Jump to content
Velkommen til Jubii Debat

Arkiveret

Emnet er arkiveret og er nu lukket for yderligere svar.

PieceByPiece

hvornår skal der være ro?

Recommended Posts

PieceByPiece

Jeg bor inde midt i Århus og er den (u)heldige vinder af genbos-teenage tøser fra helvede! De fester stort set hver weekend, og lige nu er de igang med 3. aften i træk.

Vores vinduer i meget gammel, og det er jo sådan set ikke deres skyld, men det betyder at vi allesammen kan høre meget fra gaden. Nu, hvor det er så lummert sover vi med vinduet på glem, som selvfølgelig ikke gør sagen bedre. Vi har da også lige hørt en eller anden fyr spørge dem, om de ikke kunne skrue ned, hvortil en pige svarede " Det er fadme inde midt i byen, så fuck dig! Jeg skruer ikke ned før efter kl 2"

Det er ellers en stille og rolig gade, men puha det her er ved at være belastende.

Man kan vel sige at vi jo bare må vende os til det, når nu vi bor inde i byen, men burde de ikke også tage hensyn til at man herinde bor ret tæt?

Mener også at kunne huske noget med at man må spille til kl 2, men skal man så ikke lukke vinduer?

Og hvis man skal ringe til politiet skal man så ikke selv først have snakket med dem om at dæmpe sig?

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Picam

PieceByPiece.

Jeg kan sagtens følge problemet som jeg selv har haft. Jeg studerede www.retsinformation.dk under lejeloven. Kort og godt er det en overtrædelse af lejeloven såfremt der er tale om nabochikane. Og det må jo nok siges i jeres tilfælde. Jeg sendte et brev til boligselskabet og henviste til paragrafferne i lejeloven der vedrørte nabostøj. Derefter fik ballademageren et brev hvori der stod, at han ville blive opsagt ved næste klage. Det hjalp og nu er her dejlig fred og ro. Meeenn...indstil jer på lidt af en kamp hvis boligselskabet er et af de sløve, men bare bliv ved med at skrive!

Pøj-pøj fra Nordsjælland og god rolig weekend!

-

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
THansen

Politiet kan bede de unge damer om at dæmpe musikken, hvis den forstyrrer den offentlige orden.

Bekendtgørelse om politiets sikring af den offentlige orden og beskyttelse af enkeltpersoners og den offentlige sikkerhed mv., samt politiets adgang til at iværksætte midlertidige foranstaltninger

Sikring af den offentlige orden mv.

§ 3. Slagsmål, skrigen, råben eller anden støjende, voldelig, fornærmelig eller lignende optræden, der er egnet til at forstyrre den offentlige orden, må ikke finde sted.

Stk. 2. Det er forbudt at udvise uanstændig eller anstødelig opførsel, der er egnet til at forulempe andre eller vække offentlig forargelse.

Stk. 3. Det er forbudt at færdes så påvirket af alkohol eller andre berusende eller bedøvende midler, at det kan give anledning til ulempe for andre.

Stk. 4. Begås de i stk. 1 og 2 nævnte handlinger på steder, hvortil der ikke er almindelig adgang, og medfører de forstyrrelser af den offentlige orden, kan politiet påbyde, at de bringes til ophør.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Khalida

Spiller de for åbne vinduer kan i ringe efter politiet, så politiet kan bede dem lukke vinduerne. Er vinduerne lukkede er der ikke så meget i kan gøre.

Ved ikke hvad klokken skal være, men det akn politiet vel fortælle.

.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Rodekassen

Jeg skal ikke gøre mig ud i forsøg på at tolke lovtekster, så jeg vil i stedet komme med det enkle forslag der hedder ørepropper til en flad 10'er fra fx. Matas. Det er effektivt, og det tager 5 minutter at vænne sig til.

Mht. politiet, så tror jeg også de i langt de fleste tilfælde af "almindelig" nabostøj, ser sig nødsagede til at sætte det lidt i baggrunden. De har i hvert fald efter eget udsagn rigeligt at se til for tiden, så jeg tvivler på, at de har ret meget tid til overs til sådan noget her desværre.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Santa
Jeg skal ikke gøre mig ud i forsøg på at tolke lovtekster, så jeg vil i stedet komme med det enkle forslag der hedder ørepropper til en flad 10'er fra fx. Matas. Det er effektivt, og det tager 5 minutter at vænne sig til.

Mht. politiet, så tror jeg også de i langt de fleste tilfælde af "almindelig" nabostøj, ser sig nødsagede til at sætte det lidt i baggrunden. De har i hvert fald efter eget udsagn rigeligt at se til for tiden, så jeg tvivler på, at de har ret meget tid til overs til sådan noget her desværre.

Så man skal ikke anmelde lovovertrædelser, som generer andre, fordi politiet nok har travlt?

De gange jeg i mit liv har kontaktet politiet med nabostøj, har de skam taget det seriøst og mødt op - og desuden fortalt at flere har ringt om samme problem.

TS fortæller jo også at hun ikke er den eneste som er generet, hele gaden må da være træt af dem - det er jeg sikker på at politiet vil reagere på.

Naturligvis ikke med udrykning og hunde og det er klart at det kan komme i anden række, men self skal TS da ringe til politiet.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
PieceByPiece

De spiller for åbne vinduer og sidder ofte i vinduerne og råber efter forbipasserende.

Grunden til at jeg ikke har villet ringe til politiet var jo netop at de nok har vigtigere ting at tage sig af end vores nattesøvn.

Til at starte med tror jeg, jeg vil aflevere et pænt og høfligt brev til dem, og deri nævne at de da i det mindste kan (og vel egentlig skal) lukke vinduerne.

Så må vi se om ikke det hjælper. Ørepropper ER prøver og jeg synes ikke rigtig jeg vænner mig til det. De er irriterende at ligge på og man kan høre sådan en susende lyd når man trækker vejret med dem på, lidt a la propper i ørerne...

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Rodekassen
Så man skal ikke anmelde lovovertrædelser, som generer andre, fordi politiet nok har travlt?

De gange jeg i mit liv har kontaktet politiet med nabostøj, har de skam taget det seriøst og mødt op - og desuden fortalt at flere har ringt om samme problem.

TS fortæller jo også at hun ikke er den eneste som er generet, hele gaden må da være træt af dem - det er jeg sikker på at politiet vil reagere på.

Naturligvis ikke med udrykning og hunde og det er klart at det kan komme i anden række, men self skal TS da ringe til politiet.

Du har tolket mit indlæg helt korrekt. Du er meget meget dygtig.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Santa
Du har tolket mit indlæg helt korrekt. Du er meget meget dygtig.

Hvis jeg har misforstået dit indlæg må du jo forklare dig bedre.

Men dit sure svar inviterer ikke ligefrem til debat.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
flower-power-me
Skjult

Nu bor jeg godt nok i ejerlejlighed, men her er der stensikre regler for, hvornår der skal være ro. I hverdagen skal der være ro kl. 23.00 og i weekenden kl. 24. Selvfølgelig må man godt holde fest m.m. så længe man har respekt for hinanden herude og selvf. ikke holder larmende fester flere gange om ugen/hver weekend til kl. 3 om natten.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Gæst
Dette emne er nu lukket for yderligere svar.

• Opret ny...