Jump to content
Velkommen til DinDebat

Arkiveret

Emnet er arkiveret og er nu lukket for yderligere svar.

zapperq

Konfirmation og en far der ikke vil kommunikere..what to do?

Recommended Posts

Karamella

Jeg kan virkelig ikke se, hvorfor han skulle være med i planlægningen :forvirret Jeg synes, at det er helt fint, at han får en invitation, og vælger han at komme, ville jeg nok lade konfirmanden bestemme, om han skulle sidde ved siden af ham/hende eller et andet sted.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
egerton
Undlader ham at deltage i planlægningen.,..

Planlæg det som I vil ha det, så kan han jo bare komme som gæst :D

Jamen er der ikke noget med, at han skal være med til at betale til Konfirmationen ?. Så er det jo da svært at undgå kommunikation, med mindre det økonomiske løber af sig selv.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Karamella
Jamen er der ikke noget med, at han skal være med til at betale til Konfirmationen ?. Så er det jo da svært at undgå kommunikation, med mindre det økonomiske løber af sig selv.

Man kan søge konfirmationsbidrag helt uden at have kontakt til den anden part. Det er 3 gange det beløb, man plejer at få hver måned. Det vil sige ca. 3000 kr., hvis man får den normale sats. Jeg kan ikke lige huske, om det er igennem kommunen eller statsforvaltningen. Han kan ikke slippe for at betale det, medmindre der er lavet en konfirmationsopsparing, som han har været med til at indbetale til. Selv hvis barnet ikke skal konfirmeres, kan man alligevel søge bidraget. Så hedder det bare beklædningsbidrag.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
zapperq

Jeg startede helt sikkert ud med at sluge en kamel, bare ved at ringe ham op, og høre om vi skulle snakke om konfirmationen, men jeg kan sagtens sluge flere ... et par stykker for ungernes skyld ihvertfald :)

Jeg ved godt det er børnenes fest, men derfor har vi som forældre (eller mor og stedfar), jo stadig noget at skulle have sagt.

Det er jo os der ligger pengene for deres fest, og det ville altså ærgre mig meget, hvis jeg skulle sidde på pinde på sådan en festdag, en konfirmation jo gerne skulle være.

Vi sender en invitation og krydser fingre for, at han ikke kommer.

Hvis han nu dukker op, sætter vi ham dog ikke nede blandt moster Anna :lol::lol: - det ville ikke falde i så god jord tror jeg.

Vi håber dog at han, som de fleste andre gange, undlader at svare på noget som helst.

Ikke engang statsamtets breve gad han svare på, og det sidste de skrev lød:

"Hvis vi ikke hører fra dig inden 10 dage, går vi ud fra du ikke ønsker at se dine børn"

Det er 3 år siden nu...

Mht. økonomi tror jeg han ville blive rigtig rigtig rigtig gal, hvis vi søgte tilskud, så det undlader vi... (eller venter til bagefter :devil:)

Da vi rejste ud af landet, var det første han sagde, at så kunne jeg nok se rimeligheden i, at han så ikke betalte børnepenge... ikke et ord om, hvordan han så kunne se sine børn :boo::(

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Gæst
Jeg startede helt sikkert ud med at sluge en kamel, bare ved at ringe ham op, og høre om vi skulle snakke om konfirmationen, men jeg kan sagtens sluge flere ... et par stykker for ungernes skyld ihvertfald :)

Jeg ved godt det er børnenes fest, men derfor har vi som forældre (eller mor og stedfar), jo stadig noget at skulle have sagt.

Det er jo os der ligger pengene for deres fest, og det ville altså ærgre mig meget, hvis jeg skulle sidde på pinde på sådan en festdag, en konfirmation jo gerne skulle være.

Vi sender en invitation og krydser fingre for, at han ikke kommer.

Hvis han nu dukker op, sætter vi ham dog ikke nede blandt moster Anna :lol::lol: - det ville ikke falde i så god jord tror jeg.

Vi håber dog at han, som de fleste andre gange, undlader at svare på noget som helst.

Ikke engang statsamtets breve gad han svare på, og det sidste de skrev lød:

"Hvis vi ikke hører fra dig inden 10 dage, går vi ud fra du ikke ønsker at se dine børn"

Det er 3 år siden nu...

Mht. økonomi tror jeg han ville blive rigtig rigtig rigtig gal, hvis vi søgte tilskud, så det undlader vi... (eller venter til bagefter :devil:)

Da vi rejste ud af landet, var det første han sagde, at så kunne jeg nok se rimeligheden i, at han så ikke betalte børnepenge... ikke et ord om, hvordan han så kunne se sine børn :boo::(

Jeg synes, at det er synd for dine børn, hvis dit overskud kun er til at håbe, at han ikke dukker op.

