Arkiveret

Emnet er arkiveret og er nu lukket for yderligere svar.

Kaluah

Januar 2009 - Vol. 3

Recommended Posts

Fru_mus

I skal lige have et billede af min store, store dreng fra i går (hvor blev tiden af:gruble:) - og ja, han er iført batmankostume:D

post-124866-13940104272227_thumb.jpg

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Boble-Gople

Uhm sikke en lækker kage, hvad er det? :) Og tillykke med ham, fik i fejret ham med maner? Hvad fik han af gaver? Og ja, de bliver så store og bare endnu mere skønne - og frække :D Tænk at vi har været mødre i ca 4 år, det er lidt vildt! :)

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Fru_mus
Uhm sikke en lækker kage, hvad er det? :) Og tillykke med ham, fik i fejret ham med maner? Hvad fik han af gaver? Og ja, de bliver så store og bare endnu mere skønne - og frække :D Tænk at vi har været mødre i ca 4 år, det er lidt vildt! :)

Tak, ja han blev fejret efter alle kunstens regler, hele familien var inviteret på hjemmelavet pizza og lagkage, og der var balloner, flagranke, flag og det hele:) Han har godt nok også spurgt til sin fødselsdag mange gange de sidste par måneder, han var meget spændt. Gaverne var mest LEGO og lidt Playmobil, derudover nogle bøger, en tavle fra Design Letters, lidt tøj - og selvfølgelig Batmankostumet på billedet.

Kagen er bare en lagkage med hindbær-blåbærskum og kakaoskum, og fodboldbanen er lavet med glasur og frugtfarve:)

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Soffi

Hej alle.

Følger med i ny og næ, men kan se, at der er ting, jeg alligevel ikke har fået med.

Kan se, at der ske en masse hos jer alle sammen. På både godt og ondt.

Jeg håber, at I, Ninja og Vagten kommer godt videre.

Her har vi også lige været til 4 års undersøgelse.

S er nu 106 cm. høj og vejer 17,1 kg. Hun fulgte eftersigende sin kurve, som hun har gjort hidtil, og ligger nøjagtig på gennesnittet for piger i den alder. Så det er jo som det skal være.

Hun snakker fanden et øre af, og er en skøn, snakkesalig sjæl, der ved, hvad hun vil.

Jeg kan ikke huske, om der var andre herinde, der har januarterminsbørn, der blev til decemberbørn?

Jeg fik lidt af et wake-up-call nu da de større børn på S´s stue begynder at blive skoleforberedt fra nu og indtil de overgår til fritidshjemmet i marts.

Altså i princippet skal S jo det samme om et år(!) :8:

Der sker jo heldigvis rigtig meget på det næste halvandet år, før det for alvor går løs..

Men bogstaver interesserer hende vitterligt ikke. Tælle går til 20, og hun fortsætter til 30, men kludrer lidt undervejs. Og kan faktisk heller ikke rigtig genkende tallene. Men halvandet år er jo laaaang tid :) Det er mere tanken om, at var hun født 2 dage senere, skulle hun jo først af sted om 2 1/2 år..

Nå, ikke fordi jeg stresser over det. Det blev bare så tydeligt, da børnene årgangen over som sagt begynder at blive skoleforberedt.

Har I smidt billeder op fornylig?

Har lige set en skøn 4-årig dreng og så gerne flere søde 4/snart 4-årige :love:

Jeg skal også nok kvittere med et billede, når jeg kommer til "billede-computeren" :)

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Boble-Gople

Ih Soffi, godt at høre fra dig. Håber I har fået en god start på det nye år. Hvordan går det med løb og alting? Og ja, vildt at få dage kan bestemme om de har 1½ eller 2½ år tilbage i børnehave. Og hun bliver da sagtens klar, selvom hun ikke leger med bogstaver og tal nu :)

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Soffi

Hej Boble.

Tak, vi kom fint ind i det nye år. Begge unger sov lur på halvanden time til middag, så kunne de få lov at holde så længe de magtede.

