Læs vores privatlivspolitikPrivatlivspolitik Administrér samtykke
Jump to content
Velkommen til Jubii Debat

Arkiveret

Emnet er arkiveret og er nu lukket for yderligere svar.

Esseline

Trådløs overførsel af tv-signal

Recommended Posts

Esseline

Kan man det? Vi vil gerne have fjernsyn i soveværelset, men der er ikke noget antennestik og der er temmelig langt fra det vi har i stuen og ind i soveværelset.

Men min kæreste snakker om at man kan få noget udstyr der kan sende tv-signalet trådløst, men virker det? Nogen der har prøvet det?

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
gucciebird

Altså jeg har sådan en tingest så jeg kan se trådløst digitalt fjernsyn på min computer. Det er super kvalitet på billederne, stort set ingen forskel på et almindeligt kabel. Man sætter en lille bærbar antenne på størrelse med en lille spotlampe til skrivebordet op - og wupti - så' der fjernsyn.

Jeg ved dog ikke om man kan overføre det til et almindeligt fjernsyn... :gruble:

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
thomlau
Kan man det? Vi vil gerne have fjernsyn i soveværelset, men der er ikke noget antennestik og der er temmelig langt fra det vi har i stuen og ind i soveværelset.

Men min kæreste snakker om at man kan få noget udstyr der kan sende tv-signalet trådløst, men virker det? Nogen der har prøvet det?

Der kan fås forskellige trådløse Scart stik. det kan måske være løsningen. Men desværre kører de fleste af dem på 2,4gHz ligesom trådløse netværk, trådløse ringeklokker, stegetermometre og alt muligt andet. Derfor kan det ret sikkert ende med dårlig billedkvalitet pg forstyrrelser.

Det her kører så på 5,8 gHz og er derforikke forstyret af de nævnte ting: Trådløs dims :)

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
aspargsen

jeg har et der kører 5,8 gHz, og det er ikke meget bedre,

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Esseline

Men kan jeg se forskellige kanaler på de forskellige fjernsyn? Eller er det kun samme kanal? Synes jeg nemlig jeg har læst at det er og så går det sjove jo af.

Kan man selv lave en antenneledning? Eller kan man få dem i 10meters længde?

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
FuckNavnet

Du kan sagtens købe et antennekabel på 10 meter med stik på. Og hvis du ikke kan finde en butik der sælger det, kan du garanteret få din lokale elektriker til at samle et til dig hvis du ikke selv kan finde ud af det.

Du kan også skifte din slutdåse til en sløjfedåse, trække antennekabel ind i soveværelset, og sætte slutdåsen op der inde.

Trådløse overførselsmuligheder kender jeg ikke til.

Du kan også bare købe en stueantenne og sætte til fjernsynet. Så kan du se de luftbårne tv-kanaler. I hvert fald indtil det analoge sendenet slukket til efteråret.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Esseline
Du kan sagtens købe et antennekabel på 10 meter med stik på. Og hvis du ikke kan finde en butik der sælger det, kan du garanteret få din lokale elektriker til at samle et til dig hvis du ikke selv kan finde ud af det.

Du kan også skifte din slutdåse til en sløjfedåse, trække antennekabel ind i soveværelset, og sætte slutdåsen op der inde.

Trådløse overførselsmuligheder kender jeg ikke til.

Du kan også bare købe en stueantenne og sætte til fjernsynet. Så kan du se de luftbårne tv-kanaler. I hvert fald indtil det analoge sendenet slukket til efteråret.

Slutdåse? Sløjfedåse? A hva? Kan du forklare lidt nærmere, så selv en hi-fi-dummie forstår?

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
aspargsen
Men kan jeg se forskellige kanaler på de forskellige fjernsyn? Eller er det kun samme kanal? Synes jeg nemlig jeg har læst at det er og så går det sjove jo af.

Kan man selv lave en antenneledning? Eller kan man få dem i 10meters længde?

de fleste kræver af der sider en en tuner i den anden ende, det kan være et fjersyn, en video eller andet med en tuner som du kan skifte kanal på,

men den bedste løsning er på en eller ande måde af et antenne kabel der ind

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
rehe75

Digitalt signal kan da også fanges med en stueantenne. Det kræver blot at TV'et har digitaltuner indbygget.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
rehe75
Slutdåse? Sløjfedåse? A hva? Kan du forklare lidt nærmere, så selv en hi-fi-dummie forstår?

Slutdåse = den antennedåse man sætter for enden af strengen, hvor signalet ikke skal videre.

Sløjfedåse = giver mulighed for at føre det indkomne signal videre til endnu en dåse.

Så typisk: Antenne->sløjfedåse->slutdåse. Så er der udtag til 2 TV.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Gæst
Dette emne er nu lukket for yderligere svar.

• Opret ny...