Arkiveret

Emnet er arkiveret og er nu lukket for yderligere svar.

Kaluah

Januar 2009 - Vol. 3

Recommended Posts

Ninja05
Her foregår det automatisk på den måde, at mit arbejde har givet kommunen besked om at de stopper min lønudbetaling.

Ringede dog lige for at være på den sikre side. ;)

I mit firma er der sjældent styr på noget, så måske jeg lige skulle ringe og tjekke med hovedkontoret. Da jeg havde født, sendte de mig en gave med posten samt et lille kort hvor de ønskede mig tillykke med min søn :lol:

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Kaluah
I mit firma er der sjældent styr på noget, så måske jeg lige skulle ringe og tjekke med hovedkontoret. Da jeg havde født, sendte de mig en gave med posten samt et lille kort hvor de ønskede mig tillykke med min søn :lol:

:lol: Måske du lige skulle ringe og tjekke ja!

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Ninja05

Hvordan er vejret hos jer andre? Her blæser det godt nok meget voldsomt, men der er ingen regn...

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Kaluah
Hvordan er vejret hos jer andre? Her blæser det godt nok meget voldsomt, men der er ingen regn...

Der har været et par mindre regnbyer her sidst på eftermiddagen og først på aftenen, derefter sol.

Så intet skybrud her... Havde ellers glædet mig til at side inde og hygge med stearinlys og regn trommende på ruderne :)

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Ninja05
Der har været et par mindre regnbyer her sidst på eftermiddagen og først på aftenen, derefter sol.

Så intet skybrud her... Havde ellers glædet mig til at side inde og hygge med stearinlys og regn trommende på ruderne :)

Ja det er nemlig rigtig hyggeligt :) Men tordenvejret må gerne blive væk :shock: Især nu hvor jeg er alene...

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Krena
Er I iøvrigt opmærksomme på, at man i de fleste fagforeninger kan få nedsat sit kontingent i den periode, man er på barselsdagpenge ?

Jeg overgår til dagpenge fra imorgen :evil:

det var smart!!

men jeg er studerne så det er jo su for mit vedkomende.

men vi er ved at gennemgå vores forsikringer og det lader til at vi kan spare en del hvis vi tager et selskab der hedder bauta. det er for sundhedspersonale og de giver en klækkelig rabat fordi jeg er studerne

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Kaluah
det var smart!!

men jeg er studerne så det er jo su for mit vedkomende.

men vi er ved at gennemgå vores forsikringer og det lader til at vi kan spare en del hvis vi tager et selskab der hedder bauta. det er for sundhedspersonale og de giver en klækkelig rabat fordi jeg er studerne

Men hvis du er medlem af DSR allerede, så får du vidst stadig nedsat dit kontingent ?

Du skal bare melde dig passiv.

Edit; Vi har iøvrigt også brugt Bauta.

De er lidt billigere på nogle områder fx indbo, men deres bilforsikring er meget dyrere end der, hvor vi er forsikrede nu.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Krena
Men hvis du er medlem af DSR allerede, så får du vidst stadig nedsat dit kontingent ?

Du skal bare melde dig passiv.

Edit; Vi har iøvrigt også brugt Bauta.

De er lidt billigere på nogle områder fx indbo, men deres bilforsikring er meget dyrere end der, hvor vi er forsikrede nu.

Ja, studentertakst. Jeg giver omkring 111kr i kvatalet for DSR - så jeg slipper billigere end passiv takst. Og så giver jeg heller ikke konflikbidrag.

Vi slipper billigere i bilforsiking... faktisk lyder deres tilbud på lidt under 4000kr inkl. kasko:8: Hvilket er billigt for vores vedkommende. vi er begge under 25år så de fleste selvskaber ved godt havd de vil havde.

men det er igen fordi de giver en god rabat så længe jeg læser... det er slet ikke ikke sikkert at det kan betale sig når jeg er færdig men det er der jo 2,5 år til.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Krena

Lillepigen er blevet vild med grønsager. Hun spiste op både til frokost og til aften af sin mos:8: Hun har ellers været meget skeptisk.

Faktisk var hun vild med at side og tygge i peberfrugt og kinakål i går. Hun spiste også lidt brockoli og lille bitte smule forårsløg.

det er utroligt som det kan vende.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
sefit

Ha ha, apropros ammehjerne, så havde jeg da allerede lykkeligt glemt, at der var oprettet en ny januartråd og jeg undrede mig over hvor I allesammen var henne!! :whine: To dage tog det mig at komme i tanker om, at det er her I er :lol:

Håber I hygger!

Jeg er i sommerhus med mine forældre mens kæresten er til U2 koncert i Berlin. Koncerten var igår og der var 100.000 tilskuere!!! Det havde været ret vildt!

Jeg skal lige spørger jer om noget. Hvis nu jeg vænner Vera til at drikke mælk, der har stuetemperatur, er der så noget galt i det? Skal de have varm mælk, når de er fyldt seks måneder? Hun får det stadig lunt, men jeg må indrømme at jeg synes det er besværlig at give varm mælk, når vi der ude i det fri - særligt fordi den termoflaske vi havde købt er defekt og ikke holder på varmen (men til gengæld bliver skoldhed udenpå! :rulle:)

Jeg tænker så, at jeg kan have flasker med rundt med afmålt kogt vand i og så bare tilsætte pulver, når der skal spises. Hun får alligevel kun fire flasker i døgnet nu.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites