Arkiveret

Emnet er arkiveret og er nu lukket for yderligere svar.

Rapfisk

3 dage i Århus

Recommended Posts

Rapfisk

Min kæreste kommer snart hjem på ferie fra udstationering, og i den anledning har vi aftalt at tage en lille miniferie, som skal gå til Århus. Kæresten har aldrig været der før, og jeg vil meget gerne vise ham byen, som jeg holder meget af.

Problemet er bare, at jeg de seneste år har været en sjælden gæst i Smilets By og derfor ikke er helt med på det nyeste. Jeg har boet i nærheden for ca. 10 år siden, og vi skal da se nogle af de gamle steder, men vi vil også gerne opleve byen, som den er i dag.

Så I kære Århusianere: Hvad skal vi se, når vi kommer på besøg i jeres by?

Indtil videre ligger det fast, at vi skal se Domkirken, gå langs Åen, spadsere rundt i de gamle gader, en tur i Den gamle By og evt. ned til Marselisborg. Derudover skal vi ud til en veninde i Tilst, og så skal vi spise "højt belagt" på Mackies Pizza, som er et gammelt stamsted ;)

Vi interesserer os især for arkitektur og historie. Kæresten er nok mere friluftsmenneske end jeg er, og så har han en forkærlighed for maskiner (man er vel ingeniør :rulle: ). Vi ville også gerne høre noget musik, gerne et stille og roligt band på en bar/cafe-typen. Endelig holder vi af at danse, så hvis I kender et sted med f.eks. salsaskole, ville det være et højdepunkt :)

Endelig har vi brug for nogle tips til spisesteder (morgen, frokost og aften). Vi går efter nogle rimeligt prisbevidste steder, men tager muligvis gerne en lidt bedre middag den ene aften.

Planen er at tage derover og have 2-3 overnatninger mellem den 17. og den 24. oktober (weekenden uge 42 og uge 43).

Kom friske :afro:

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Rapfisk

Tak for tippene. Kæresten er ikke så vild med kunstmuseer, så jeg får ham nok ikke med på Aros - især ikke med de priser, de holder sig :( Men de andre ting er helt sikkert noget - og også noget, vi ikke selv havde fundet på :)

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
sinette2222

brunch på globen flaket :love: Det er godt og samtidig billigt. Den ligger som en af de sidste cafeer langs åen :)

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Rapfisk

Tak for tippet :) Jeg er altid lidt bange for stederne ved Åen, fordi der tidligere har været nogle frygtelige turistfælder dér. Men der er jo dejligt, og det er centralt, så skønt, der er et sted, som er værd at komme på :)

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Gæst
Dette emne er nu lukket for yderligere svar.