Arkiveret

Emnet er arkiveret og er nu lukket for yderligere svar.

nehllen

Kejsersnit og blodtryksfald

Recommended Posts

nehllen

Er der nogen der har oplevet det som vil fortælle lidt om det? Bare sådan.. hvor slemt det var og hvad der blev gjort..?

Jeg har super lavt blodtryk her under graviditet - 86/59 ca. Og jeg ved at når man får spinalblokaden kan det falde kratigt et kort øjeblik, og at de så giver væske i drop og tipper det leje man ligger på.

Jeg er så bare PISSE bange for det! Når mit i forvejen er så lavt og jeg ved hvor dårligt man får det... Men personalet er obs på min situation og vil vist nok give mig det væske der på forhånd.. Meeeen jeg frygter stadig at bt dykker helt vildt - det vil sende mig direkte i et panikanfald nemlig :( Er heller ikke meget for at blive tippet :genert:

Ved ikke helt hvad jeg vil.. trænger nok bare til at høre et eller andet omkring det. På trods af at de godt ved derinde (PÅ TORSDAG!) at mit bt er lavt..

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Sissi3344

Det er langt fra altid at blodtrykket falder når man får spinalen. Jeg var været med til at lægge spinaler en del gange og har aldrig oplevet at der kom blodtryksfald. Men personalet er meget opmærksomme på det, så de kan handle med det samme, hvis det skulle forekomme.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
TeeZee

Jeg havde og har også forholdsvis "lavt" blodtryk - dog ikke så lavt som dit. Jeg fik blodtryksfald i forbindelse med mit PKS - jeg fik det skidt men det var i meget kort tid - måske i 30 sek eller sådan noget.

Personalet omkring dig er jo meget opmærksom på din ansigtskulør mv. og du skal selv sørge for at sige til hvis du får det skidt, men hvis de giver dig væske på forhånd og er ekstra opmærksomme på det så skal det nok gå :ae:.

Det er jo det de laver hver eneste dag :)

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
nehllen

Tak for de beroligende ord :) Jeg tænker bare at når mit bt i forvejen er lavt, så dykker det da helt sikkert.. Men det er nok ikke sikkert :stoned:

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Sissi3344
Tak for de beroligende ord :) Jeg tænker bare at når mit bt i forvejen er lavt, så dykker det da helt sikkert.. Men det er nok ikke sikkert :stoned:

Nej det har såmen ikke noget med udgangsværdien at gøre om det dykker eller ej :)

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Krena

Jeg fødte godt nok vaginalt og havde normalt blodtryk i den høje ende,

men jeg fik blodtryksfald på grund af min epiduralblokade et stykke tid efter anlæggelsen.

det jeg oplevede var at jeg med et bare blev så træt at jeg næsten ikke kunne holde øjne åbne. Jeg sagde jeg ikke kunne holde mig vågne mere til jm og hun sagde at jeg bare skulle sove. Med det samme fik hun skruet helt op for mit saltvandsdrop. Der ikke ikke længe inden jeg kom til mig selv igen og saltvandsdroppet blev skruet ned på normalen.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Me_Caya

Jeg har også lavt blodtryk og har fået KS 2 gange. Sidste gang blev jeg lidt dårlig men de er altså lynhurtige til at fange det og så skruer de bare lidt op for droppet og i løbet af 3 sekunder har du det godt igen :-D

Mht at tippe lejet så er det da ikke pga blodtrykket? Jeg mener da, at det er fordi, det er nemmere for dem at få barnet ud på den måde. Men ihvertfald så er det ikke ubehageligt, du kan dårligt mærke det :)

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Sissi3344
Jeg har også lavt blodtryk og har fået KS 2 gange. Sidste gang blev jeg lidt dårlig men de er altså lynhurtige til at fange det og så skruer de bare lidt op for droppet og i løbet af 3 sekunder har du det godt igen :-D

Mht at tippe lejet så er det da ikke pga blodtrykket? Jeg mener da, at det er fordi, det er nemmere for dem at få barnet ud på den måde. Men ihvertfald så er det ikke ubehageligt, du kan dårligt mærke det :)

Jo det at tippe lejet gør at blodet løber til hovedet - det er såmen pga blodtryksfaldet. Men det er rigtigt at de også kan finde på at tippe det så lægen bedre kan få barnet ud.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
nehllen
Jeg fødte godt nok vaginalt og havde normalt blodtryk i den høje ende,

men jeg fik blodtryksfald på grund af min epiduralblokade et stykke tid efter anlæggelsen.

det jeg oplevede var at jeg med et bare blev så træt at jeg næsten ikke kunne holde øjne åbne. Jeg sagde jeg ikke kunne holde mig vågne mere til jm og hun sagde at jeg bare skulle sove. Med det samme fik hun skruet helt op for mit saltvandsdrop. Der ikke ikke længe inden jeg kom til mig selv igen og saltvandsdroppet blev skruet ned på normalen.

Det lyder jo ganske stille og roligt :) Håber jeg bare kan tage det lige sådan..

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Krena
Det lyder jo ganske stille og roligt :) Håber jeg bare kan tage det lige sådan..

Blodtryksfald lyder meget voldsommere end det endlig er... Det er faktisk først bag efter at det gik op for mig havd der endelig skete.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Gæst
Dette emne er nu lukket for yderligere svar.