknemmelig for. Når jeg har selvmordstanker, har jeg svært ved at se det, men jeg må indrømme, jeg normalt ikke synes, det udelukkende er dårligt at have denne diagnose. Netop fordi man lærer sig selv at kende. Man er jo lidt tvunget til det, pga. alt det man gennemgår. Derfor skammer jeg mig heller ikke over at være syg, og jeg har intet problem med at sige til fremmede, såvel som bekendte, at jeg er syg. Man ender jo indimellem i en situation, hvor man er blandt fremmede, og hvor spørgsmålet "hvad laver du så" kommer. Eftersom jeg ikke kan arbejde, siger jeg det så, som det er, at jeg har skizofreni og ikke er i stand til at arbejde. Reaktionen på det varierer altid fra person til person, men det afholder mig ikke fra at være ærlig. Jeg må indrømme, jeg ikke ser emnet som tabu længere. Får jeg en hård reaktion, hvor folk på meget tydelig vis tager afstand til mig pga. det, kan jeg godt se det for, hvad det er; uvidenhed.

Jeg er spændt på, hvor mange vi finder ind i tråden. Jeg ved da, der er flere skizofrene herinde, en af mine veninder herinde fra har i hvert fald samme diagnose. :)

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
creaq-

Jeg er her også. Jeg skal nok skrive lidt om mig selv når jeg får overskudet.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
PrincessConsuela

EDIT: Pist væk. Men jeg er her stadig ;)

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
ChanelKrystalGirl

har forresten også spiseforstyrrelse :(

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
PrincessConsuela

Hvor mange af jer er på antidepressiver? Stoppede med mine i foråret efter en lang, god periode, men nu skal jeg starte på dem igen. Synes det er SÅ nedern, altså :trist:

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Gæst

Jeg får Cipralex. Dem kan jeg ikke undvære, men jeg tager dem også gerne, for de er med til at gøre min hverdag nemmere!

Hvorfor synes du, det er træls at skulle tage dem? :)

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
PrincessConsuela
Jeg får Cipralex. Dem kan jeg ikke undvære, men jeg tager dem også gerne, for de er med til at gøre min hverdag nemmere!

Hvorfor synes du, det er træls at skulle tage dem? :)

Det er lidt svært at forklare, men jeg tror det hænger sammen med at jeg endnu ikke har accepteret at jeg er syg. Jeg lever med det i hverdagen, ja. Jeg kommer i dagen uden noget som helst overskud til andet end mig selv. Men jeg tror ikke jeg egentlig er klar over at det er en sygdom, der gør at jeg har det som jeg har det.

Tror bare jeg føler mig mere syg, når jeg tager medicin. Og jeg vil så gerne kunne klare mig selv uden sådan nogle hjælpemidler :trist:

En helt anden ting er at de er møgdyre, og der er slet ikke plads til det i min økonomi (er på kontanthjælp).

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

• Opret ny...