Læs vores privatlivspolitikPrivatlivspolitik Administrér samtykke
Jump to content
Velkommen til Jubii Debat

Arkiveret

Emnet er arkiveret og er nu lukket for yderligere svar.

akardi

Min datter har pjækket!!!

Recommended Posts

akardi

:shock:

Min datter har pjækket fra skole i dag!!! :8:

Det er første gang (to my knowledge) hun har gjort det i sine 13 år. :8::8:

Jeg tager en lille snak med hende i dag hvor jeg forklare hende konsekvensen af at hun gør det(go to your room + ingen lommepenge), samt at jeg får det at vide med det samme (via forældreintra) når hun gør det.

Pjækker jeres teens og hvad har konsekvensen været?

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
atacama

Skulle du ikke hellere snakke med hende om, hvorfor hun gør det?

At tage lommepengene og sende dem ind på værelset har vist aldrig fået nogen børn til at opføre sig bedre. Ikke nogen jeg har kendt i hvert fald.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
akardi

Det er en selvfølge at jeg taler med hende om hvorfor ;)

At tage lommepengene & give stuearrest er en del af straffen. Efter min mening skal der høre en straf med, når man pjækker

:)

Altså - jeg har selv været 13, jeg pjækkede også - så mens hun ikke ser det, så griner jeg lidt af det. Jeg synes dels at det er sjovt at hun nu er nået der til og dels at det er sjovt at hun ikke tror at jeg finder ud af den slags

:klap:

Teens will be..

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Mulzen

Jeg pjækkede rigtig meget fra min skole, fordi jeg blev mobbet meget. Og mine forældre reagerede med vrede på pjækkeriet, fordi de ikke spurgte hvorfor - og jeg var så ked af det, at jeg ikke sagde noget. Men da de endelig kom til at spørge til, hvorfor jeg pjækkede, så hjalp de mig til at skifte skole.

Så jeg ville ikke umiddelbart blive sur, hvis mine unger pjækkede - der kunne være en årsag til det.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
akardi
Dødsstraf! Mindst.

Tror det er en meget naturlig ting at man får "afprøvet" den del - når man nu kommer op i de store klasser - min datter har endnu ikke prøvet det - så vidt jeg ved. Men jeg regner med det kommer.

Når det kommer - så får vi en alvorlig snak om pligter, passe sin skole, noget stuearrest og man mister nogle goder - og så vil jeg ellers ikke spekulerere ret meget mere over det, med mindre det er noget der bliver en dårlig vane - så bliver det jo et større problem, og så må man tage det derfra.

:devil:

Jeg tager det nu heller ikke så tungt som jeg kan se på mit indlæg at det ser ud.

Jeg tror du har ret i at man prøver ting og sager.

En af hendes veninder er lige blevet taget i at, i følge hende,'prøve' at ryge.

Jeg ved den slags kommer her også.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
atacama

Men altså - det der med stuearrest og tage lommepengene... VIRKER det virkelig? Nu har mine forældre aldrig straffet på den måde, men jeg forestiller mig egentlig, at den eneste effekt det ville have haft, var at jeg var blevet endnu mere sur på dem. Og bedre til at skjule mine "forsyndelser". :gruble:

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
akardi
Men altså - det der med stuearrest og tage lommepengene... VIRKER det virkelig? Nu har mine forældre aldrig straffet på den måde, men jeg forestiller mig egentlig, at den eneste effekt det ville have haft, var at jeg var blevet endnu mere sur på dem. Og bedre til at skjule mine "forsyndelser". :gruble:

Her virker det faktisk.

Ellers er jeg ret sikker på at jeg havde brugt noget andet der virkede.

Det med at komme på værelset er stort for Natacha. Hun er meget(!) social med os. Så for hende er det næsten den ultimative straf at blive sendt op.

Lommepengene virker også - hun er så småt begyndt at tage med veninderne ned i byen og hygge om eftermiddagen, og hvis hun ikke har penge til at købe sodavand og den slags så er hun ikke helt tilfreds.

Min mor sendte mig på værelset da jeg var teen, men det havde den effekt du beskriver. Så der blev taget andre midler i brug :)

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Dolaem

Jeg vil lige sige tak til din datter for at pjække, for da du skrev det med forældreintra, kom jeg i tanke om at jeg lige skulle checke skolens hjemmeside, og der opdagede jeg at vi skal til forældremøde på torsdag :8:

Så hvis ikke din datter havde pjækket, så var jeg ikke kommet til forældremøde :D

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
akardi
Jeg vil lige sige tak til din datter for at pjække, for da du skrev det med forældreintra, kom jeg i tanke om at jeg lige skulle checke skolens hjemmeside, og der opdagede jeg at vi skal til forældremøde på torsdag :8:

Så hvis ikke din datter havde pjækket, så var jeg ikke kommet til forældremøde :D

Nåmen så hilser jeg hende lige og siger tak :klap:

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Tom2x

Hun gjorde en fejl - hun blev opdaget :devil:

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Gæst
Dette emne er nu lukket for yderligere svar.

• Opret ny...