Jeg forstår det ikke, ja, som mor + stedfar har man meget at sige inkl. at betale - men det er dog barnets fest. Der burde fokus være og ønsker børnene, at far kommer, så ville jeg håbe med dem og trøste dem, hvis han ikke dukker op.

Han er deres far og det kan intet ændre på. Jeg ville ihvertfald have ønsket, at min mor ikke anså det for en gevinst, at min far ikke kom til min konfirmationsfest.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
egerton
Man kan søge konfirmationsbidrag helt uden at have kontakt til den anden part. Det er 3 gange det beløb, man plejer at få hver måned. Det vil sige ca. 3000 kr., hvis man får den normale sats. Jeg kan ikke lige huske, om det er igennem kommunen eller statsforvaltningen. Han kan ikke slippe for at betale det, medmindre der er lavet en konfirmationsopsparing, som han har været med til at indbetale til. Selv hvis barnet ikke skal konfirmeres, kan man alligevel søge bidraget. Så hedder det bare beklædningsbidrag.

Nåååå, ok.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
icelady

Det skal foregå via statsforvaltning, og begge dele skal søges senest 3 mdr efter konfirmation/ens venners konfirmation.

Særlige børnebidrag - konfirmationsbidrag, dåbsbidrag og uddannelsesbidrag - Statsforvaltning

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
zapperq
Det kan man altså godt. Min datter skal også den tur igennem til næste år - jeg har valgt IKKE at invitere x-mand og hans familie - og foreslået at han selv holder noget.

Jeg har talt med både ham og hende om det - og hvorfor jeg vælger som jeg gør. (Dog naturligvis pakket noget pænere ind til datteren, end til ham) Jeg ønsker IKKE at omgåes med min x-mand mere end højst nødvendigt - og jeg ønsker ikke at bruge en formue på en fest hvor jeg mest af alt har lyst til at sørge for at en af gæsterne kommer ud for en alvorlig ulykke. Jeg vil gerne være en glad mor, der fejrer min datter og nyder gildet.

Jeg har min grunde til at vælge som jeg gør (som jeg ikke vil fylde denne tråd med) - men selvfølgelig kan man holde to fester - en som mor holder og en som far holder.

Hmm.. ja, hvis man holder ham og familien adskilt kan man vel godt holde 2 fester, men det ville han aldrig kunne arrangere, så vil egentlig godt have hans familie med, men ikke ham.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
zapperq
Jeg synes, at det er synd for dine børn, hvis dit overskud kun er til at håbe, at han ikke dukker op.

Jeg forstår det ikke, ja, som mor + stedfar har man meget at sige inkl. at betale - men det er dog barnets fest. Der burde fokus være og ønsker børnene, at far kommer, så ville jeg håbe med dem og trøste dem, hvis han ikke dukker op.

Han er deres far og det kan intet ændre på. Jeg ville ihvertfald have ønsket, at min mor ikke anså det for en gevinst, at min far ikke kom til min konfirmationsfest.

Jeg har rigeligt med overskud, så bare kom med forslag til hvordan jeg skal kanalisere det ud :)

Er det bedre at melde klart ud og sige, at nope.. far skal IKKE med?

Jeg er ikke sikker på, at børnene ønsker han skal med.... jeg havde ligesom håbet han og jeg kunne snakke om det inden jeg snakkede med dem om det..

Men jeg har nævnt, at jeg har ringet til ham, og at han ikke ønskede at snakke om det, og min datter har sagt at hun vil prøve at snakke med ham til jul.. så må vi om han ombestemmer sig.

Hvis ikke vil hans familie få en invitation, men ikke ham.

Det er os der har holdt kontakten til hans familie gennem årene, og taget til Jylland og boet på hotel mens børnene så deres bedsteforældre. Han selv havde ingen kontakt til dem i lang tid. Jeg har så hørt han har det nu...

Han har bare været så truende og voldsom, så jeg har virkelig svært ved at se hvordan festen skulle kunne forløbe vellykket, når alle ved det, og ville skulle spille skuespil overfor ham.

Ville det ikke også være synd for børnene på deres dag?

Det er bare så hulens svært at være objektiv her :genert:

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Amanda

Men ved vi at børnene ønsker at deres far deltager?

Som TS beskriver forholdene i familien kan jeg på ingen måde forestille mig at barnet får en bedre fest ved at faderen deltager, og jeg kan ikke forestille mig at jeg som barn ville ønske det.

Jeg har selv en nevø som kommer til at få 2 konfirmationsfester når den tid kommer - det kan på ingen måde være anderledes hvis det skal blive en god oplevelse for ham. Jeg ville have haft ved at forestille mig det hvis jeg ikke havde været vidne til det, men nogle gange kan familieforholdene bare blive så slemme at det ER det bedste. Også selvom barnet ville ønske det anderledes.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Gæst
Dette emne er nu lukket for yderligere svar.

• Opret ny...