Kl elleve måtte de overgive sig. S vågnede så efter ti minutter igen, og så var hun klar og med til at skyde nytåret ind osv. Hyggeligt :lun:

Ja, hvordan går det løb? Sådan en overbelastning trækker tænder ud. Måtte starte Iforms begynderprogram helt forfra fra uge 1, og psyken har spillet mig et puds, så jeg undervejs har startet uge 8 om igen og igen. Jeg er SÅ nervøs for at knæet ikke holder.

Men nu skal jeg da løbe dag 1 på uge 10 i morgen, og lige nu er mit mål meget begrænset. Vil bare gerne kunne løbe 5 km. uden at knæet gør knuder igen :)

Og ja, selvfølgelig skal hun nok blive klar. Om ikke andet lærer hun det jo i skolen ;)

Det er bare så underfundigt at have to så forskellige børn. M har altid været meget tilbageholden i det sociale, og har haft svært ved at håndtere forandringer, nye mennesker og har haft få nære venner. Til gengæld har han "fagligt" haft rigtig travlt og kunne sådan set alt, hvad han skulle lære i 0. klasse før han startede her i sommer. Han har også kunne læse lette bøger allerede her de sidste par måneder.

Og S er hans dimentrale modsætning. Elsker nye ting og udfordringer. Leger glad og gerne med alle der gider. Jo vildere, jo bedre ;)

Til gengæld er tallet 5 og bogstavet S det samme for hende - så det er virkelig to vidt forskellige væsner :love:

Så ens på det ydre og modsætninger på det indre.

Hvad med dig? Går det godt med begge børn og løber du stadig derud ad?

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Boble-Gople
Hej Boble.

Tak, vi kom fint ind i det nye år. Begge unger sov lur på halvanden time til middag, så kunne de få lov at holde så længe de magtede.

Kl elleve måtte de overgive sig. S vågnede så efter ti minutter igen, og så var hun klar og med til at skyde nytåret ind osv. Hyggeligt :lun:

Ja, hvordan går det løb? Sådan en overbelastning trækker tænder ud. Måtte starte Iforms begynderprogram helt forfra fra uge 1, og psyken har spillet mig et puds, så jeg undervejs har startet uge 8 om igen og igen. Jeg er SÅ nervøs for at knæet ikke holder.

Men nu skal jeg da løbe dag 1 på uge 10 i morgen, og lige nu er mit mål meget begrænset. Vil bare gerne kunne løbe 5 km. uden at knæet gør knuder igen :)

Og ja, selvfølgelig skal hun nok blive klar. Om ikke andet lærer hun det jo i skolen ;)

Det er bare så underfundigt at have to så forskellige børn. M har altid været meget tilbageholden i det sociale, og har haft svært ved at håndtere forandringer, nye mennesker og har haft få nære venner. Til gengæld har han "fagligt" haft rigtig travlt og kunne sådan set alt, hvad han skulle lære i 0. klasse før han startede her i sommer. Han har også kunne læse lette bøger allerede her de sidste par måneder.

Og S er hans dimentrale modsætning. Elsker nye ting og udfordringer. Leger glad og gerne med alle der gider. Jo vildere, jo bedre ;)

Til gengæld er tallet 5 og bogstavet S det samme for hende - så det er virkelig to vidt forskellige væsner :love:

Så ens på det ydre og modsætninger på det indre.

Hvad med dig? Går det godt med begge børn og løber du stadig derud ad?

Lyder som en skøn nytårsaften med selskab af børnene :lun:

Fedt at du er igang med at løbe igen, selvom der lige er nogle hurdles. Jeg håber du klarer dine mål og knæet ikke vil drille dig mere. Små mål kan være svære hvis man er vant til at klare store :genert: derfor driller mit knæ nok stadig, jeg havde vist lidt for meget fart på sidste år med det løb. Men intet er så skidt at det ikke er godt for noget. Noget nær det bedste der er sket mig i 2012 er opdagelsen af yoga. Så nu dyrker jeg yoga så ofte jeg kan komme til det, stort set, jeg elsker det :)

