Jump to content
Velkommen til DinDebat

Arkiveret

Emnet er arkiveret og er nu lukket for yderligere svar.

zapperq

Konfirmation og en far der ikke vil kommunikere..what to do?

Recommended Posts

zapperq

Jeg har lige brug for noget hjælp her.. :)

Vi er så småt begyndt at planlægge børnenes konfirmation.

Vi bor ikke i Danmark, men rejser hjem til sommer, hvor præsten konfirmerer dem en lørdag, og vi holder så efterfølgende fest for familien.

Jeg bor ikke sammen med børnenes far og har ikke gjort det i 12 år. Jeg har fuld forældremyndighed, og forholdet til deres far har været meget problemfyldt, og kontakten i dag mellem ham og jeg er stort set ikke-eksisterende.

Børnene ringer lejlighedsvis til ham (måske hver 4-5 måned) men har mere kontakt til hans familie som de mailer sammen med.

Nu nærmer konfirmationen sig (ihvertfald planlægningen), og i den forbindelse ringede jeg ham op for at høre, om vi kunne snakke sammen om denne begivenhed.

Han sagde, at vi ikke havde noget at snakke om...

Hvad gør man så? :forvirret

Vi har som sagt et udmærket forhold til hans familie, som naturligvis skal med.

X'en kan da godt få en invitation til hans egne børns konfirmation, men er det ikke noget bizart???

Jeg kan slet ikke se hvordan festen skulle forløbe, hvis vi begge deltog og ikke havde snakket sammen inden.

Hvad ville I gøre i sådan en situation?

På forhånd tak,

ZapQ

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Gæst

Jeg ville invitere ham - sende en indbydelse. For børnenes skyld. Måske kommer far til fornuft ved at modtage en indbydelse. Måske ikke. Men så er det da forsøgt at få ham til at vælge at deltage i sine børns festdag. Men på den måde har man signaleret, at man gerne vil have ham med og mere kan man vel ikke gøre, hvis han ikke vil tale med dig/Jer.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Gæst
Jeg ville invitere ham - sende en indbydelse. For børnenes skyld. Måske kommer far til fornuft ved at modtage en indbydelse. Måske ikke. Men så er det da forsøgt at få ham til at vælge at deltage i sine børns festdag. Men på den måde har man signaleret, at man gerne vil have ham med og mere kan man vel ikke gøre, hvis han ikke vil tale med dig/Jer.

Enig :gogo:

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Heidi
Jeg har lige brug for noget hjælp her.. :)

Vi er så småt begyndt at planlægge børnenes konfirmation.

Vi bor ikke i Danmark, men rejser hjem til sommer, hvor præsten konfirmerer dem en lørdag, og vi holder så efterfølgende fest for familien.

Jeg bor ikke sammen med børnenes far og har ikke gjort det i 12 år. Jeg har fuld forældremyndighed, og forholdet til deres far har været meget problemfyldt, og kontakten i dag mellem ham og jeg er stort set ikke-eksisterende.

Børnene ringer lejlighedsvis til ham (måske hver 4-5 måned) men har mere kontakt til hans familie som de mailer sammen med.

Nu nærmer konfirmationen sig (ihvertfald planlægningen), og i den forbindelse ringede jeg ham op for at høre, om vi kunne snakke sammen om denne begivenhed.

Han sagde, at vi ikke havde noget at snakke om...

Hvad gør man så? :forvirret

Vi har som sagt et udmærket forhold til hans familie, som naturligvis skal med.

X'en kan da godt få en invitation til hans egne børns konfirmation, men er det ikke noget bizart???

Jeg kan slet ikke se hvordan festen skulle forløbe, hvis vi begge deltog og ikke havde snakket sammen inden.

Hvad ville I gøre i sådan en situation?

På forhånd tak,

ZapQ

Undlader ham at deltage i planlægningen.,..

Planlæg det som I vil ha det, så kan han jo bare komme som gæst :D

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
zapperq

Ja, selvom det har jeg så egentlig ikke den fjerneste lyst til :tie: :tie:

Det ER absolut kun for børnenes skyld.

Jeg så egentlig helst han bare blev væk :genert:

Min søn mener, at far vil vælge, at invitere ham og søster ud og spise en anden dag i stedet, og det håber jeg virkelig på i mit stille sind.

