Arkiveret

Emnet er arkiveret og er nu lukket for yderligere svar.

Esseline

Hvad hedder familiemedlemmerne?

Recommended Posts

Esseline

Min kæreste har en bunke søskende, som alle har kæreste/kone. Hvad er de til mig? Hans søskende er jo svigerinder/svogere, men hvad er deres kærester/koner? Og hvad med deres børn?

Synes godt nok det er besværligt at sige min kærestes brors kone eller min kærestes svigerinde. Lidt lige som "and one time at band camp..."

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
sneakyfreaky

De er også dine svigerinder og svogre og deres børn er også dine nevøer og nieser.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Blaesbjerg

Hedder det ikke svigerinde, hvis det er din brors kone??

og børnene det må da være nevøer og niecer :)

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Blaesbjerg
De er også dine svigerinder og svogre og deres børn er også dine nevøer og nieser.

Det var vi meget enige om :lol:

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Esseline

Niecer/nevøer er jo børn af ens søskende. Og det er jo kærestens søskendes børn, jeg tænker på.

Svigerinde er åbenbart rigtig nok, i hvert fald ifølge Wikipedia:

Svigerinde er betegnelsen for en kvinde, der indtager en af følgende tre pladser i en familie:

* Broders hustru

* Ægtefælles søster

* Ægtefælles broders hustru.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Flabbataz

Men svigerindens børn er også dine nevøer og niecer - uanset hvilken udgave svigerinde det er. Det samme gælder også svoger - han kommer også i flere udgaver.

Flabbinj

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Gæst
Men svigerindens børn er også dine nevøer og niecer - uanset hvilken udgave svigerinde det er. Det samme gælder også svoger - han kommer også i flere udgaver.

Flabbinj

Yep, og trådstarter er Tante Esseline til børnene

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
miss_sommerfugl

min mands bror er min svoger - og det var han også før vi blev gift - og hans børn er mine niecer - og ja - jeg er TANTE :lol: selv om jeg synes det er et skrækkeligt navn - tante... det er sådan en strantanden sur gammel dame i min verden...

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
mini-trolden
min mands bror er min svoger - og det var han også før vi blev gift - og hans børn er mine niecer - og ja - jeg er TANTE :lol: selv om jeg synes det er et skrækkeligt navn - tante... det er sådan en strantanden sur gammel dame i min verden...

I en del lande hedder alle bare tante. Der er ikke noget med moster, morbror, faster osv. Min kæreste kan for eksempel overhovedet ikke hitte rundt i at jeg har mostre og en faster og det kun er min onkels kone, som er min tante.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
miss_sommerfugl
I en del lande hedder alle bare tante. Der er ikke noget med moster, morbror, faster osv. Min kæreste kan for eksempel overhovedet ikke hitte rundt i at jeg har mostre og en faster og det kun er min onkels kone, som er min tante.

jep - og fætre hedder "cousin" - mærkeligt sprog, det der engelsk ;)

og mente selvfølgelig "stramtandet" i mit første indlæg - eksamensstress damn you - og gud hvor tager det lang tid printe 124 sider :rulle:

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Gæst
Dette emne er nu lukket for yderligere svar.