Det må være dejligt at se sine børn starte i skole og trives og vokse og lære endnu mere, det vigtigste er at de har lyst og nyder skoletiden. Her er Mathias fagligt stærk, han kan fint skrive flere ord og også regne lidt, han gider bare ikke gøre det for at gøre det, men skrive TIL MOR FRA MATHIAS, osv på julegaverne ville han gerne, det synes han er sjovt og lignende med regnerierne. Han er virkelig procesorienteret og leger ikke bare med biler eller tog, det er banebygningen, garagebygning, at tegne togbaner for så at bygge dem, der optager ham. Måske resulterer det i et af de der sæt, hvor man kan konstruere 100 forskellige elektriske netværk som fødselsdagsgave. Med børnehaven er han blevet mere aktiv og elsker kropslige udfordringer og spørger ofte far, hvornår han får den klatrevæg inde på værelset (vi har snakket om det og det kan godt lade sig gøre, vi skal bare lige nogle andre ting først). Han er i hvert fald en dreng med stor lyst på livet, masser af initiativ og som suger viden til sig :love:

Smilla er jo stadig ret lille, så jeg er spændt på hvilken retning hun går i. Der er mere fart på hende. Men hun vil det hele og især alt Mathias vil, hun bliver hurtigt stor, det er fantastisk at se alt det hun tager til sig og lærer. De kan sidde begge to med Mathias' Find Holger-bøgerne og kigge gennem luppen efter ham, Smilla udbryder midt i det hele: HOOOOLGEEEEEER, hvor er duuuuuuuu? Titte-bøøøøh! :lol: De hygger sig så godt sammen, det er guld!

Vi har det godt. Jeg afslutter snart min uddannelse, her i forsommeren, så jeg er ret presset nu og frem til jeg er færdig og er lidt udfordret på work-life balance pt. Jeg håber at mestre det og nå det hele :genert:

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Soffi

Yoga er skøønt :love:

Dyrkede det meget før B1. Først en times spinning, og så halvanden time yoga. Uhm, himlen :)

Kan godt forstå, at du har forelsket dig i det :gogo:

Hold da op, han har da travlt ham Mathias :klap: Og ja, når de finder ud af, hvad det kan bruges til, er det pludselige mere interessant :lol:

Og ja, det går lynhurtigt med 2´eren. Det har vi i hvert fald også erfaret. Og herhjemme har de også stor glæde af hinanden. Det er fantastisk.

Det er dejligt at høre, at I alle er vel. Work-life balancen prøver vi vist alle at at mestre. Jeg gik selvstændig sidste forår, det har på en gav givet mere fritid og mere arbejde. Så det arbejder jeg også lidt med.

Pøj, pøj med din afslutning i hvert fald :)

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Boble-Gople

Tillykke med alle januarbørnene og Holger i dag, håber I har det godt allesammen foraarsblomst :)

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Boble-Gople

Skal vi ikke se billeder af nogle flere fødselsdagsbørn? :)

Her har Mathias rundet de 4 år i fredags. Den store dreng :lun: blev godt begavet med masser af LEGO, mere LEGO, Hr Skæg musik og billetter til Hr Skæg show, sejt tøj, nye tusser og papir/bøger samt fødselsdagspenge. Vi havde bedsterne og hans to gode venner på besøg og de havde en skøn eftermiddag og aften, så skøn at de nu har aftalt at de skal sove sammen snart :)

Mathias ville bruge sine fødselsdagspenge og købte en Rubiks terning :stoned: og ledte efter en spil han har prøvet flere gange i den lokale legebiks og har ønsket sig længe. Det er udsolgt mange steder, så vi har nu bestilt på nettet til ham, det var bare DET han helst ville have:

SmartGames Penguins on ice - Swingcar.dk

Har jeres børn overnattet hos kammerater eller kammerater hos jer? Jeg synes det er dejligt han gerne vil det, men alligevel tænker jeg at han er lille, kun fire år :-P måske tager vi en weekend i sommerhus, kvinder med drengene, så kan de sove sammen der, mens mødrene sover længe - eller noget :D

Her er billede af fødselsdagsbarnet igang med en af gaverne :lun:

post-11399-13940105803421_thumb.jpg

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites