Arkiveret

Emnet er arkiveret og er nu lukket for yderligere svar.

mini-trolden

Arbejde ved siden af skolen efter de 13 år?

Recommended Posts

mini-trolden

Ja gør jeres børn det, skal jeres (kommende) børn det eller må de ikke?

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
icelady

Datteren har haft arbejde, siden hun var 13.

Jeg kan ikke se noget galt i, at de tjener deres egne penge.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Splat

Nej, det har hun ikke og jeg vil gøre ret meget for, at hun lader være. Hun er 16½ nu og jeg håber, at vi kan hjælpe hende med at lade være i nogle år endnu.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
NewBeginnings

Jeg kan slet ikke se nogen grund til hvorfor teenagere ikke skulle arbejde? Det giver dem bare et sundt forhold til penge og giver god ansvarsfølelse osv. ifm. at man skal passe et arbejde.

Har ikke selv børn, men jeg har selv arbejdet siden jeg var 14 og det har jeg bestemt ikke taget skade af - tværtimod.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
NewBeginnings
Nej, det har hun ikke og jeg vil gøre ret meget for, at hun lader være. Hun er 16½ nu og jeg håber, at vi kan hjælpe hende med at lade være i nogle år endnu.

Hvorfor?

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Splat
Hvorfor?

Fordi hun skal koncentrere sig om skolen og ikke at arbejde.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Gæst

Jeg ved det faktisk ikke helt, hvad jeg/vi mener om det.

Jeg har selv arbejdet fra jeg var vel 13 år, og passet min skole og jeg synes faktisk selv, at jeg har fået meget ud af at arbejde.

Men det må ikke gå ud over børnenes skole, så det må være en vurderingssag, når vi når dertil.

Jeg kan godt se ideen i et fritidsjob, hvis de vil have dyre fritidsinteresser/tøj m.m..

At hvis de penge, vi vil give (lommepenge og basale ting får de jo uanset, hvad) ikke strækker til det, de gerne vil og de kan magte at arbejde lidt ved siden af skolen, så er det vel fint nok.

Det kommer vi til at se på om 1½ år, hvis der ytres ønske om et job.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
icelady
Fordi hun skal koncentrere sig om skolen og ikke at arbejde.

Hvis man er normalbegavet, kan man da sagtens gøre begge dele.:gruble:

Kender en ung, som både går til håndbold man/ons & fredag OG har et fritidsjob tirsdag og torsdag. Og han hiver da lutter høje karakterer hjem.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Tom2x

Jeg synes en kombination er fint....

Men det starter jo meget før ;)

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Gæst
Hvis man er normalbegavet, kan man da sagtens gøre begge dele.:gruble:

Kender en ung, som både går til håndbold man/ons & fredag OG har et fritidsjob tirsdag og torsdag. Og han hiver da lutter høje karakterer hjem.

Men nu er der altså også forskel på børn og unge mennesker. Fordi et barn kan gøre det, som du beskriver, så må man da vurdere om ens teenager kan gøre det. Det er der ikke nogen garanti for.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Gæst
Dette emne er nu lukket for yderligere svar.