Vi har som sagt en del, også uløste konflikter,... det VIL være meget underligt, at se ham ved så stor en fest for første gang i flere år.

(min mand og jeg søgte polititilhold på ham nogle år inden vi rejste, vi frabad os det dog gennemført/håndhævet pga børnene, men sagen er indbragt og registreret hos politiet)

Kan man undlade at invitere ham? Nej vel ?

Uhh.. der er altså nogle kameler at sluge :o

Der er heldigvis noget tid endnu, og vi skal også en tur til Danmark i julen. Måske kan børnene tale med ham dér, og så lige veje situationen :gruble:

Øv.. jeg ville bare gerne, at vi i det mindste kunne tale sammen, så alt dette ikke også er et problem den dag de måske gerne vil giftes...:(

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
zapperq
Undlader ham at deltage i planlægningen.,..

Planlæg det som I vil ha det, så kan han jo bare komme som gæst :D

Ja, det tænkte vi også.. men det holder jo slet ikke.

Han vil jo som far, have en ret fremtrædende rolle ved festen, men slet ikke påtage sig den... hov... jamen... det passer jo helt i tråd med hans far-rolle :lol: :lol:

Nej, han var nu en ok far da de var mindre :)

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Tom2x

Han vil jo som far, have en ret fremtrædende rolle ved festen, men slet ikke påtage sig den... hov... jamen... det passer jo helt i tråd med hans far-rolle :lol: :lol:

Det behøver han jo ikke have ;) Når han ikke ønsker at deltage, så kan han jo ligeså godt sidde nede mellem Moster Anna & Grandtante Dora.

Hvis DU ønsker at I skal kunne tale sammen, så er der jo "nogen" der er nødt til at starte med at sluge nogen kameler & lægge fortiden bag sig.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Gæst
Ja, selvom det har jeg så egentlig ikke den fjerneste lyst til :tie: :tie:

Det ER absolut kun for børnenes skyld.

Jeg så egentlig helst han bare blev væk :genert:

Min søn mener, at far vil vælge, at invitere ham og søster ud og spise en anden dag i stedet, og det håber jeg virkelig på i mit stille sind.

Vi har som sagt en del, også uløste konflikter,... det VIL være meget underligt, at se ham ved så stor en fest for første gang i flere år.

(min mand og jeg søgte polititilhold på ham nogle år inden vi rejste, vi frabad os det dog gennemført/håndhævet pga børnene, men sagen er indbragt og registreret hos politiet)

Kan man undlade at invitere ham? Nej vel ?

Uhh.. der er altså nogle kameler at sluge :o

Der er heldigvis noget tid endnu, og vi skal også en tur til Danmark i julen. Måske kan børnene tale med ham dér, og så lige veje situationen :gruble:

Øv.. jeg ville bare gerne, at vi i det mindste kunne tale sammen, så alt dette ikke også er et problem den dag de måske gerne vil giftes...:(

Det er dine børns fest, så jeg må indrømme, at jeg ikke anser det for så væsentlig, hvad du har lyst til og hvilke kameler, du må sluge. Dét lød hårdere end det er ment.

Du kan ikke tvinge ham til at tale med dig/Jer, men du kan gøre dit til at børnene får en god fest og ved, at du har gjort, hvad du kan for at samle deres familie. Det ville jeg gøre ved at invitere deres far, uanset, hvad uløste ting, der er sket førhen.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Heidi

Hvorfor???

Han har ingen fremtrædende rolle.. det er konfirmationsbarnet der har det. Det eneste faren skal lave er at være der, sidde ved siden af barnet, og evt holde tale... Men da han ikke er så meget i barnets liv, så burde det nok være mor der holder tale :D

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
janne28209

Vi har det lidt på samme måde, altså far og mor.

Her bliver manden inviteret på lige fod med alle andre, og sidder omkring bordet, hvor jeg placerer ham i bordplanen.

Jeg er også meget spændt på om han vælger at komme.

Held og lykke til jer, det lyder som om at I ville have en bedre fest uden ham:tie:

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Gæst
Dette emne er nu lukket for yderligere svar.

• Opret ny...